کد خبر: ۴۶۹۷۶۴
زمان انتشار: ۱۶:۰۸     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
«هیولاسازی» از مجلس یازدهم؛
پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات دوره یازدهم مجلس که حاکی از شکست سنگین اصلاح طلبان و جریان استحاله طلب بود، این جریان هجوم همه جانبه ای را به مجلس یازدهم آغاز کرده و هریک از افراد مطرح آن، کلید واژه هایی را برای مجلس منتخب رونمایی کرده اند که در اینجا به نمونه هایی از آن اشاره کرده و نتیجه گیری خواهیم کرد.
سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمدزاده؛ پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات دوره یازدهم مجلس که حاکی از شکست سنگین اصلاح طلبان و جریان استحاله طلب بود، این جریان هجوم همه جانبه ای را به مجلس یازدهم آغاز کرده و هریک از افراد مطرح آن، کلید واژه هایی را برای مجلس منتخب رونمایی کرده اند که در اینجا به نمونه هایی از آن اشاره کرده و نتیجه گیری خواهیم کرد.

درک درست این حرکت زیرکانه و  زیر پوستی ما را بیاد تبلیغات ریاست جمهوری دوره یازدهم انداخت که چگونه با ترساندن مردم آرای ایشان را به سمت و وسوی خود کشاندند . دیوار کشیدن در خیابانها، شعار تعامل با جهان ، بی نیاز کردن مردم و افزایش رفاه و معیشت مردم و بالاخره گره زدن مفتضحانه تمام ارکان زندگی مردم به پیمان شکست خورده ای بنام " برجام"  از اهم محورهای جنگ رسانه ای بود که جریان یاد شده بخوبی از آن بهره برد .لاکن امروز با مشخص شدن شعاری بودن تمام این وعده ها، اینان دوباره پا در همان رکاب گذاشته و با رنگ و لعاب دیگری تلاش می کنند تا باقی مانده قدرت سیاسی خود را در انتخاباتهای پیش رو از دست ندهند.

نمونه های مورد اشاره بشرح ذیل تقدیم خوانندگان عزیز می گردد:
1- جواد امام فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیرعامل بنیاد باران: مجلس جدید نمی‌گذارند روحانی خیلی موثر و موفق باشد.( جهان نیوز/ 20 فروردین1399/ کد خبر : 723794)

2- ناصر قوامی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی: بی‌خاصیت‌ترین مجلس در دوران جمهوری اسلامی همین مجلس یازدهم خواهد بود.( جهان نیوز/ 25 فروردین 1399/ کد خبر: 724297)

3- آذر منصوری از فعالان فتنه ۸۸ و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم: در شرایط امروز بازهم پوپولیسم نقش پررنگی پیدا کرده است. فارغ از اینکه چه کسانی این رویکرد را نمایندگی می‌کنند شرایط امروز کشور و روند اداره آن به سمتی است که اولویت اصلی مردم و نیاز امروز جامعه به نان و امنیت خلاصه می‌شود، در این موقعیت هم قطعاً رویکرد‌های پوپولیستی از جنسی که در دوران احمدی‌نژاد تجربه شد، شانس بیشتری برای پیروزی دارند. (جوان آنلاین/ 25 فروردین1399/ کد خبر: 998314)

4- علی تاجرنیا نماینده مجلس دوره  ششم مجلس شورای اسلامی: مجلس یازدهم ضعیف‌ترین مجلس تاریخ ایران می‌شود.(عصر ایران / 20 فروردین 1399/ کدخبر: 722498)

5- عباس عبدی فعال اصلاح طلب : مجلس یازدهم علیل بدنیا آمده (خبر آنلاین / 18 فروردین 1399/ کد خبر : 27215)

6- محمود میرلوحی، فعال اصلاح طلب و عضو شورای شهر تهران:  اصولگرایان کاری نکنند که پس از دو ماه انتخابات و تشکیل مجلس، همان مردمی که به آنها رای دادند بگویند، ما پشیمانیم.( جهان نیوز/ احتمال دارد جریان «ما پشیمانیم» دی ۹۶ بعد از دوماه علیه اصولگرایان مجلس جدید تکرار شود/ 27 فروردیم 1399/ کد خبر :724617)

این چهار مورد تنها گوشه ای از یک حرکت رسانه ای منسجم جریان منفعل اصلاحات بود که تلاش می کند تا این ترس از مجلس یازدهم را از الان در افکار عمومی نهادینه کند. در باره چرایی این حرگت گمانه زنی های زیادی را می توان بازشماری کرد:

 آیا ترس از حدف شدن از گردونه قدرت پس از 8 سال آزمایش و خطای مفتضحانه در امر مدیریت کلان کشور و وارد آمدن فشارهای شدید بر اقشار مختلف نیست؟
آیا تکراردولتمداری اصلاح طلبان دوران اصلاحات در دوران دولت اعتدال و در نگاهی کلی تر 32 سال میدانداری آنان نمی تواند تیر خلاص نهایی را بر اصلاح طلبان وارد کرده و ایشان را برای همیشه از گردونه قدرت خارج کند؟!

امروز اصلاح طلبان درگذر زمان به فاز تنش وارد شده و آشکارا ملت ایران را تهدید به شورش  می کنند. نگاهی کامل به سخنان محمود میر لوحی موید این ادعا خواهد بود( مراجعه شود به منبع بند6)/ آیا سخنان عباس عبدی که می گوید: نمی‌توانیم پیش‌بینی قطعی یا خیلی دقیقی داشته باشیم اما به یک مساله می‌توان امیدوار بود!!، آن هم اینکه اوضاع بدتر می‌شود و این بدتر شدن می‌تواند فرصتی باشد برای اینکه جامعه به این نتیجه برسد که اقدامی برای خروج از این وضعیت صورت دهد. این اقدام همان بازنگری در شیوه حکمرانی به معنای عام است/ امیدواری به بدتر شدن اوضاع و تشویق به شورش و تغییر شیوه حکمرانی به معنای عام آن یعنی براندازی کامل نظام سیاسی. (جستجوی بحران در دل بحران از سوی اصلاح طلبان/ 27 رفروردین 1399/ کدخبر: 724345)

مجموع این سخنان و خصوصا شاه بیت آن یعنی مواضع عباس عبدی یعنی اوج نا امیدی از ادامه حیات سیاسی پس باید قبول کنیم هدف از ترساندن مردم، پوشاندن ترس شدید خود از نابودی کامل سیاسی می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
۰
۰
هنوز مجلس یازدهم شروع به کار نکرده چطور پیش بینی می کنید ضعیف ترین مجلس خواهد بود . شما که این همه مدت مجلس دستان بود چه کردید جز خیانت به ایران و اسلام و ملت . بس است دیگه خفه شید
پاسخ
ناشناس
-
۱۱:۴۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
۰
۰
اگر مملکت ما قانون داشت اجازه نمی دادند هر اصلاح طلب خائنی با حرفاش مملکت را بهم بریزد رهبر و رئیسی باید ورود کنند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
۰
۰
اصلاح طلب ها خوب بلدند در شرایطی که ملت به انها اقبالی نشان نمی دهند فرار به جلو داشته باشن .....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها