أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۹۷۷۲
زمان انتشار: ۱۷:۱۱     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
پایگاه لبنانی العهد در یادداشتی به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی نور پرداخته و می‌نویسد که این اقدام پیام‌هایی برای غرب به دنبال دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: پایگاه لبنانی العهد در یادداشتی به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی نور پرداخته و می‌نویسد که این اقدام پیام‌هایی برای غرب به دنبال دارد.

پایگاه خبری العهد لبنان در یادداشتی نوشت: در میان تحریم‌های ظالمانه‌ای که حتی شیوع ویروس کرونا باعث برداشته شدن آنها نشد، ایران با دستاوردی بزرگ جهان را شگفت زده کرد که این دستاورد پرتاب ماهواره و قرار دادن آن در مدار زمین بود.

در این یادداشت آمده است: نام این ماهواره "نور 1" است و این نامگذاری که با عدد همراه است پیامی به دنبال دارد؛ پیام عددگذاری این است که ماهواره "نور 2" نیز در راه است و پرانتز شماره گذاری برای ماهواره های دیگر باز است.

در این یادداشت همچنین آمده است که سردار علی جعفر آبادی، فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه نیز به همین نکته اشاره کرده است. وی تاکید کرد که ماهواره "نور 2" در راه است و گام بعدی ما رساندن این ماهواره به مدار و برنامه ریزی برای ساخت ماهواره های پیشرفته تر از "نور" است.

نویسنده می‌گوید: ماهواره نور قبل از این که پیام‌هایی را از فضا بفرستد، پیام های فوری سیاسی و نظامی برای جهان و خصوصا غرب به دنبال داشت؛ پیام های این پرتاب این است که جمهوری اسلامی ایران توانست جغرافیای حضور خود را گسترش دهد و به فضا نفوذ کند، این درحالی است که سازمان های اطلاعاتی و امنیتی غرب و آمریکا اساسا از این پرتاب و روند آن بی خبر بودند و انتشار این خبر آن ها را شگفت زده کرد.

نویسنده در ادامه می گوید که آمریکا امکانات گسترده و پیشرفته ای در زمینه فضا و دستیابی به اطلاعات فضایی دارد و علاوه بر آن معاهداتی در این زمینه با استرالیا، ژاپن، ایتالیا، کنادا، فرانسه، کره جنوبی، انگلیس، آژانس فضایی اروپا و دیگر سازمان ها دارد بنابراین علیرغم اینکه رسانه‌های غربی و عربی تلاش کردند آن را ناچیز جلوه دهند اما این اقدام ایران بسیار متحیر کننده بود و غربی ها به خوبی میزان شگفتی آن را می دانند.

در این یادداشت آمده است: غربی ها اعلام کردند که این ماهواره ایرانی از یک سکوی ثابت پرتاب نشده است بلکه سپاه پاسداران ایران تمام تجهیزات را به بیابانی در وسط ایران و 330 کیلومتری تهران منتقل کرده است. گزارشات غرب همچنین تاکید می کند که معلوم نیست آمریکایی ها توانستند حرکت و انتقال ماهواره و تجهیزات آن به بیابان را رصد کنند یا خیر.

در بخشی از این یادداشت آمده است که در پرتاب ماهواره نور از موشکی استفاده شده است که هم سوخت مایع و هم سوخت جامد در آن به کار گرفته می شود و این مساله پیشرفتی برای ایران برای پرتاب ماهواره های دیگر به شمار می رود.

در این یادداشت آمده است: پرتاب این ماهواره همزمان با شیوع ویروس کرونا و تداوم تحریم ها بر ایران پیام آشکاری به همراه دارد که تمام آمال و آرزوهای آمریکا برای سرنگون کردن جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب می کند و این پیام را به آن‌ها می رساند که فشارها نه تنها ایران را تضعیف نمی کند بلکه آن را باصلابت‌تر می کند.

در بخشی از این یادداشت نویسنده آورده است که پرتاب این ماهواره معادله جدیدی را بوجود آورد و ایران در میان ابرقدرت ها قرار گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها