يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۹۸۲۴
زمان انتشار: ۱۵:۵۴     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
نیوزیلند یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قرنطینه‌ها را به اجرا گذاشته بود و به نظر می‌رسد اکنون به استقبال نتایج مثبت آن می‌رود.

به گزارش پایگاه 598، جسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند می‌گوید انتقال فرد به فرد و گسترش اجتماعی ویروس جدید کرونا در کشورش در حال حاضر متوقف شده است. نیوزیلند یکی از موفق‌ترین کشورها در مقابله با کرونا بوده و اکنون در حال لغو محدودیت‌های ناشی از این همه‌گیری است.

به گزارش بی‌بی‌سی، نیوزیلند که برای چند روز است تعداد تازه مبتلایان را زیر ۱۰ نفر اعلام کرده و حتی روز یکشنبه گذشته تنها یک مورد جدید ابتلا به این ویروس را گزارش کرده، به گفته خانم آردرن کرونا را "در حال حاضر ریشه کن" کرده است.

با وجود این، مقام‌ات هشدار داده‌اند که چنین موفقیتی نباید موجب اهمال و نادیده گرفتن ملاحظات پیش‌گیرنده شود چرا که ممکن است هنوز موارد جدید ابتلا شناسایی و یا از طریق مسافرت روی دهد.

این سخنان را آردرن که طی دو هفته گذشته بسیاری او را یکی از موفق‌ترین رهبران جهان در مقابله با کرونا خوانده‌اند، این اظهارات را تنها ساعاتی پیش از لغو محدودیت‌ها ایراد کرد. نیوزیلند یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قرنطینه‌ها را به اجرا گذاشته بود و به نظر می‌رسد اکنون به استقبال نتایج مثبت آن می‌رود.

از روز سه‌شنبه 28 آوریل (9 اردیبهشت) برخی از کسب وکارهای غیرضروری و خدمات آموزشی و بهداشتی بازگشایی خواهند شد.

 نخست وزیر نیوزیلند: اگر قرنطینه رعایت نمی‌شد یک فاجعه رخ می‌داد/ عکس: Getty Images

نخست وزیر نیوزیلند کرونا

با وجود این، هنوز از بخش بزرگی از مردم این کشور خواسته شده که در خانه بمانند و تعاملات اجتماعی خود را از سر نگیرند.

جسیندا آردرن روز دوشنبه 27 آوریل (8 اردیبهشت) در این باره گفت: ما اکنون به فعالیت های اقتصادی اجازه بازگشایی می‌دهیم اما زندگی اجتماعی ما همچنان محدود خواهد ماند.

نیوزیلند از زمان آغاز همه‌گیری کرونا کمتر از ۱۵۰۰ مرگ ناشی از کووید۱۹ و مشکوک به این بیماری که ناشی از ابتلا به ویروس جدید کرونا است گزارش کرده است.

همزمان در همسایه بزرگ نیوزیلند یعنی استرالیا، مقام‌ها استفاده از فناوری‌های دنیای اینترنت و تلفن‌های هوشمند برای کنترل کرونا را آغاز کرده‌اند.

دولت استرالیا از میلیون‌ها شهروند که تلفن هوشمند دارند خواسته اپلیکیشن ردیابی و کنترل شیوع کرونا را نصب کنند. دولت قول داده است که در استفاده از این اپلیکیشن حریم خصوصی شهروندان رعایت شود.

دولت استرالیا می‌گوید در نخستین ساعت‌های عرضه این اپلیکیشن بیش از یک میلیون استرالیایی آن را در تلفن خود نصب کرده‌اند.

اپلیکیشن "کوویدسیف" (COVIDSafe) وقتی دو نفر به اندازه یک متر و نیم به هم نزدیک می‌شوند، یک سیگنال بلوتوث بینشان رد و بدل می‌کند به نشانه "دست دادن دیجیتال".

اگر کسی بیش از ۱۵ دقیقه در تماس نزدیک با فردی بوده که آزمایش کرونایش مثبت شده، اپلیکیشن با پیامی او را مطلع می‌کند.

اپلیکیشن مشابهی پیش ار این در سنگاپور تولید و به کار گرفته شده بود.

کریگ هانت، وزیر بهداشت و سلامت استرالیا در توئیتر از مردم خواست با نصب و استفاده از این اپلیکیشن، "جان خود، خانواده و دیگران و از همه بالاتر پرستاران و پزشکان را حفظ کنند."

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا نیز گفت اگر تعداد کسانی که از این اپلیکیشن استفاده کنند، به حد کافی برسد، محدودیت‌های اجتماعی کمتر می‌شوند. به گفته دولت استرالیا برای حداکثر بهره‌برداری از این اپلیکیشن باید حداقل چهل درصد مردم آن را نصب و استفاده کنند.

در واکنش به نگرانی‌ از نقض حریم خصوصی و اینکه چه کسانی به اطلاعات ذخیره شده دسترسی خواهند داشت، دولت استرالیا اطمینان داده که فقط مقامات بهداشت و درمان حق استفاده و دسترسی به آنها را دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها