أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۹۸۹۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بعد از ۷۰ روز دروغ پردازی و اتهام زنی به قم:
در حالی که برخی مقامات وزارت بهداشت مکررا «قم» را به عنوان مبدا شیوع کرونا در کشور معرفی می‌کردند؛ معاون کل این وزارت خانه در یک برنامه تلویزیونی، اظهار داشت: مطالعات ما هیچ ارتباطی بین شیوع کرونا در ایران و طلاب چینی را نشان نداد و همزمان با قم برخی استان‌های دیگر هم درگیر کرونا شدند/ پیش از این نیز، دکتر عادلی گفته بود کرونا پیش از قم در برخی استانهای دیگر نیز شیوع داشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، دکتر «ایرج حریرچی» معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه تلویزیونی در پاسخ به اینکه در ابتدای ورود کرونا به کشور برخی تلاش کردند این موضوع را به حضور طلاب چینی در قم ارتباط دهند، اظهار داشت: "واقعیت این است که در اول شیوع کرونا ما دومین کشوری بودیم که تعداد ابتلاهای ما نسبتاً وسیع شد البته الان ما از نظر تعداد ابتلا به جمعیت به یک میلیون نفر چهلمین کشور دنیا هستیم نه جز کشورهای پر شیوع، در ابتدا همه غافلگیر شده بودند و اظهاراتی مطرح می‌شد. اما باید بگویم که رسما مطالعات ما هیچ ارتباطی بین شیوع کرونا و طلاب چینی را نشان نداد با اینکه خیلی بررسی کردیم و طلاب جامعه‌المصطفی هیچ مشکلی نداشتند البته در ابتدا همه کشورها هم اول به طرف چین می‌رفتند".

وی افزود: "خود استان قم هم که معروف شد ما کماکان مشغول بررسی هستیم، همزمان با قم برخی استان‌های دیگر هم درگیر کرونا شدند و موارد اول آنها اعزامی از قم نبود و خود آنها مراودات خارجی داشتند اما بالاخره حملات ناجوانمردانه وجود داشت".

از زمانی که اعلام شد نخستین مورد ابتلای به ویروس کرونا در کشور، توسط پزشکان قمی کشف شده ؛ ادعاهای بی‌پایه و اساس بسیاری توسط برخی مقامات مطرح شد.

اولین گمانه‌زنی در این رابطه، ناقل بودن کارگران چینی متروی قم بود؛ اظهارنظری که از سوی یک مقام وزارت بهداشت با عنوان «احتمال» مطرح شد.

پس از آن نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با انتشار مطبِ سراسر دروغِ تحصیل هفتصد طلبۀ چینی در کشور، بر آتش این شایعات دمید. ادعایی که اگرچه به صورت هوشمدانه اشتباه خبرنگار در بازتاب سخنان رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خوانده شد؛ با این وجود از طرف دیگر رسانه‌ها ضریب پیدا کرد و بازهم در دیگر محافل رسمی کشور به آن استناد گردید و هنوز هم در خبرگزاری‌های خارجی و داخلی، که با انقلاب اسلامی سر ناسازگاری و عناد دارند، دنبال می‌شود.

بعدتر «کیانوش جهانپور»، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در توییتر خود، با مبدا قرار دادن قم به عنوان مرکز شیوع کرونا در کشور، نقشه‌ای را به عنوان انتشار کرونا از مبدا تا دیگر استان های دیگر کشور را ارائه کرد.

در ادامۀ این بار دکتر «علیرضا رئیسی»، معاون بهداشت وزیر بهداشت، در ششم فروردین ماه در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران مدعی شده است که منشأ بیماری کرونا در کشور، واضحاً و مشخصاً در ارتباط با تعدادی کارگر چینی و دانشجویانی است که در بهمن ماه به چین رفت و آمد کرده‌اند و در استان قم سکوت و یا حضور داشته‌اند.

این درحالی است که اساسا هیچ دانشجوی چینی در قم مشغول به تحصیل نیست و در خصوص طلاب چینی نیز، به گفتۀ مدیر کل حوزه‌های علمیه، در دو ماه اخیر دو نفر از چین در جامعه المصطفی پذیرش شده‌ است که البته این دو نفر روالِ معمولِ قرنطینه را طی کرده‌اند و قطعاً ورود کرونا ربطی به طلاب چینی جامعه المصطفی ندارد. همچنین پیگیری‌های خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) حکایت از عدم ابتلای هیچ کدام از طلاب چینی به این ویروس دارد.

اما ادهاعای وزارت بهداشت، آن طور که آنها انتظار می‌رفتند؛ بی‌پاسخ نماند. دکتر «سیدحسن عادلی»، رییس سازمان نظام پزشکی استان قم و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با برنامه اینترنتی «به وقت قم» ضمن بیان فرایند شناسایی ویروس کووید-19 در کشور گفت: "ما در سی‌ام بهمن ماه، موارد مشکوک به کرونا را آزمایش کردیم و به تشخیص رسیدیم. در صورتی که استانهای دیگر نیز بر خلاف پروتکل‌های وزارت بهداشت، از موارد مشکوک آزمایش می‌گرفتند، یقینا به عفونت کروناویروس می‌رسیدند".

اظهاراتی که به تعبیر رسانه‌‌ها به مذاق وزارت بهداشت خوش نیامد و موجب برکناری او از سرپرستی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم شد.

حال باید دید که موضع مقاماتی که تا پیش از این با ادعاهای بی‌اساس خود در راستای «قم هراسی» نقش آفرینی می‌کرده‌اند؛ در قبال اظهارات معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چیست!؟

روی هم رفته «قم هراسی» دستاویزی برای حمله به دین و مراکز دینی شده است. رسانه های معاند داخلی و خارجی و دنباله‌های آنان در این مدت بیش از آن که به اخبار پیرامون کرونا بپردازند؛ توان خود را صرف مقصر جلوه دادن قم به عنوان عامل شیوع ویروس کرونا در کشور کرده‌اند. تلاش مذبوحانه‌ی آنها، نگاه ویژه دستگاههای قضایی را جهت اعاده حیثیت از وجهه قم می‌طلبد و انتظار است دستگاه قضا به این موضوع توجه ویژه داشته باشد و مشخص شود که منشا و دلیل اظهارات و ادعاهایی بی‌اساسی که منتج به بحث «قم هراسی» می‌شده؛ چه بوده است!؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها