أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۹۹۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اصلاحات پوست می‌اندازد؟
اصلاحات امیدی به استمرار حضور در قدرت ندارد و می‌داند دوران انزوایی طولانی در پیش دارد زیرا نه وحدت گفتمانی سال‌های قبل را دارد و نه عضوگیری و کادر سازی مناسبی صورت گرفته است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، جریان استحاله طلب که در کارنامه خود فتنه‌های مختلفی را دارد، امروز با وقاحت تمام سخن از "حذف فیزیکی یا سیاسی" می‌زند. امروز می‌بینند که دیگر سیاست نخ‌نما شده بازی‌های سیاسی و انحراف افکار عمومی باهدف استحاله جمهوری اسلامی و بازخوانی هویت آن در دهکده جهانی کدخدای تروریست، امکان حیات ندارد در نتیجه به وضوح، سخن از حذف فیزیکی و سیاسی می‌گویند.

یادمان نمی‌رود در دهه 60 منافقین نیز ابتدا خود را پیروان خط امام و انقلاب معرفی می‌کردند و حتی تا اتحاد و نفوذ در ارکان نظام سیاسی و مشخصاً دوران ریاست جمهوری بنی‌صدر پیش رفتند و وقتی‌که احساس کردند که توان ادامه این روش را ندارند و با از دست دادن قدرت سیاسی امکان ادامه حیات را نخواهند داشت با همین شعار "حذف فیزیکی" – شما بخوانید ترور به روش‌هایی مانند: انفجار و بمب‌گذاری و حذف فیزیکی با سلاح‌های کمری و سبک – در سی تیر 1360 اعلام جنگ مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی کردند.

این روزها اصلاح‌طلبان با زبان‌ها و تحلیل‌های مختلف استراتژی جدید خود را به نمایش گذاشته‌اند که غلامحسین کرباسچی فعال سابقه‌دار و نام‌آشنای کارگزاران در صحبت‌هایی که با نامه نیوز انجام داده و ایسنا آن را بازنشر داده است به نکات مهمی اشاره‌کرده است که به نظر این راقم مهم‌ترین سرفصل آن این سخنان است که وی می‌گوید: بالاخره یک پوست‌اندازی انجام می‌شود و همه نیروهای گذشته حذف می‌شوند. حالا یا حذف فیزیکی یا این‌که حذف سیاسی. یک نسل جدید و آدم‌های جدید در کار هستند. این یعنی اصلاح‌طلبان نیاز دارند که در فضای جدید یک بازنگری در اصل مسئله انجام دهند. (ایسنا/ انتقادهای تند کرباسچی از شورای عالی و اصلاح‌طلبان / 9 اردیبهشت 1399/ کد خبر:99020906589) سخنان وی که حاکی از بحران شدید هویت، مشروعیت و مقبولیت شدید اجتماعی است در این موارد قابل‌تأمل به نظر می‌آید:


1- اصلاحات امیدی به استمرار حضور در قدرت ندارد و می‌داند دوران انزوایی طولانی در پیش دارد زیرا نه وحدت گفتمانی سال‌های قبل را دارد و نه عضوگیری و کادر سازی مناسبی صورت گرفته است. کرباسچی در اینجا می‌گوید: یک نسل جدید و آدم‌های جدید در کار هستند ازنظر من هر مجموعه سیاسی اگر حرف‌های بی‌محتوا و سیاسی بزند چه رسایی از آن‌طرف و چه آقای تاج‌زاده و دیگران از این‌طرف. این رویه فقط یک جنگ «حیدری، نعمتی» را تشدید می‌کند (نبود وحدت حتی با کسانی مانند تاج‌زاده و..) / این ناتوانی‌ها نیز بیشتر به اشخاص برمی‌گردد، افراد سالخورده که بالاخره بعد از ۶۰، ۶۵ سالگی اراده فعالیت جدی ندارند یا آن جوان‌گرایی که باید در سطوح عالی می‌شد، نشد (عدم کادر سازی).

2- حذف کردن برخی اصلاح‌طلبانی که به‌زعم ایشان اصلاحات را پله ترقی خود کردند اما در بزنگاه‌ها انتظارات آنان را برآورده نکردند. افرادی مانند: محمدرضا عارف و... در اینجا ببینید درباره عارف و افرادی نظیر او می‌گوید: آقای عارف اگر می‌تواند در شورای عالی اصلاحات، فراکسیون امید یا هرجایی نقش برجسته ایفا کند باید از او حمایت کنیم اما اگر در عمل دیدیم که شخصیت اجرایی با توانایی برقرار کردن یک سازوکار فعال را ندارد باید تعارف را کنار بگذاریم.

3- وی در جای دیگری می‌گوید: صرف این‌که یک نفر برود و یک نفر بیاید چندان تأثیرگذار نیست. این سخن آیا به‌نوعی اقدام برای حذف کردن فیزیکی و سیاسی محمد خاتمی و حامیان او نیست که با واژه "پوست‌اندازی" مورد خطاب قرار می‌گیرند؟! ببینید آِیا این سخنان تیر خلاص بر خاتمی و دیگران نیست: باید تعارف را کنار بگذاریم. حتی دیگر کسانی که شاید برای ما کاریزما بوده و شخصیت موردعلاقه ما باشند. حالا آقای خاتمی یا هرکدام از رفقا. اگر به خاطر شخصیت‌های بزرگوار و خصلت‌های قابل‌تحسینی که دارند، به خاطر این‌که نمی‌توانند به هیچ‌کسی نه بگویند و … نباید تعارف داشته باشیم.

از سخنان کرباسچی این‌گونه می‌توان نتیجه گرفت که دوران اصلاحات به معنایی که تاکنون با افکار و هویت سیاسی اشخاص شناخته می‌شد تمام شد و حذف فیزیکی – سیاسی و پوست‌اندازی دو واژه‌ای است که حداقل تا 1404 این جریان را به یک دوره"فترت" شخصیت‌های اثرگذار از یک‌سو و بروز ناهنجاری‌ها و تنش‌های سیاسی در بزنگاه‌های سیاسی کشور وارد خواهد کرد که برخی‌ها از آن به فتنه‌های آخرالزمانی هم یاد می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها