يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۹۹۹۸
زمان انتشار: ۱۵:۲۴     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
معاون ستاد فرماندهی عملیات مبارزه با کرونا در شهر تهران، گفت: برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تصمیم جدیدی گرفته نشده است و همچنان نظر بر بسته بودن این مراکز است. پروتکل‌های جدیدی تدوین نشده است .
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: علی ماهر در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه در مورد فعالیت مشاغل کم خطر یا مشاغلی که دارای خطر متوسط هستند، همچنان بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید جدی وجود دارد ، افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا ، این احتمال وجود دارد در شهرهایی که از نظر مدیریت بحران کرونا و کاهش شیوع این ویروس در وضعیت سفید قرار دارند با در نظر گرفتن تمهیداتی اماکن مذهبی باز شوند .

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به افزایش ترافیک در تهران بر اثر لغو طرح ترافیک قرار است پیشنهاد مشترکی که از سوی ستاد مقابله با کرونا در تهران و شهرداری تهیه شده در ستاد ملی کرونا مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و در مورد آن تصمیم گیری شود و این احتمال وجود دارد که در ساعات محدودی طرح ترافیک در تهران برقرار شود .

ماهر با بیان اینکه صنوفی که در این ایام اجازه فعالیت دارند باید پروتکل های بهداشتی را به طور کامل اجرا کنند ، گفت : اگر این پروتکل‌ها از سوی آنها رعایت نشود با آنها برخورد خواهد شد .

به گفته وی، یکی از پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده مربوط به فعالیت آرایشگاه‌ها است. همکاران ما در حوزه بهداشت محیط رصد کامل بر این موضوع دارند و اگر پروتکلها از سوی آرایشگاه ها اجرا نشود با برخورد شدیدی مواجه خواهند شد.

معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران همچنین با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی گفت : در همین چارچوب شهرداری تهران در مبادی ورودی «بی آر تی» و «مترو» غرفه هایی را به منظور فروش ماسک به قیمت مصوب وزارت بهداشت دایر کرده است.

در نظارت میدانی که امروز انجام دادیم، بسیاری از مردم از این موضوع استقبال کرده بودند و خودشان از هنگام خروج از منزل ماسک زده بودند و نیازی به خرید ماسک از غرفه های ایجاد شده نداشتند.

ماهر در بخش پایانی صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه ویروس کرونا یک ویروس نوپدید است و ممکن است با تغییرات پیش بینی نشده ای همراه باشد ، اظهار کرد: در واقع ما تلاش داریم با انجام برخی از اقدامات و تدوین برخی از دستورالعمل ها جلوی شیوع هرچه بیشتر این ویروس را بگیریم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها