کد خبر: ۴۷۰۰۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
روزنامه آمریکایی ضمن اشاره به کمبود شدید تجهیزات در مراکز مراقبتی آمریکا، از مرگ بیش از 16 هزار نفر از ساکنان و کارکنان این مراکز بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، به دنبال افزایش فشارها برای شفافیت بیشتر، ایالتهای بیشتری در آمریکا اطلاعات درباره آمار تلفات کروناویروس در خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتهای طولانی این کشور را منتشر می‌کنند. به گزارش روزنامه آمریکایی «یواس‌ای تودی» با تیتر «بیماران ما مانند حشرات به زمین می‌افتند»، این داده‌ها تصویری ناخوشایند را ارائه می‌دهند: بیش از ۱۶ هزار نفر از ساکنان و کارکنان این مراکز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که حدود یک چهارم کل مرگ‌ومیر این کشور بر اثر این بیماری را تشکیل می‌دهد.

مقامات مریلند فهرست مراکز آلوده این ایالت را برای اولین بار در این هفته منتشر کردند. بنابر این داده‌ها، ۹۷ مرکز آلوده هستند و ۳۴ نفر در آنها جان خود را از دست داده‌اند. در نیوجرسی که ویروس به ۸۶ درصد از ۵۷۵ مرکز مراقبتهای طولانی این ایالت راه یافته، این ویروس تنها در دو مرکز ۹۷ فوتی برجای گذاشته است. در ایالتهای دیگر مثل کنتاکی، کلرادو و پنسیلوانیا، بیش از نیمی از تلفات کل ایالت از این مراکز بوده است.

با گذشت دو ماه از گزارش اولین فوتی کرونا در خانه سالمندان آمریکا، حامیان این مراکز و سران صنعت این کشور می‌گویند خانه‌های مراقبت با کمبود شدید تجهیزات حفاظت شخصی و دسترسی به آزمایش‌های تشخیصی مواجهند. «ریچاردز» نماینده ارشد قانون‌گذاری انجمن بازنشستگان آمریکا می‌گوید «باید اقدامات بیشتری انجام شود. تعداد فوتی‌ها وحشتناک است. نمی‌توانیم از وخامت این وضعیت غافل شویم.»

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، بیش از ۲ میلیون نفر در مراکز مراقبتی این کشور زندگی می‌کنند که جان آنها در خطر است. بر اساس آماری که یواس‌ای تودی از آژانس‌های ایالتها جمع‌آوری کرده، آزمایش کرونای حدود ۹۷ هزار نفر از ساکنان و کارکنان خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی مثبت شده است. بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ مرکز در ۴۶ ایالت آمریکا ابتلا به کرونا را گزارش کرده‌اند. البته این آمار با توجه به این که ایالتهای زیادی هنوز آمار کامل خود را ارائه نکرده‌اند و آزمایشها محدود بوده‌اند، بسیار پایین‌تر از آمار واقعی است.

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» گفت که به اعتقاد وی یکصد هزار آمریکایی احتمالاً بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد. بر خلاف پیش‌بینی‌های کارشناسان بهداشت و درمان جهان و آمریکا، رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه همچنین با ابراز اطمینان گفت که واکسن کرونا احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی ساخته خواهد شد.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، دستکم یک میلیون ۱۵۸ هزار و ۴۰ نفر از مردم آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند و از آن میان ۶۷ هزار و ۶۸۲ نفر  نیز جان خود را از دست داده‌اند.

علی‌رغم آنکه آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان را دارد، حدود نیمی از ایالات این کشور در حال حاضر به سوی لغو نسبی تعطیلی‌ها پیش می‌روند.

بعد از آمریکا، کشور اسپانیا با ۲۴۷۱۲۲ نفر، در رتبه دوم بیشترین تعداد مبتلا قرار گرفته است. اسپانیا اما از نظر تعداد جان‌باختگان با ۲۵۲۶۴ نفر در رتبه چهارم کشورهای دارای بیشترین تلفات است.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند امروز (دوشنبه) از ۳،۵ میلیون نفر فراتر رفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها