کد خبر: ۴۷۰۰۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
محمدرضا عارف، نامزد اصلاح طلبان در انتخابات ۹۲ که با دستور تشکیلاتی سران اصلاحات مجبور به کناره‌گیری از رقابت‌ها به نفع روحانی شد، اکنون و پس از هفت سال مورد نقد داماد روحانی قرار گرفته تا تلویحاً به اصلاح طلبان یادآوری کند، آن الزام به کناره‌گیری از سر اجبار بوده است.
به گزارش پایگاه 598، محمدرضا عارف، نامزد اصلاح طلبان در انتخابات ۹۲ که با دستور تشکیلاتی سران اصلاحات مجبور به کناره‌گیری از رقابت‌ها به نفع روحانی شد، اکنون و پس از هفت سال مورد نقد داماد روحانی قرار گرفته تا تلویحاً به اصلاح طلبان یادآوری کند، آن الزام به کناره‌گیری از سر اجبار بوده است.

کامبیز مهدی‌زاده که فارغ‌التحصیل دکتری در رشته «رسوب‌شناسی و سنگ رسوب» و اکنون دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، در یادداشتی در روزنامه آرمان به عملکرد محمدرضا عارف در مجلس دهم حمله و او را عالیجناب سکوت توصیف کرده است.

او نوشته: «محمدرضا عارف قبل از اینکه بخواهد در عرصه جدیدی وارد شود باید به این پرسش مهم و تاریخی پاسخ دهد؛ چرا نماینده مجلس شد و چه استراتژی‌ای را در این سال‌ها در مجلس دنبال کرد؟ کدام سخنرانی آتشین و نطق ماندگار را در مجلس انجام داد؟ حرف دل مردم را پشت کدام تریبون فریاد زد؟ وی در کارنامه خود معاون اول رئیس‌جمهوری را که مسئولیت مهم اجرایی و راهبردی است با خود یدک می‌کشید، اما نتوانست مثل یک لیدر مؤثر رفتار کند و به عبارتی عارف در مجلس عالیجناب سکوت بود. اینکه طی چند سال حضورش در مجلس، چند بار نطق پیش از دستور داشته است؟ در کدام یک از نطق‌هایش از مشکلات مردم سخن گفته است؟ کدام موضع تأثیرگذار را داشته است؟ راهبرد مشخص او در مجلس چه بوده است؟ سؤال‌های مهمی است که باید موشکافانه آن‌ها را تبیین کرد.»

داماد رئیس جمهور در یادداشت خود، گلایه کرده که چرا عارف در مجلس مطالبات اصلی مردم را پیگیری نکرده است. این نقد البته نه تنها به شخص عارف که به کلیت مجلس دهم و خصوصاً همه اعضای لیست امید وارد است، اما از پرداختن به این نکته غفلت کرده که مجلس دهم و اصلاح‌طلبان از مسئولیت نمایندگی ملت فاصله گرفتند و نقش «وکیل الدولگی» پیدا کردند. اتفاقاً همین موضوع نقطه انحراف آن‌ها از توجه به مطالبات مردم بود. به عبارت بهتر قصور نمایندگان ملت از جایی آغاز شد که مقابل تقصیر‌های دولت سکوت کردند. بنابراین آن‌ها عالیجناب سکوت مقابل قصور دولتند، نه پیگیری مطالبات مردم.
منبع: روزنامه جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها