يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۱۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: نمایندگانی که طرح اصلاح قانون انتخابات را در اولویت قرار دادند جزء نمایندگانی هستند که در انتخابات مجلس ردصلاحیت شده بودند و هدفشان ایجاد هزینه برای شورای نگهبان بود.
به گزارش پایگاه 598، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ماده قانون اصلاح انتخابات که درباره نظارت استصوابی شورای نگهبان بود از نظر قانون اساسی مردود است و قطعا شورای نگهبان این ماده قانونی را رد خواهد کرد.

وی ادامه داد: نمایندگانی که این طرح را در اولویت قراردادند جزء نمایندگانی بودند که در انتخابات مجلس رد صلاحیت شده بودند و اهدافشان هم ایجاد هزینه برای شورای نگهبان بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: این اقدام تنها به این موضوع ختم نمی‌شود بلکه در ماده قانون‌های دیگر هم طوری برخورد شده که قابل تامل است. به عنوان مثال پسوند مطلقه را از گزینه التزام به ولایت فقیه حذف کرده بودند.

امیرآبادی فراهانی افزود: مثال دیگر این بود که کلمه عدم التزام به اسلام را فقط مختص به مسئله فساد مالی و فساد اخلاقی کرده بودند یعنی اگر کسی نماز یا روزه نگیرد هم مسلمان است پس نمی‌توان این شخص را رد صلاحیت کرد.

وی تصریح کرد: این مصوبه‌ها چه از نظر شرعی و چه از نظر قانونی مشکل دارند و قطعا این قانون در شورای نگهبان رد خواهد شد و اگر دوباره به مجلس ارجاع داده شود نوبت مجلس آینده خواهد بود که به آن رسیدگی کند، قطعا با شناختی که از مجلس آینده دارم، این قوانین ابطال خواهند شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه برخی‌ها به دنبال محدودسازی شورای نگهبان هستند، ادامه داد: با چنین قوانین نمی‌توان شورای نگهبان را محدود کرد بلکه شورای نگهبان طبق قانون اساسی کشور وظایفی دارد و طبق همان وظایف عمل می‌کند.

امیرآبادی با بیان اینکه طرح اصلاح انتخابات توسط نمایندگان رد صلاحیت شده در مجلس مطرح شده است، گفت: جای تعجب داشت که این طرح با دوفوریت به مجلس آمد، زیرا این مورد در این زمان اصلا فوریتی نداشت و اگر هم بحث اصلاح آن مهم بوده است این اهم بودنش برای مجلس آینده است نه مجلس دهم که درحال سپری کردن روز‌های آخر خود است.

وی تاکید کرد: نمایندگان حامی این طرح اجازه نمی‌دادند صدای مخالفان در زمان بررسی آن در صحن علنی شنیده بشود ولی قطعا طبق اصل ۸۸ و ۸۹ این مصوبه با قانون اساسی مغایرت دارد و به جایی نخواهد رسید و فقط وقت مجلس را با چنین اقدامات بیهوده تلف کردند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: چنین اقدام نمایندگان حتی باعث شد در بین مردم هم تصویر خوبی از مجلس دهم باقی نماند و طوری با مسئله برخورد شد که انگار نمایندگان رد صلاحیت شده درحال گرفتن انتقام از شورای نگهبان هستند.

امیرآبادی در پایان بیان داشت: در این روز‌های پایانی مجلس می‌توانست اقدامات خوبی صورت بگیرد ولی به لطف دوستان این اتفاق نیفتاد.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها