يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۱۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
صديقه احمدی و هنر مذهبی؛
چون برای کارهای مذهبی همیشه از خود صاحب اثر که اهل بیت باشه هم کمک میگیرم. اما بخاطر اینکه اولین کار حرفه ای من اثر بانوی بزرگ عالم (حضرت زهرا) بوده همیشه برام خاص هست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) گفتگو از جمال طاهری / صدیقه احمدی، متولد بهبهان1369 ساکن بهبهان، کارشناسی گرافیک، ارشد تصویرسازی است. او اما روش متفاوتی از تصویرسازی را در پیش گرفته که در سایت خامنه ای دات آی آر نیز آثارش را به اشکال مختف میتوان دید. احمدی با روش کلاژ کاغذی چشم مخاطبان را به اتفاقی نو در هنر و هنر مذهبی آشنا ساخته است. درکارنامه هنری او میتوان:

دانشجوی نمونه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور سال92
نفر اول بخش سوگواره پوسترهای هیات سال95
نفر سوم سوگواره هنر عاشورایی سال98
و راهیابی دو اثر دربخش پوستر
نفرسوم بخش تصویرسازی چادرهای آسمانی
نفر سوم در رشته تصویرسازی جشنواره شمسه(شهرداری تهران) 91
نفر برگزیده در بخش خلاقیت سوگواره پوستر هیات (مشعر) 98
نفر برگزیده در بخش خلاقیت سوگواره پوستر هیات96
راهیابی اثردرجشنواره های مختلف
شرکت در نمایشگاه های گروهی تصویرسازی داخلی
تصویرسازی برای انتشارات نیستان و عماد فردا را دید.

وی درحال حاضر جدا از فعالیت هنری به عنوان معلم مدرسه مشغول به تدریس است. با این هنرمند جوان که پیش از این مجموعه آثاراش را در سایت رهیافتگان منتشر کرده بودیم به مناسبت روز معلم در مورد آثار و تجربیاتش به گفتگو نشستیم.

مجموعه آثار صدیقه احمدی را اینجا ببینید

 

رهیافتگان:  چه شد که به سمت کلاژ کاغذ رفتید؟

در دوره کارشناسی و ارشد کارهای هنری رو به صورت پراکنده کار میکردم چون رشته گرافیک تنوع زیادی داره اما بعد از ارشد بیشتر تصویرسازی رو دنبال کردم و یکی از تکنیک های تصویرسازی کلاژ بود که بهش میگند تکه چسبانی با متریال های مختلف و من دوست داشتم کل کارم یکدست با کاغذ و مقوا باشه که جلوتر متوجه شدم این تکنیک به paperartشناخته میشه و به دلیل علاقه ادامه دادم و رفته رفته با گرافیک و ایده پردازی تلفیق شد و به طراحی پوستر ختم شدند.

 

رهیافتگان:  به علاقه مندانی که می خواند راه شما را بروند چه توصیه ای دارید؟

من درحال حاضر تصویرسازی و پوستر کار میکنم. بنظرم رشته گرافیک به شدت روی خلاقیت موثره و تصویرسازی روی طراحی و تکنیک و ترکیب این دو نتایج کارهایی هستن که میبینید.

رهیافتگان:  به نظر میاد هنر کلاژ در ایران هنوز فراگیر نیست چه کسانی در هنر کلاژ بیشتر فعال هستند؟

چون در این مدل کار هنری افراد از متریال های مختلف استفاده میکنن با توجه به نوع علاقه و خلاقیت میتوانند از موارد مختلفی در کارهاشون استفاده کنند. خانم هدی هدادی
خانم زهرا کیانی و افرادی دیگه ای این کار یا تکنیک رو در کنار تکنیک های دیگه خودشون انجام میدهند.

 

 

رهیافتگان:  درکارهاتون بیشتر متاثر از چه کسانی هستید؟

 کارهای جهانی رو میبینم که یاد بگیرم، اما سعی میکنم بر اساس ایده ها و ساخته های ذهنی خودم و موضوعات مخصوص به فرهنگ و هنر خودمون جلو بروم. مخصوصا اینکه اکثر کارهای من تم مذهبی دارند

رهیافتگان:  کدام اثرتان را بیشتر دوست دارید و چرا؟

 خیلی هاش رو چون، چون برای کارهای مذهبی همیشه از خود صاحب اثر که اهل بیت باشه هم کمک میگیرم. اما بخاطره اینکه اولین کار حرفه ای من اثر بانوی بزرگ عالم (حضرت زهرا) بوده همیشه برام خاص هست.

 

رهیافتگان:  کدام اثرتان در سایت خامنهای دات آی آر بیشتر دیده شده است؟

دقیقا نمیدونم. اما احتمالا همین کار حضرت زهرا چون هم اولین بوده اگه اشتباه نکنم ترجمه هم شده باشه

 

رهیافتگان:  بزرگترین آرزوی هنریتان چیست؟       

اینکه بتونم بهترین و پیشرفته ترین آثار هنریم را برای اهل بیت انجام بدهم و امیدوارم که خودشون افتخار این کار را به من بدهند

 

رهیافتگان:  آثارکلاژ محصولی فیزیکی است که تصویر آن در فضای مجازی منتشر می شود اصل این آثار را کجا نگهداری میکنید؟

یه تعداد محدود از اولین آثارم درشبهای محرم هیات هنر فروش رفت. بقیه آثار در مجموعه شخصی خودم هست

رهیافتگان:  تا به حال از مجموعه آثارتان گالری برگزار کردید؟

با این سبک کار خیر

 

رهیافتگان:  معمولا نگاهها به سمت افرادی هست که تهران هستند. برای شما کار کردن از شهر بهبهان که نسبت به پایتخت بسیار دور است و مرکز شهر هم نیست سخت نیست؟

من کارشناسی و ارشد تهران بودم و با گروه های مختلف مخصوصا هیات هنر آشنا شدم و این ارتباط ها ادامه داشته در حال حاضر مسوول کارگروه تصویرسازی هیات هنر هستم.

 

رهیافتگان:  طبیعتا شما باید هنرمندها رو حضوری ببینید و همه چیز تلفنی نیست اون هم در چنین سمتی؟ این مسولیت سخت نیست

بله؛ تا حدودی سخت هست و قطعا نیاز به تلاش بیشتری داره

 

رهیافتگان:  برای مخاطب ما که با هیئت هنر آشنا نیست در مورد این هیئت بیشتر توضیح میدهید ؟

هیات هنر متشکل از فعالان حوزه هنر و رسانه است که سالهای زیادی هست که تشکیل شده و همه با دوستی اهل بیت دور هم جمع شدند پیک کاری هیات ماه محرم و بعد ایام فاطمیه و عید غدیرهست و همچین مراسمات دیگه و درحال حاضر دوشنبه ها هیات هفتگی برگزار میکنند و دور هم جمع میشوند.

 

رهیافتگان:   آیا یک نفر از شهر دیگر هم میتواند عضو هیئت هنر باشد یا همه فعالیتها فیزیکی است ؟

هر علاقمندی میتونه درکنار کارگروه های مختلف باشه

رهیافتگان:   به نظرتان هنرمندان مذهبی نیاز به حمایت دارند یا اینکه هنرشان است که آنها را حمایت میکند و برعکس؟

بله تا حدودی میشود گفت به حمایت نیاز دارند. اما خصوصا در این دوران که فضای مجازی به ارتباطات کمک بزرگی کرده است. در هر کاری اگر اثر هنری تولید شده سطح بالایی داشته باشد، حتما دیده میشود و شناخته هم خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها