يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۲۲۰
زمان انتشار: ۱۵:۵۷     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
در اتاق فکر گردشگری مطرح شد؛
معاون گردشگری از تهیه بسته‌ حمایتی سفر برای دوران پساکرونا خبر داد و گفت: اقدامات اعتمادساز در بحران کرونا برای تحریک تقاضا و جلب توجه گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته است و انتظار می‌رود سایر ذی‌نفعان در این مسیر همراه شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری در هفتمین نشست اتاق فکر گردشگری کشور یادآور شد که این نشست با هدف بررسی  برنامه‌های ابتکاری و پیشنهادی برای کاهش آسیب‌های کرونا در شرایط موجود و نیز اقدامات مورد نظر برای خیزش و رونق دوباره  صنعت گردشگری کشور در نظر گرفته شده است.

او افزود: در تلاش هستیم با گردهم آوردن اعضای اتاق فکر معاونت گردشگری متشکل از دانشگاهیان و فعالان این حوزه راهی برای برون‌رفت از بحران فعلی ناشی از انتشار ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر صنعت گردشگری بیابیم و بتوانیم در مواجهه با همگامی گردشگری در شرایط حیات این ویروس، به پارادایمی جدید دست پیدا کنیم.  

تیموری با بیان این‌که در حال حاضر چشم‌انداز قابل استنادی برای پایان این بحران ترسیم نشده است، گفت: بر این اساس با توجه به سیاست اخیر معاونت گردشگری مبنی بر بازگشایی تدریجی تاسیسات گردشگری و تحقق سفرهای هوشمند و ضابطه‌مند در قالب پروتکل‌های وزارت بهداشت، شاهد همگامی حوزه گردشگری با ویروس کرونا خواهیم بود.

او ادامه داد: در این شرایط  نیاز است دانشگاهیان، صاحب‌نظران و فعالان عرصه گردشگری وارد عمل شوند و با همفکری راهی به سوی پارادایم جدید گردشگری بگشایند؛ چرا که بی‌شک با تغییر ذائقه و نیاز به خدمات بهداشتی مضاعف گردشگران، کمیت سفرها تغییر شکل خواهد یافت و کیفیت در قالب خدمات ویژه محدود ارائه خواهد شد.

معاون گردشگری با بیان این‌که باید تلاش شود تا مشتریان خود را متقاعد کنیم خدمات فعلی قابل ارائه ایمن و منطبق با استانداردها و پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: در شرایط حاضر اقدامات اعتمادساز از سوی وزارت گردشگری برای تحریک تقاضا و جلب توجه گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود سایر ذی‌نفعان به ویژه بخش خصوصی در این مسیر همگامی و همراهی لازم را داشته باشند و فعالان اتاق فکر و دانشگاهیان نیز در تبیین این موضوع تلاش کنند.

تیموری با تشریح گزارشی از روند اقدامات و فعالیت‌های معاونت گردشگری در مواجهه با ویروس کرونا و تاثیر آن بر این صنعت، اظهار کرد: آن‌چه در فاز نخست رودررویی با این بحران حائز اهمیت به شمار می‌رفت ایجاد آرامش در شرایطی بود که ابعاد ضایعه هر لحظه گسترش می‌یافت.

او اضافه کرد: فاز اول در حالی پیش رفت که گردشگری داخلی با وجود رزروهای انجام‌شده ویژه نوروز ۹۹ و  پیک گردشگری خارجی از اواسط اسفندماه با لغو همه‌جانبه و خسارت‌های گسترده صنف مواجه شد و متولیان گردشگری که همواره تسهیل‌گر و مشوق امر سفر بودند به تعطیلی تاسیسات و توقف گردشگری روی آوردند.

او گام‌های بعدی برداشته‌شده در مدیریت بحران کرونا در صنعت گردشگری کشور را عضویت در ستاد کرونا، پایش خسارت‌های وارده، ورود به ۱۱ رسته شغلی آسیب‌دیده، دفاع از حقوق صنف، ایجاد زمینه دریافت حمایت‌های دولتی، مدیریت بحران و کنترل دامنه و تبعات خسارات عنوان کرد و افزود: سیاست بازگشایی تاسیسات گردشگری، برقراری سفرهای هوشمند منطبق با اصول بهداشتی و در نهایت تغییر مواجهه با این بحران با در نظر گرفتن حقوق و منافع صنف، سیاست اخیر اتخادشده این حوزه به شمار می‌آید که با الگوی سازمان جهانی گردشگری شامل ایجاد محرک‌ها و تسهیل سفر همخوانی دارد.  

تیموری نقش دانشگاهیان و فعالان اتاق فکر گردشگری را در تثبیت اقدامات و تلفیق با ایده‌های نو ضروری دانست و تاکید کرد: آن‌چه به زودی در شرایط پساکرونا محقق خواهد شد، ایجاد بسته‌های حمایتی سفر به کمک دولت خواهد بود که نگاه خلاقانه اتاق فکر می‌تواند در شکل‌گیری آن نیز نقش موثری ایفا کند. 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها