يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۳۲۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات ۲۱ متهم اخلال در نظام ارزی برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۲۱ متهم دایر بر اخلال در نظام اقتصادی به ریاست قاضی موحد به صورت علنی آغازشد.

در این جلسه به اتهامات حسن خویی، یوسف غریبی، مهدی ناظری دوست، حسین ایمانی زاد، رسول قنادی، مهدی نصیری زاده، علی عبدالحسینی، علیرضا مقام‌آسا، علی محمد غلامی، ابراهیم جلالی، سید جلیل حسینی، مسعود جاویدان، محسن معظمی فرد، محمد اکبری، چنگیز تقی نیا، مهدی شوهانی، منوچهر روشنی، فرزاد اصغرزاده، حسین پیرهادی، یاشار سلمان زاده و امیر سوقانی رسیدگی می‌شود.

در ابتدای این جلسه متهم مسعود جاویدان پس از تفهیم اتهام در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

وی خطاب به دادگاه گفت: مبلغ ١٠ هزار دلار که در کیفرخواست ذکر شده را قبول ندارم.

این متهم در خصوص نحوه آشنایی اش با حسینی از دیگر متهمان گفت: من فعالیت ارزی نداشتم یک میز از او در یک اتاق دفترش اجاره کردم که مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ با ماهی ۳۸۵ هزار تومان به وی می‌دادم و در زمینه سکه فعالیت داشتم.

قاضی موحد گفت: مدرکی دال بر اینکه سکه خرید و فروش می‌کردید دارید؟ که متهم پاسخ داد: من در مولوی پارچه فروش بودم و افرادی هستند که همه من را می‌شناسند.

موحد گفت: شما را به عنوان پارچه فروش می‌شناسند نه سکه فروش، شما مشغول خرید و فروش ارز بودید و نزد بازپرس و پلیس اقرار کردید. در این رابطه چه توضیحی دارید که متهم گفت: به اجبار می‌گفتند بنویسم و بگویم فلان افراد شریک من هستند.

قاضی موحد گفت: این سخن قابل پذیرش نیست چون شما سابقه دار بودید و نوع برخورد شما نشان می‌دهد با تجربه هستید، گزارش شده در حین ورود مأموران مخفی شده بودید و گوشی تلفن همراه و فیش‌های بانکی و حواله‌ها را بیرون ریختید.

این متهم پاسخ داد: من در بالکن بودم، به خاطر سابقه‌ام ترسیدم و فیش‌ها برای حسینی بود.

قاضی خطاب به متهم گفت: آیا شما در ترکیه دوستی دارید که برای او لیر تهیه می‌کردید؟ جاویدان گفت: خیر من دوستی در آنجا ندارم.

سپس موحد با قرائت متن کیفرخواست خطاب به متهم گفت: شما اقرار کردید که برای دوستی در ترکیه لیر خریده‌اید و الباقی را در فردوسی فروخته‌اید و در دی ماه هزار و ١٠٠ دلار به مصطفی سوری داده‌اید اما پول‌هایتان را گرفته و فرار کرده است.

قاضی تصریح کرد: با توجه به اقرارها، شما بعد از زندان هم فعالیت ارزی داشتید. حتی در داخل زندان با آقای سوری آشنا شدید وقرار و مدار گذاشتید.

پس از آن قاضی از متهم خواست آخرین دفاعیات خود را مطرح کند.

این متهم گفت: من فعالیت ارزی نداشتم تورم بنزین در آبان ماه زندگی را برایم سخت کرد در بهمن ماه اتاقی از حسینی اجاره کردم و کار کردم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها