امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۷۰۳۹۷
زمان انتشار: ۱۵:۵۹     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سخنگوی دولت در نشست خبری درباره وضعیت بازار خودرو توضیح داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری ایسنا: سخنگوی دولت در نشست خبری درباره وضعیت بازار خودرو توضیح داد.

ربیعی با اشاره به شرایط بازار خودرو گفت: قرار شد یک بسته کنترل قیمت با توجه به جلسات ستاد تنظیم بازار، شورای رقابت و کمیته خودرو تهیه شود که فکر می‌کنم این بسته ساماندهی بازار خودرو در این هفته آماده شود. تولید خودروی ما کم نشده و روزانه ۴ هزار دستگاه در سایپا و حدود همین عدد نیز در ایران خودرو تولید داریم که حدودا به ۸ هزار خودرو می رسد.

سخنگوی دولت با اشاره به باز بودن یک‌هفتگی سایت پیش فروش خودرو، گفت: سعی می کنیم سایت های فروش خودرو باز باشد تا این شگردی که یک عده سریع تر وارد این سایت شوند و خرید را انجام دهند، وجود نداشته باشد و اگر ثبت نام ها زیاد شد با روش هایی مانند قرعه کشی، به شفاف سازی این بازار می پردازیم.

از بهمن ۹۷ هیچ افزایش رسمی قیمت خودرو نداشتیم

وی در خصوص افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: افزایش قیمت در خودروهای مختلف متفاوت است اما سعی شد توسط کمیته‌ای که اعلام کردیم و بر اساس یک فرمول ثابت یعنی «تورم سالانه، قیمت پایه و با در نظر گرفتن سایر پارامترها از جمله کیفیت خودرو»، قیمت خودروها مشخص شود که یک افزایش طبیعی را خواهد داشت اما قطعاً متفاوت است از آن چیزی که امروز شاهد آن هستیم.

ربیعی ادامه داد: ما از بهمن ۹۷ هیچ افزایشی به طور رسمی نداشتیم اما چند سایت هستند که قیمت‌سازی می‌کنند البته برخی از این سایت‌ها بسته و به عده‌ای دیگر اخطار داده شد و در صورت تداوم، مراجع قضایی به این موضوع رسیدگی خواهند کرد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: با مجموع این تصمیمات فکر می‌کنم بتوانیم با آنچه امروز شاهد آن هستیم در قیمت خودرو که هیچ منطقی هم ندارد و قیمت‌ها در فضای مجازی بالا می‌رود، مقابله کنیم البته شاید افزایش تولید نیز بتواند به کنترل قیمت خودرو کمک کند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها