أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۰۵۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سخنگوی فرماندهی نیروهای تروریستی «سنتکام» ضمن انتقاد از تمرین دریایی اخیر ارتش ایران در آب‌های بندر جاسک، شهادت 19 ملوان ایرانی در این حادثه را تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: «بیل اربن» سخنگوی فرماندهی تروریستی «سنتکام» (فرماندهی مرکزی آمریکا) امروز (پنجشنبه) علی‌رغم انتقاد از تمرین دریایی اخیر ارتش ایران در نزدیکی تنگه هرمز، شهادت ۱۹ ملوان ایرانی در حادثه دوشنبه هفته جاری در آب‌های بندر جاسک را تسلیت گفت.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اربن در بیانیه‌ای تصریح کرد که نیروهای ارتش آمریکا «تسلیت صمیمانه خود را به مردم ایران برای این درگذشت غم‌انگیز ابراز می‌دارند».

وی ضمن انتقاد از تمرین دریایی ارتش ایران در آب‌های نزدیک بندر کنارک استان سیستان و بلوچستان در دریای عمان گفت: «در حالی که ما از وقوع این حادثه در فاصله بسیار نزدیک با مسیر کشتیرانی بین‌المللی پُرترافیک (تنگه هرمز) و در برهه‌ای از زمان که اکثر منطقه (غرب آسیا) بر مقابله با کووید-۱۹ متمرکز هستند، مشوش و ناراحت هستیم، این درگذشت غیرضروری (ملوان‌های ایرانی) تأسف‌بار است».

بامداد روز دوشنبه هفته جاری، روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس با صدور اطلاعیه‌ای از بروز حادثه‌ای برای یکی از شناورهای سبک این منطقه در محدوده آبهای بندر جاسک خبر داد. در این بیانیه نوشته شده بود: «در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که تا کنون شهادت یک نفر محرز شده و تعدادی نیز مجروح شده‌اند».

این مقام آمریکایی در حالی از تمرین نظامی ایران انتقاد و به شهادت شماری از نظامیان اشاره کرد که ژوئن گذشته (خرداد ماه سال ۱۳۹۸)، کنگره آمریکا در گزارشی انتقادی اعلام کرد، نظامیان آمریکایی که در تمرین‌های نظامی کشته می‌شوند، بیش از نظامیانی هستند که در جریان نبردهای نظامی کشته می‌شوند.

در این گزارش اشاره شده است که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ درصدِ نظامیان ارتش آمریکا که در درگیری‌های نظامی جان باخته‌اند ۱۶ درصد کل جان‌باختگان (ارتش آمریکا) است اما درصد کسانی که در تمرین‌های نظامی کشته شده‌اند ۳۱.۹ درصد مجموع جان‌باختگان است به این معنا که از ۱۶ هزار و ۶۵۲ نظامی فعال در ارتش آمریکا که در این بازه زمانی جان باخته‌اند، ۷۳ درصدشان در شرایط غیرجنگی و در تمرین‌های نظامی کشته شده‌اند.

در همین ارتباط، اخیراً مقام‌های آمریکایی با مطرح کردن ادعاهایی درباره ایجاد مزاحمت‌های قایق‌های سپاه برای ناوهای آمریکایی در شمال خلیج‌فارس، به لفاظی علیه ایران پرداخته‌اند.

اوایل اردیبهشت ماه، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «به نیروی دریایی ایالات متحده دستور داده‌ام به سمت هر یا همه قایق‌(های) ایرانی که قصد مزاحمت برای کشتی‌های ما را در دریا دارند، شلیک و آنها را نابود کنند».

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه ۴ اردیبهشت) به لفاظی ترامپ پاسخ داد و با یادآوری این نکته که آمریکایی‌ها رفتارهای ما را در گذشته تجربه کرده‌اند و آن عبرت‌ها کافی است تا این حقایق را دریافت کنند، گفت: ما نیز به واحدهای نظامی خودمان در دریا دستور دادیم که اگر شناور یا واحد جنگی از نیروهای دریایی ارتش تروریست آمریکا بخواهد امنیت کشتی‌های غیرجنگی و یا شناورهای رزمی ما را مورد مخاطره قرار دهد، آن شناور و یا واحد نظامی را مورد هدف قرار بدهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها