أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۰۵۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
عدم حل مسائل زیربنایی در خانه سینما و استفاده ابزاری و انتخاباتی از بازگشایی خانه سینما باعث شد تا باز هم تشکیلات صنفی سینمای ایران در برابر دولت قرار بگیرد.
به گزارش پایگاه 598، درباره رابطه خانه سینما و دولت هم تاریخ تکرار شد و باز هم دولتمردان از تجربیات گذشته درس عبرت نگرفتند. در سال‌های پایانی دولت دهم، به‌خاطر مشکلات قانونی اساسی و ریشه‌ای خانه سینما، این نهاد با حکم نهادهای تصمیم‌گیر منحل شد. بنا بود یا تشکیلات صنفی جایگزین راه‌اندازی شود و یا ‌اشکالات قانونی خانه سینما برطرف شود. اما با روی کار آمدن دولت حسن روحانی و در اقدامی هیجانی و تبلیغاتی، خانه سینما بازگشایی شد. اما در نتیجه پس از حدود هفت سال، خانه سینما حتی رودرروی دولتی که آن را بازگشایی کرده است هم قرار گرفت!

پس از کشمکش‌هایی که بر سر توزیع عیدی سینماگران و انحلال «کارگروه کرونا» در خانه سینما پیش آمد و انتقادات بسیاری را علیه هیئت‌مدیره خانه سینما برانگیخت، حالا جنجال و ایجاد حاشیه‌بری مجمع عمومی شورای صنفی نمایش، بازی جدید مدیران خانه سینماست!

پس از برگزاری جلسه شورای صنفی نمایش در در معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت امسال، آتش جنگ بین خانه سینما و سازمان سینمایی شعله‌ور شد! بلافاصله پس از این جلسه که در آن مرتضی شایسته به‌عنوان مدیر جدید شورای صنفی نمایش انتخاب شد، روابط عمومی خانه سینما با انتشار اطلاعیه‌ای از  رویه‌های «غیرصنفی» و «نامتعارف» این جلسه خبر داد. همچنین محسن امیریوسفی که قبلاً ریاست شورای صنفی نمایش را به عهده داشت با ادبیاتی شبیه به سران فتنه از بروز تقلب در این جلسه یاد کرد و گفت که انتخابات شورای صنفی نمایش مشروعیت ندارد!

متعاقب این اتفاقات، هیئت ‌مدیره خانه سینما با انتشار نامه سرگشاده‌ای خطاب به حسین انتظامی ‌رئیس سازمان سینمایی نوشت: «شیوه غیرمرسوم و حتی غیرطبیعی معرفی شورای صنفی جدید به هیچ وجه مورد تائید خانه سینما، تهیه‌کنندگان و کارگردانان نمی‌باشد. لذا از جنابعالی تقاضا داریم عاجلاً این روند متوقف گردد و نمایندگان مرسوم و ذی‌مدخل با نظارت عالیه خانه سینما معرفی شوند. در غیراین‌صورت هشدار جدی، روشن و صریح خانه سینما این است که بیم آن می‌رود در شرایطی که حداکثر آرامش در این روزها و ماه‌های آتی نیاز مبرم جامعه سینمایی است دور جدیدی از کشمکش‌های بی‌حاصل شروع شود که متضرر اصلی آن سینمای کشور است.»

حسین انتظامی ‌نیز در واکنش به این نامه، در فضای مجازی نوشت: «‏اما فارغ از اینکه در این دعوا حق با چه کسی است و در انتخابات اخیر شورای صنفی نمایش چه گذشته است، به‌نظر می‌رسد که برخی از جنجال‌های خانه سینما با هدف مظلوم‌نمایی برای دفع انتقادات اخیر باشد. حتی حامیان سنتی خانه سینما نیز انتقادات تندی نسبت به خانه سینما دارند.

ازجمله روزنامه «شرق» از قدیمی‌ترین حامیان خانه سینما که اخیرا در گزارشی نوشت: «چرا خانه سینما این‌گونه تضعیف شده که حتی صنف‌های مهم سینما با هیئت‌مدیره آن زاویه پیدا کرده‌اند؟» آیا هنوز هم وقت آن نرسیده تا یک نهاد صنفی واقعی که به‌جای باندگرایی و سیاست بازی، بر امور صنفی سینماگران متمرکز باشد نرسیده است؟
 
منبع: کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها