أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۰۶۱۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از صفر شدن آمار متوفیان ناشی از کرونا برای نخستین بار در بیمارستان‌های دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: اجرایی نشدن طرح ترافیک تاثیری در کاهش بار بیماری کرونا ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از صفر شدن آمار متوفیان ناشی از کرونا برای نخستین بار در بیمارستان‌های دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: اجرایی نشدن طرح ترافیک تاثیری در کاهش بار بیماری کرونا ندارد.

ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درباره اجرای طرح ترافیک در پایتخت، اظهار داشت: اجرای دوباره طرح ترافیک ارتباطی به موضوع درآمدزایی شهرداری ندارد چرا که رسیدگی به ترافیک در مرکز شهر و جلوگیری از تراکم خودروها، هدف اصلی اجرای طرح محسوب می‌شود.

وی افزود:‌علیرغم اینکه از ابتدای سال طرح ترافیک اجرا نشده است ولی به لحاظ قانونی و منطقی باید عوارض آن توسط شهروندان پرداخت می‌شد ولی با این وجود شهرداری از این مسأله گذشت کرد و اکنون هم با اجرای طرح ترافیک بحث درآمدزایی مطرح نیست.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای طرح ترافیک سبب ازدحام جمعیت در مترو پایتخت نمی‌شود؟ گفت: شهرداری جهت پیشگیری از ازدحام جمعیت در مترو و اتوبوس نمی‌تواند کاری انجام دهد ما بر اساس سیاست‌های دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا عمل می‌کنیم، ستاد مقابله با کرونا تصمیم‌گیرنده اصلی است و شورای شهر و مدیریت شهری نظرات کارشناسی خود را در اختیار ستاد قرار داده است.

خداکرمی اعلام کرد: خوشبختانه میزان ورودی به بیمارستان‌ها به دلیل بیماری کرونا کاهش پیدا کرده و دیروز برای نخستین بار از ابتدای اسفند تاکنون هیچ مورد فوتی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران نداشتیم.

وی گفت: سرعت شناسایی بیماری افراد مبتلا به کرونا نیز افزایش یافته و شاید همین مسأله یکی از دلایل کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا باشد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اجرایی نشدن طرح ترافیک تأثیری در کاهش بار بیماری کرونا نخواهد داشت،‌گفت: در حال حاضر شهر در وضعیت عادی است و همه فعالیت‌های صنوف و ادارات آغاز شده و تنها معضل در حوزه عبور و مرور وجود دارد که ناشی از ترافیک سنگین به ویژه در محدوده مرکزی پایتخت است.

خداکرمی در مورد استفاده اجباری از ماسک در مترو و اتوبوس گفت:‌ شهرداری ابزار بازدارندگی در این زمینه ندارد و از شهروندان درخواست داریم به موارد توصیه‌ای در این زمینه توجه کنند.

وی در مورد آمار مبتلایان به کرونا گفت:‌ حدود 300 نفر در شهرداری تست کرونا آنها مثبت بوده که البته ممکن است مواردی را نیز بدون علامت داشته باشیم و در واقع افراد تنها ناقل این بیماری بوده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها