يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۶۶۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید اطمینان پیدا می‌کردیم همه دانش آموزان به آموزش دسترسی پیدا کرده‌اند بنابراین از دیروز مدارس بازگشایی شد گفت: خبری که از سراسر مدارس دریافت کردیم بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حاضر بودند و دانش آموزان هم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حضور یافتند که در مناطق روستایی این آمار بیشتر بود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: محسن حاجی میرزایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه شرایط کرونا مجموعه بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما از جمله بخش آموزش را با وقفه و مشکلاتی همراه کرد گفت: باید برنامه ریزی می‌کردیم تا تعطیلات طولانی موحب کاستی آموزشی نشود. روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفت و از رسانه ملی کمک گرفتیم.

اتمام تدریس محتوای کتب درسی در شبکه آموزش تا پایان ادریبهشت

وی افزود: چندروز بعد از تعطیلی مدارس، آموزش‌های تلویزیونی را شروع کردیم و تا آخر اردیبهشت آموزش‌های تلویزیونی همه محتوای دروس به سرانجام می‌رسد.. بیش از ۲۷ میلیون بار فیلم‌های دربرگیرنده محتوای دروس دانلود شده و نشان می‌دهد مورد اقبال قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای برقراری تعامل میان معلم و دانش آموز شبکه شاد راه اندازی شد گفت: ۱۲.۵ میلیون دانش آموز، ۹۸ درصد از مدیران مدارس و بیش از ۸۲ درصد از معلمان روی این شبکه فعال هستند. عده‌ای از دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم دسترسی به آموزش های تلویزیونی و شبکه شاد و فضای مجازی نداشتند که برای آنها کلاس های حضوری و تهیه و ارسال درسنامه صورت گرفت.

حضور ۱۰ تا ۱۵ درصدی دانش آموزان در مدارس بعد از بازگشایی

وی ادامه داد: اما باید اطمینان پیدا می‌کردیم همه دانش آموزان به آموزش دسترسی پیدا کرده‌اند بنابراین از دیروز مدارس بازگشایی شد. خبری که از سراسر مدارس دریافت کردیم بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حاضر بودند و دانش آموزان هم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حضور یافتند که در مناطق روستایی آمار بیشتر بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس ضدعفونی شده‌اند و تمهیدات برای رعایت پروتکل‌ها فراهم شده و اخباری که دریافت کردیم اخبار امیدبخشی بوده است اظهار کرد: تلاش می کنیم که اگر سال آینده دوباره با چنین وضعیتی مواجه شدیم امکان پاسخگویی دقیق‌تری فراهم باشد.

رسیدگی به اعتراضات معلمان مدارس غیردولتی که با شیوع کرونا حقوقی دریافت نکرده‌اند
پرداخت وام کم‌بهره به موسسان مدارس غیردولتی به ازای هر نیروی فعال

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر معلمان مدارس غیردولتی که همپای معلمان رسمی کار می‌کنند اما امنیت شغلی ندارند، مزایای کافی دریافت نمی‌کنند و همکاری برخی از آنها در ایام کرونا قطع شده است گفت: معلمان مدارس غیردولتی تحت حمایت ما هستند و موسسان موظف به پرداخت کامل حقوق آنها هستند و اگر تاخیری وجود داشته باشد حتما رسیدگی می شود.

وی افزود: ما در ازای خدمات موسسان، تسهیلاتی را برای مدارس غیردولتی تسهیلاتی درنظر گرفتیم و در صورتی که حقوق معلمان را کامل بپردازند می‌توانند از ۱۶ میلیون تومان وام کم بهره به ازای کارکنان بهره‌مند شوند.

وی درباره شایعه وجود مافیای مدارس غیردولتی در پشت پرده ماجرای بازگشایی یک ماهه مدارس گفت: خودتان هم می‌گویید که شایعه است، علت بازگشایی را بیان کردیم و تصمیم ستاد ملی کرونا بود.

حاجی میرزایی درباره تبعات حضور دانش آموزان در شبکه‌های اجتماعی در پی افزایش حضور آموزشی در فضای مجازی اظهار کرد: با بحرانی مواجه شدیم که ماموریت آموزش و پرورش در معرض خطر قرار گرفت. روش‌های متنوعی وجود دارد و هیچ کدام بدون مناقشه و آسیب نبود. قطعا خانواده‌ها باید مشارکت کنند. وظیفه ما ایجاد فضای منحصر به فرد بود و شبکه شاد صرفا اپلیکیشنی برای آموزش بود. روش‌های آموزشی ما در کشورهای دیگر هم استفاده شده و آموزش الکترونیکی یک ضرورت است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از هشت سال قبل ماموریت داشت که به این سمت حرکت کند، اقتضائات تغییر کرده است گفت: طبیعی‌است که آموزش الکترونیک جایگزین آموزش حضوری نیست و بعد از بازگشایی مدارس این ظرفیت ها به عنوان ظرفیت مکمل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی درباره شبکه تعاملی سینا و رها شدن آن گفت: شبکه شاد با سینا متفاوت است. شبکه شاد جایگزین کار آموزشی و تعاملی است اما نرم افزار سینا، شبکه تعاملی نبود و نقش آگاهی دهی داشت.

«شاد» رایگان شد

وی افزود: رایگان شدن اینترنت شبکه شاد محقق شده است، وزارت ارتباطات در کنار ما بود و کمک کرده و همراه ما خواهد بود.

مشکلی برای هدایت تحصیلی نیست

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط جدید مجموعه تعادل‌های موجود را با مشکل مواجه کرد گفت: آزمون رغبت تحصیلی و ارائه خدمات مشاورین برای هدایت تحصیلی در زمانی که مدارس باز بودند انجام شد و اختلالی درباره هدایت تحصیلی وجود ندارد. روند ثبت نام های سال جدید نیز با توجه به شرایط کرونا ابلاغ شده است.

تکلیف پول‌هایی که مدارس به اولیاء پس نمی‌دهند چه می‌شود؟

وی درباره پول‌های سرگردانی که از خانواده‌ها دریافت شده و عودت داده نمی‌شود اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های دریافتی بابت خدمات آموزشی ارائه شده است، اما هزینه خدمات فوق برنامه که کلاسی بابت آن برگزار نشده باید برگردد اما اگر هزینه‌ای بازگردانده نشده تخلف است. هزینه سرویس مدارس هم طبق مصوباتی که قبلا اعلام شده باید عودت داده شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها