أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۰۷۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
به دنبال انتشار سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، رسانه‌های بین المللی به بازتاب این نشست با تیتر "خروج آمریکا از سوریه و عراق" پرداختند.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه انگلیسی اکسپرس شامگاه یکشنبه درباره سخنان یکشنبه شب رهبر معظم انقلاب در نشست تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی نوشت: رهبر ایران هشدار می‌دهد که آمریکایی ها از عراق و سوریه اخراج می‌شوند.

به نوشته اکسپرس، آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: "آمریکایی ها در عراق و سوریه نمی مانند و اخراج می شوند."

خبرگزاری رویترز نیز با تیتری تحت عنوان اخراج آمریکایی ها از عراق و سوریه به بازتاب سخنان رهبری پرداخت.


فرانس ۲۴ با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر خروج آمریکا از عراق و سوریه نوشت: رهبر ایران می گوید، حتی متحدان واشنگتن نیز هم اکنون از این کشور نفرت دارند.

فرانس ۲۴ در ادامه به نقل از سخنان رهبر ایران نوشت: رهبران برخی از متحدین آمریکا از دولتمردان و دولت آمریکا بیزارند، به آنها اعتماد ندارند و نسبت به آنها بی تفاوت هستند.

رهبر ایران دلیل انزجار متحدین از آمریکا را به دلیل کمک آمریکا به دولت های بدنام، آموزش تروریست ها، حمایت بی قید و شرط از ظلم روز افزون رژیم صهیونیستی و مدیریت آنها در مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد.

روزنامه استریت تایمز سنگاپور با پرداختن به سخنان رهبر ایران در مورد خروج آمریکا از عراق و سوریه نوشت: رهبر ایران در نشست ویدئویی با دانشجویان گفت اقدامات آمریکایی ها در افغانستان، عراق و سوریه باعث شده است که آنها مورد تنفر و انزجار قرار بگیرند.

خبرگزاری شینهوآ چین و روزنامه نیویورک تایمز نیز با تیتر خروج آمریکا از عراق و سوریه به بازنشر سخنان رهبر ایران پرداختند.

تارنمای چینی "چاینا دات او آر جی” با پرداختن به سخنان رهبری نوشت: مطمئناً، آمریکایی ها در عراق و سوریه باقی نخواهند ماند و آنها از آن کشورها اخراج می شوند زیرا آمریکایی ها از تروریسم حمایت کرده و از طرف ملل منطقه مورد تنفر و انزجار قرار گرفته اند.

شبکه خبری "المیادین" لبنان ، سخنان امروز رهبری را پوشش داد و گزارش کرد که سید علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران اعلام کرد، آمریکایی‌ها در عراق و سوریه باقی نخواهند ماند و بی‌تردید از این کشورها بیرون رانده می‌شوند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در این باره گزارش داد، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی انقلاب ایران عامل بدنامی آمریکا در بسیاری از مناطق جهان را ناشی از عملکرد بلندمدت واشنگتن دانسته است.

این خبرگزاری افزود: رهبر ایران در جلسه‌ای که با دانشجویان به صورت تصویری صورت گرفت، اعلام کرد که عملکرد بلندمدت آمریکا از جمله جنگ افروزی،کمک به دولتهای بدنام، تروریست پروری و حمایت بی‌دریغ از ظلم موجب نفرت کنونی از آمریکا در بخش‌های بزرگی از جهان شده است.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که در پاسخ به جنگ‌افروزی آمریکا و حمایت آن از تروریسم و ظلم، رهبر ایران وعده داد که نیروهای آمریکایی از سوریه و عراق خارج خواهند شد.

شبکه خبری روسیا الیوم نیز با پوشش سخنان روز یکشنبه رهبری اعلام کرد که طبیعتا آمریکایی‌ها در عراق و سوریه هیچ جایگاهی نخواهند داشت و از این دو کشور اخراج خواهند شد.

این شبکه خبری افزود: رهبر عالی ایران افزوده است که جامعه و حکومت آمریکا نه تنها دیگر جذابیت خود را از دست داده‌اند، بلکه منفور شده‌اند و جمهوری اسلامی درحال مقابله بزرگ با جبهه ظلم و استکبار است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها