يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۷۴۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سخنگوی دولت گفت: مناطق سفید ما به ۲۸۰ شهرستان افزایش پیدا کرده است و در زمینه روند بهبودی و درمان بیماران مبتلا به کرونا پس از کشور چین و سوییس در رتبه سوم جهانی قرار داریم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، «علی ربیعی» روز دوشنبه در نشست خبری افزود: در جلسات گذشته ستاد ملی کرونا به ایجاد شرایط مناسب برگزاری مراسم احیا به طور جمعی و با رعایت پروتکل‌ها اصرار کردند و این موضوع یکی از دغدغه های جدی رییس جمهور و همه اعضای ستاد کرونا بود.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌هایی که وجود داشت عدم رعایت پروتکل‌ها و رعایت نکردن برخی از متولیان یا برخی از گزارشات بود که اقداماتی با تجمع‌های زیاد بدون هماهنگی صورت گرفته است که با  ورود رهبر معظم انقلاب و  رهنمود ایشان با صراحتی که فرمودند من تابع نظرات کارشناسی ستاد ملی هستم این اطمینان خاطر ایجاد شد و مردم مومن بیش از سایرین مسایل بهداشتی را مراعات کردند.  نگرانی‌های کم هم برطرف شد.
 
سخنگوی دولت افزود: گزارشاتی که داشتیم مراسم به خوبی برگزار شد که زمینه را برای مراسم های مذهبی دیگر و   برای زیارتگاه‌ها و امکان مذهبی آماده کرد تا بتوانیم تصمیات جدیدتری را اتخاذ کنیم.

ربیعی گفت: مناطق سفید ما به ۲۸۰ شهرستان افزایش پیدا کرده است و روند بهبودی و در زمینه درمان بیماران مبتلا به کرونا پس از کشور چین و سوییس در رتبه سوم جهانی قرار داریم. میانگین بهبودی ما بسیار  خوب است  به طوری که تقریبا ۹۴ درصد افرادی که مراجعه کردند، بهبود یافته اند در حالی که میانگین جهانی آن ۸۴ درصد است.

وی به آخرین گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: این گزارش نشان می دهد که عدد مولد نسلی یا به تعبیری RE در کمتر از ۴ هفته به زیر عدد یک رسیده است یعنی میزان انتقال از یک نفر به ۳ نفر در اسفند ماه امروز به کمتر از یک نفر رسیده است که این شاخص بسیار خوبی است که یک نفر حتی یک نفر را مبتلا نمی‌کند و  عدد کمتری از یک نفر انتقال پیدا می‌کند.  

از مرحله کنترل عبورکرده و وارد فاز مهار کرونا شده‌ایم

ربیعی افزود: گزارش‌ها در ستاد ملی نشان می داد که از مرحله مدیریت و از مرحله کنترل بیماری عبور کردیم و امروز کادر وزارت بهداشت و درمان و تمام دستگاه های همراه وارد فاز مهار بیماری شده اند. فاز مهار بیماری به طور قطع نیازمند تداوم همکاری بالای ۸۳ درصدی که تا امروز داشتیم، با پروتکل‌های بهداشتی است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان اینکه ناچار هستیم اقتصاد خود را سرپا نگه داریم، گفت: تجارب کشورهای دیگر که بعد از ما تصمیماتی اتخاذ کردند نشان داد که فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند یک استراتژی صحیح بوده و این استراتژی صحیح قطعاً با همکاری صاحبان صنایع کارگران در محیط های تولیدی افرادی که در بخش‌های خدماتی هستند و همچنین کارمندان دولت در همه مجموعه ها و همه شهروندان امکان پذیر است.

وی افزود: تجربه نشان داد ما می‌توانیم با بودن کرونا مرگ‌ها و جان باختن کمتر را داشته باشیم و همینطور زندگی روزمره مردم در جریان باشد و اقتصاد کشور هم از کار نیافتد.

ربیعی در ادامه روز جهانی ارتباطات را به جامعه ارتباطی و اطلاع رسانی کشور تبریک گفت و اظهارداشت: به نمایندگی از دولت و همچنین به سهم خود از تلاش‌های موثر جامعه ارتباطاتی و اطلاع‌رسانی کشور سپاسگزاری می کنم دولت از همه دست‌اندرکاران اطلاع‌رسانی و آنها که کنش های ارتباطی مورد نیاز در جامعه کرونا زده ایران را فراهم کردند سپاسگزاری می‌کند و برای همه فعالان این بخش آرزوی توفیق می‌کند.

سخنگوی دولت یادآورشد: دولت در بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی اقدامات بنیادی داشته که مهمترین آنها حول شفافیت عامل و پاسخگویی بوده است. حرکت این دولت به سمت شفافیت و پاسخگویی بدون تردید بی‌نظیر بوده و به نظر من در هیچ دوره‌ای این چنین شفافیتی در معرض همگان قرار نداشته و این هم از سنت‌های حسنه ای است که باید در کشور نهادینه شود و باقی بماند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها