أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۰۸۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
باید تفاوت قیمت در ساختمان‌هایی که اصول ایمنی در مقابله با زلزله را رعایت می‌کنند با ساختمان‌های ناایمن، ملموس باشد.
به گزارش پایگاه 598، پیروز حناچی شهردار تهران در توضیح جوانب زلزله ۵.۱ ریشتری در پایتخت گفت: دو هفته گذشته زلزله‌ای در تهران به وقوع پیوست که هیچ خسارتی نداشت، اما مردم را نگران کرد و ما به این حادثه به مانند یک مانور نگاه کردیم.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران شهر تهران را با وجود اینکه در قانون جدید برای آن مسئولیت مستقیم نداریم فعال کردیم و ورود دستگاه‌های مسئول در زمان بروز حادثه را خواستیم.

حناچی با اشاره به فعالیت نهاد‌هایی مانند شرکت گاز در زمان بروز زلزله با ریشتر بالا گفت:

آتش سوزی ناشی از زلزله می‌تواند از خود زلزله خسارت بار‌تر باشد و به هر صورت ما باید یاد بگیریم که با زلزله زندگی کنیم و به کودکان خود یاد دهیم که در زمان زمین لرزه به جای ترسیدن چه اقدامی انجام دهند.

او ادامه داد: در حال حاضر مشاهده می‌کنید که در راه پله‌‌های بسیاری از ساختمان‌ها که تنها راه تردد و خروج از ساختمان است، دیواره‌ها از سنگ پوشیده شده‌اند که اگر این سنگ‌ها به درستی نصب نشده باشند در زمان بروز زلزله فرو می‌ریزند و به اصلی‌ترین مانع برای خروج ساختمان بدل می‌شوند.

شهردار تهران تصریح کرد: تمام این‌ها جزئیاتی است که باید به آن توجه شود و ما به جهت تدوین قوانین و تلاش برای اجرای آن‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهیم، اما مهندسان ناظر، پیمانکاران، سازندگان و مردم در هنگام احداث ساختمان و خرید ملک باید به این جزئیات توجه کنند و در کنار آن دولت و مسئولان در حوزه قوانین باید به گونه‌ای عمل کنند که تفاوت قیمت در ساختمان‌هایی که به جزئیات ایمنی توجه می‌کنند با گروهی که توجه نمی‌کنند، ملموس باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها