أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۰۸۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس جمهور با اشاره به پایان کار مجلس دهم تلویحا از نمایندگان این دوره گلایه کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: رئیس جمهور با اشاره به پایان کار مجلس دهم تلویحا از نمایندگان این دوره گلایه کرد.

روحانی با اشاره به پایان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز مراسم اختتامیه این مجلس است و ما چهار سال با این مجلس بودیم و با آن کار کردیم. در روزهایی کاملاً کنار هم بودیم و به هم کمک و یاری کردیم البته بیش از این می‌توانستیم به هم کمک کنیم. اما به هر حال وقتی دولت خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کردیم، توانستیم رأی اعتماد نمایندگان را جلب کنیم تا دولت بتواند کار و اقدامات خود را انجام دهد.‌

رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما لوایح مهمی به مجلس دادیم که از مجلس عبور کرده است. لوایح مربوط به بودجه که ما تقدیم مجلس می‌کردیم، سالانه با تغییری کم و زیاد تصویب شده است. مجلس نقش بسیار مهمی دارد و برای مردم ما بسیار حائز اهمیت است. اولاً جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که از روز اول تاکنون، هیچ وقت مجلس دوران فترت نداشته است. از دوران مشروطه ما همیشه دوران فترت داشتیم و مجالس تشکیل و بعد چند مدت منحل می‌شدند و برای چند سال مجلس نداشتیم و در آن مدت دولت لوایحی را برای خود تصویب می‌کرد.

روحانی ادامه داد: ما از اسفند ۵۸ که انتخابات مجلس شورای اسلامی را در اولین دوره داشتیم و در خرداد ۵۹ که روز افتتاحیه اولین دوره مجلس بود، هر چهار سال انتخابات برگزار کردیم و پشت سر هم از ۵۹ تا کنون در سال ۹۹ و در این ۴۰ سال این ۱۰ دوره مجلس آمده و رفته‌اند و امروز پایان کار مجلس دهم است.

وی گفت: شرایط مجالس مختلف فرق می‌کرد. هر مجلس در شرایطی بود. پنج مجلسی که بنده عضو بودم تحولات خود را داشت و در ادوار بعدی هم شرایط خود را خواهد داشت. ما در این سال‌ها فراز و نشیب داشتیم و شرایط مجلس و کشور فرق کرده است. من از مجلس دهم به خاطر تفاهم، حمایت و همکاری‌هایی که داشتیم، سپاسگزاری می‌کنم. البته می‌توانستیم تفاهم و همکاری بیشتری هم داشته باشیم.

رئیس قوه مجریه افزود: اگر در مجلس دهم می‌توانستیم همکاری بیشتری داشته باشیم، سریع‌تر کار را به پیش می‌بردیم و برخی لوایح زودتر تصویب می‌شد. از اول دولت به مدت سه سال یک طرح دو فوریتی در مجلس ماند و ما می‌توانستیم با همکاری و هماهنگی نزدیک‌تر و بیشتر آن را تصویب کنیم. ما تسلیم قانون اساسی هستیم. طبق قانون اساسی اختیاراتی که مجلس دارد، ما مطیع و مجری آن هستیم.

روحانی عنوان کرد: همه ما یعنی مجلس و دولت باید در اجرای قانون اساسی دقت داشته باشیم. آرزوی من این است که روابط ما با مجلس بعدی که از هفته بعدی در هفتم خرداد تشکیل می‌شود، نزدیک‌تر باشد و این موجب رضایت و خوشحالی مردم می‌شود. سال جاری سال سختی است، هم کرونا و هم تحریم داریم. مردم می‌خواهند دولت و مجلس که منتخبان مردم هستند، با هم همکاری کنند. دولت و مجلس منتخبان مردم هستند و منبع مشروعیت ما یکجا بوده و آن هم مردم و آرای آنها است و همه ما وکیل مردم هستیم. دولت و نمایندگان مجلس وکلای مردم هستند. همه اختیارات برای مردم است و مردم قدرت خود را برای مدت محدودی در اختیار موکلان خود قرار می‌دهد و می‌خواهد در چارچوب قانون اساسی، تعهد و قول خود به مردم و قسم خود به حل مشکلات مردم بپردازد.

وی تصریح کرد: هیچ تفاوتی میان دولت و مجلس نیست و ما همه خادمان مردم و در کنار هم هستیم. ان شاالله در مجلس آینده همکاری بیشتر و نزدیک‌تری را شاهد باشیم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: اینکه برخی فکر می‌کنند، مجلس از جناح دیگری بوده و دولت از جناح دیگری، فرعیات است. وقتی نماینده‌ای از هر جناحی روی صندلی مجلس می‌نشیند و بار سنگین مسئولیت ملی را بر دوش خود احساس می‌کند، مسائل حزبی را فراموش خواهد کرد. دولت نیز همین‌گونه است و مسائل جناحی را فراموش می‌کند. ما فعالیت مجلس جدید بعد از ماه مبارک رمضان را به فال نیک می‌گیریم.

روحانی ادامه داد: از همین جا اعلام می‌کنیم که ما در چارچوب قانون اساسی در کنار مجلس هستیم و معتقدیم باید دست به دست هم داده و مشکلات مردم را حل کنیم. مردم از ما همین را می‌خواهند تا در کنار همدیگر، با همدلی و همکاری معضلات را حل کنیم. اگر ما وکیل مردم هستیم باید بدانیم که مردم می‌خواهند تا ما با همکاری و همدلی یکدیگر معضلات آنها را حل کنیم.

وی گفت: امیدوارم در ماه‌های آینده شاهد عمل حرف‌های امروز من، هم از سوی دولت و هم از سوی مجلس باشیم. ان‌شاءالله مردم شاهد رشد مسئولان خود در اجرای قانون اساسی و شاهد فعالیت مسئولین برای حل مشکلات آنها باشند. امیدوارم با همکاری هم شاهد ایرانی سرافراز باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها