يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۸۷۱
زمان انتشار: ۲۳:۰۱     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی رکن مقاومت شده است، تاکید کرد: رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی از صفحه جهان محو خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز 30 اردیبهشت در ابتدای جلسه هیئت عالی نظارت مجمع، گفت: ایام ماه مبارک رمضان هم در حال سپری شدن است و ایام و لیالی قدر هم گذشت و امیدواریم خداوند تبارک و تعالی دعاهای همه مومنان را در حق یکدیگر و در عبور از مشکلات ان شا الله مستجاب بفرماید. عید سعید فطر هم پیش رو است. امیدواریم در شب عید فطر که از وعده های الهی است برای غفران مومنین و همه کسانی که به درگاه حق تعالی رجوع می کنند، ان شا الله خداوند متعال عنایت خاص بفرماید و همه را مورد رحمت واسعه خویش قرار دهد. پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک و تهنیت عرض می کنم.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اهمیت روز قدس افزودند: در ایامی هستیم که نیاز به همفکری و همدلی فراوان است. روز جمعه، روز جهانی قدس است. امسال به لحاظ وضعیتی که در کشور و البته در تمام جهان به دلیل بیماری کرونا حاکم است ، به حسب اعلام راهپیمایی روز قدس برگزار نمی شود. اما قدس فراموش شدنی نیست و امام راحل (ره) در دوران ستم شاهی در آن ایام خفقان، ندای آزادی قدس و ندای مظلومیت مردم فلسطین را سر داده بودند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، رکن مقاومت شد و ندای مظلومیت مردم فلسطین را هر روز بلندتر به گوش جهانیان رساند. برای همین روز قدس فراموش شدنی نیست. طبیعتا باید به انحای مختلف این روز را زنده نگهداشت و سخنرانی مقام معظم رهبری در روز قدس بسیار اثرگذار خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما مطمئن هستیم که مردم مظلوم فلسطین ان شا الله به زودی به حقشان خواهند رسید و رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی از صفحه جهان محو خواهد شد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور افزود: ما مشکلات زیادی را بر اساس فشارهای تحریمی آمریکا و اذناب آن تحمل کرده ایم و مردم شریف ما سختی های زیادی کشیده اند، خصوصا در ایام شیوع کرونا این مساله تشدید شده است، چون باب برخی مشاغل مسدود شد و مشکلاتی پیش آمد. فضا، فضای همدلی است. به امید خدا، همه اجزای نظام کمک کنند تا از این تنگناها و مشکلات هم عبور کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال جهش تولید نامگذاری نمودند. این نام ها، صرف اسم نیست. اقتضائاتی دارد که طبیعتا دولت محترم باید بار اصلی همراهی در این زمینه را در اقدام و اجرا برعهده بگیرد و انجام دهد. ارکان دیگر نظام هم مانند مجلس محترم هم مسئولیت دارد. اتفاقا مجمع تشخیص مصلحت نظام گرچه مسئولیت اجرایی به معنای خاص ندارد ولی از سالها پیش در همین راستا، سیاست های کلی بسیار خوبی ، مانند سیاست های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید ملی، سیاست های اصل 44 قانون اساسی و برخی سیاست های دیگر را تصویب کرده است. این یک مزیت برای مجمع تشخیص است و الان هم اگر لازم باشد در بحث جهش تولید هم این کار را انجام خواهد داد. در هر حال کشور نیاز به همفکری و تعامل دارد و به فرموده رهبر معظم انقلاب آنهایی که کاربر عهده آنهاست، باید جهادی کار کنند.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان گفت: امیدواریم هم مجلس و هم دولت در راستای انجام این اهداف و برای کم کردن آلام مردم بویژه محرومین و اقشاری که مشکلات بیشتری پیدا کرده اند، گام های خوبی بردارند. باید تشکر کنم از کادر درمانی کشور، پزشکان و پرستاران و همه کارکنانی که به نحوی در مبارزه با کرونا شرکت داشته اند خصوصاً ستاد مبارزه با کرونا، وزیر محترم بهداشت و معاونان ایشان که تلاش های بسیاری در ماه های گذشته مبذول داشته اند. همینطور از گروه هایی که به شکل خودجوش درصحنه های مختلف برای کمک به مردم ورود پیدا کردند. دانشجویان، بسیجیان و نیروهای مسلح و روحانیون که در رفع مشکلات مردم به صحنه آمدند و مجاهدت کردند. امیدواریم خداوند به همه آنها عزت و توفیق عنایت فرماید و ان شا الله خداوند به ما توفیق عنایت کند که برای رفع مشکلات کمک کنیم.

در این نشست، اعضای هیات عالی نظارت مجمع اصلاحات مجلس بر سه عنوان از مصوباتی را که پیش تر به دلیل مغایرت با سیاست های کلی نظام برگشت داده بودند مورد بحث و بررسی قرار دادند.

براساس این گزارش اصلاحات انجام شده در خصوص لایحه ی اهداف ، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مورد تایید هیات عالی نظارت مجمع قرار گرفت اما اعضای این هیات "طرح یک‌فوریتی ساماندهی صنعت خودرو " و " طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی" را همچنان مغایر با بند هایی از سیاست های کلی نظام تشخیص دادند و مقرر شد، مجلس ودولت در قوانین اینده جایگاه مناسبِ کارشناسان بیمه کشاورزی را لحاظ کنند، و نتایج این جلسه به منظور عودت به مجلس و رفع ایرادات وارده به شورای نگهبان ارسال گردد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها