يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۹۰۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
"مرگ موقت" چطور سر از تلویزیون درآورد؟
«زندگی پس از زندگی» بسیاری از کلیشه‌ها را در هم شکسته و با ارائه اخباری بیرون از بدن و عالم غیب به تصویر کشیده می‌شود تا تلنگر و کمکی برای سبک زندگی و تقویت باور های دینی نسل امروز باشد. این برنامه برای اولین بار مستندی بر مبنای واقعی پدیده عالم غیب را از زبان افراد بسیاری که مرگ موقت داشته اند روایت می‌کند و این واقعیت را به همراه دارد که زندگی دیگری پس از مرگ انتظار ما را می کشد.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، «زندگی پس از زندگی» برنامه‌ای دیدنی از بیان تجربیات مرگ موقت افرادی است که در شرایط مرگ کلینیکی و یا خروج موقت روح از جسم قرار گرفته اند.

سال‌هاست که سریال‌های مختلف و برنامه‌های ترکیبی و گفتگو محور زیادی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای انتقال مفاهیم معنوی ماه مبارک رمضان ساخته شده است.

در ساعات منتهی به اذان مغرب در ایام ماه مبارک، مخاطبین زیادی از تمام قشرهای جامعه، منتظر برنامه‌های گوناگونی هستند که از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود. برخی از این برنامه‌ها نیز به نوبه‌ی خود توانسته‌اند انتظار مخاطبان خود را چه از لحاظ سرگرمی و چه از لحاظ معنوی برآورده سازند.

اما در این سالیان، گاه برخی از این برنامه‌ها راه بیراهه را پیموده و با آسیب‌هایی همراه بوده‌اند. از معرفی چهره‌های ناصالح اجتماعی تا پرداختن به موضوعاتی که با ضرورت‌ها و فرهنگ اسلامی جامعه‌ی ما بیگانگی داشته است و این امر توجه بیشتر مسوولین و برنامه سازان را به جنبه‌ی آموزشی این برنامه‌ها گوش زد می کند. واضح است که هر برنامه‌ای که به فرهنگ اسلامی و انقلابی جامعه‌ی ما نزدیک‌تر باشد از طرف مخاطبین پذیرفته‌تر است و باید بیش از سایر برنامه ها مورد حمایت قرار گیرد تا مشی و روش آن به عنوان الگویی برای کارهای آتی سایر برنامه سازان قرار گیرد.

«زندگی پس از زندگی» بسیاری از کلیشه‌ها را در هم شکسته و با ارائه اخباری بیرون از بدن و عالم غیب به تصویر کشیده می‌شود تا تلنگر و کمکی برای سبک زندگی و تقویت باور های دینی نسل امروز باشد. این برنامه برای اولین بار مستندی بر مبنای واقعی پدیده عالم غیب را از زبان افراد بسیاری که مرگ موقت داشته اند روایت می‌کند و این واقعیت را به همراه دارد که زندگی دیگری پس از مرگ انتظار ما را می کشد.

به گفته «عباس موزون» تهیه کننده «زندگی پس از زندگی»، این برنامه به صورت ترکیبی تولید و تلفیقی از گفتگوهای استودیوی و نماهای بیرونی که شامل سفرهایی که به سرتاسر ایران انجام شده و گفت‌وگو با افرادی که مرگ موقت را تجربه کرده‌اند و عالم بیرون از جسم را مشاهده کرده‌اند به تصویر کشیده شده است.


وی می‌گوید: بیش از 4 سال سفری در سرتاسر ایران داشتیم و با افرادی که این تجربه را داشتند گفت‌وگو نمودیم که هر قسمت از این برنامه با یک نفر که تجربه مرگ موقت را داشته است گفت‌وگو کرده‌ایم. 12 کارشناس در کنار این برنامه‌ها داریم که کارشناسانی در حوزه های فلسفه، پزشکی، بیهوشی ومذهبی هستند؛ از چهار دین زرتشت، یهودی، مسیحی و اسلام و دو کارشناس اروپایی که رئیس و دیگری از اعضای هیئت مدیره انجمن تحقیقات تجربه های نزدیک به مرگ در آلمان میهمان این برنامه هستند.

تهیه کننده «زندگی پس از زندگی» هدف اصلی از ساخت چنین برنامه‌ای را اثبات حیات بعد از این زندگی ادامه و عالم غیب عنوان کرده و می‌گوید: ما در این برنامه برای اولین بار مستندهای تجربی را به تصویر کشیده‌ایم، نوآوری های در روند تولید این برنامه داریم، برای نمونه از شیوه های جدید تصویر برداری در فرایند تولید استفاده کرده‌ایم.

«زندگی پس از زندگی» در ایام ماه مبارک رمضان هرروز ساعت 19 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها