أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۰۹۲۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
دولت پکن می‌گوید وزیر خارجه آمریکا دموکراسی و مسائل حقوق بشری را دستاویزی برای باج‌خواهی از هنگ کنگ قرار داده است.
به گزارش پایگاه 598، مهر به نقل از رویترز: دولت پکن امروز پنجشنبه، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را به «باج خواهی» از هنگ کنگ متهم کرد و گفت اقدامات اخیر وی مداخله آشکار در امور داخلی چین است.

پمپئو دیروز چهارشنبه مدعی شد رفتار چین با فعالان سیاسی هنگ کنگ ارزیابی درباره این موضوع را که آیا این منطقه به حد کفایت از خودمختاری برخوردار است، دشوار می‌کند.

در واکنش به این اتهام، دفتر وزارت خارجه چین در هنگ کنگ، در بیانیه‌ای هشدار داد اقدامات پمپئو نمی‌تواند مایه ارعاب مردم چین شود و پکن از تمامیت ارضی، امنیت و منافع خود دفاع می‌کند.

به گزارش مهر، پمپئو در اظهارات خود به صراحت از تجدیدنظر در وضعیت حاکمیت هنگ کنگ تحت قانون «یک کشور، ۲ نظام حکومتی» یاد می‌کند که این به معنای گذشتن از خط قرمز پکن مبنی بر لزوم رعایت «اصل چین واحد» است که بر مبنای آن آمریکا و متحدانش باید به حق حاکمیت دولت مرکزی چین بر مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ و ماکائو احترام بگذارند و از جریان‌های جدایی‌طلبانه این مناطق حمایت نکنند.

تا پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ زمامدار فعلی کاخ سفید، هیچیک از روسای جمهور سابق آمریکا به رغم انتقادهای گاه و بیگاه از عملکرد چین، عملاً این اصل را نقض نکردند اما اخیراً شاهد اقداماتی از سوی واشنگتن بوده‌ایم که با این اصل در تعارض است که از آن جمله می‌توان به حمایت مغرضانه از جدایی طلبی تایوان و همچنین تجدید نظر در وضعیت حاکمیت هنگ کنگ اشاره کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها