أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۰۹۳۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
گفتگوی سایت رهیافته با محمد شهید کراز؛
اگر ما اسلام را در زندگی مان پیاده نکنیم، تمامی کارهایی که انجام می دهیم بیهوده خواهد بود. اسلام یک دین کامل برای بشریت است. این دین نه تنها دینی فردی نیست بلکه یک راهکار کامل برای تعیین حکومت یا برای زندگی اجتماعی ، امور انسانی ، تربیت فرزند و … است
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه مصاحبه و ترجمه سایت رهیافتگان – مصاحبه و ترجمه از پریسا درودی / یوتیوب ابزار جهانی برای تبلیغ است که در ایران کمتر به آن پرداخته شده است. در یوتیوب که دنیای وسیعی را شامل میشود جوانانی نیز هستند که تلاش میکنند در میان انبوه اطلاعات درست و غلط راه خدا را به مخاطبان یوتیوب معرفی کنند. یکی از این جوانان  « محمد شهید کراز » نام دارد او  مدتهاست با کمک خواهرش در یوتیوب فعال است و شبکه اینترنتی خود رابا نام  NevaTv  تاسیس کرده، با او به واسطه کلیپی که در معرفی شهید ادواردو آنیلی به زبان ترکی استانبولی منتشر کرده بود آشنا شدیم و به گفتگو نشستیم. 

سایت رهیافته : یه فیلمی بازی کردید اسمش وقتی یه کتاب زندگیت را تغییر میدهد است.میشه کمی راجبش توضیح بدید؟

فیلم یک کتاب زندگیتان را عوض میکند درباره تغییر است که همیشه وجود دارد. گاهی اوقات ما افرادی رو می بینیم که در گناه غوطه ور هستند.ما فکر میکنیم کسانی که اینطور هستند کلا آدم بدی هستند و سرانجام شان جهنم خواهد بود. گفتنش ساده نیست. هر کس حتی بدترین انسان می تواند در زندگی اش تغییر کند. بعضی وقتها با یک عکس ، بعضی وقتها با یک کتاب ، حتی بعضی وقتها فقط با یک جمله. با این کلیپ خواستم این باور را بیان کنم.

 

سایت رهیافته : شما یک آهنگ رپ هم به زبان ترکی استانبولی دارید به اسم اسیر عصیان درباره رزیم اشغالگر قدس .کمی در مورد این ترانه بگویید.از اینکه برای این موضوع به دردسر بیفتید نترسیدید؟

بله من سعی کردم در این آهنگ (اسیر عصیان) نفرتم را نسبت به رژیم اشغالگر قدس بیان کنم. در باور ما در درجه اول یاد گرفته ایم که از اسرائیل نترسیم. نه تنها از اسرائیل بلکه حتی از ابر قدرتها. بله آنها می توانند اکانتها یا کارهای من را توقیف کنند ، این بار اولشان نیست. من و خواهرم همچنین یک کانال داریم به اسم علمدار تی وی و آنها تمامی کارها و اکانتهایمان را سه بار توقیف کردند، اما ما دوباره از نو شروع کردیم. این به خاطر این است که ما همه چیز را برای خدا انجام می دهیم، تا حقیقت را به مردم بگوییم، اما رساندن این حقایق کار ما نیست، این کار خداست که این حقایق را به گوش مردم برساند.

سایت رهیافته : ظاهرا کتابی هم در باره  شهادت نوشید ؟ 

در واقع شهادت عنوان اصلی فعالیت هایی است که انجام می دهیم. اما آن کتابی که من نوشتم درباره شهادت یا درباره یک شهید نیست. اسمش رو تفکرات یک شهید گذاشتم چون اسمم شهیده. منظورم این است که من بعضی از افکار و عقایدم را در این کتاب نوشتم

سایت رهیافته : برداشت شما از دین اسلام به عنوان یک فعال رسانه ای چیست؟

دین اسلام سرشار از عشق است. همه ما خیلی چیزها گوش میدهیم و کتاب های زیادی می خونیم و همه آن ها چیزهایی به ما می گویند. اما من در این لحظه فقط می توانم بگویم که اسلام با عشق آمده است ، با عشق آموخته شده است ، و باید با عشق آن را زندگی کرد. این تمام چیزی است که می توانم بگویم.

سایت رهیافته : چطور با ادواردو آنیلی آشنا شدید؟

من درباره ادواردو سالها پیش اطلاع پیدا کردم. ما همچنین سالها پیش ویدیو دیگری درباره او در علمدار تی وی ساخته بودیم.ما او را دوست داریم.بعد از اینکه ما شروع به ساختن برنامه جدید درباره معرفی افراد بزرگ کردیم ، او اولین موردی بود که میخواستیم درباره اش صحبت کنیم

سایت رهیافته : شما حتی در معرفی ادواردو آنیلی به مردم کشور ترکیه کلیپی را تولید و منتشر کردید. نظرتان در مورد ادواردو آنیلی چیست؟ 

شهید ادواردو یکی از جالب ترین شهیدهایی است که تا به حال دیدم. زمانی که درباره او فهمیدم واقعا نمی توانستم باور کنم که این قضیه حقیقت داشته باشد. به عبارت دیگر همه ما امتحان می شویم اما من باور دارم ثروت و قدرت یکی از سخت ترین امتحان هاست. شهید هر دویشان را داشت. او یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین افراد بود ولی او همه چیز را رها کرد و فقط خدا را انتخاب کرد. این باور نکردنی است.

کلیپ تولیدی ایشان را در مورد ادواردو آنیلی با زیرنویس فارسی اینجا ببییند

سایت رهیافته : آیا در آینده هم به همین موارد خواهید پرداخت؟یا مسیر و شیوه تون رو عوض میکنید؟

من همچنان کارم رو ادامه می دهم. نمی دانم در آینده چه اتفاقی میفتد اما فعلا ادامه می دهم

سایت رهیافته : نظرتون در مورد شهید سردار سلیمانی چیست؟

من نمی دانم چطور با این ذهن ضعیف و ناتوانم درباره این شخص متعالی سخن بگویم. من فقط میتوانم این را بگویم که او اهل همین دنیایی که در آن زندگی می کنیم نبود. حتی زمانی که زنده بود با مردم زندگی نمی کرد، و حالا او به عشق واقعی خود رسیده است. دلم برای بودنش تنگ شده است.

سایت رهیافته : کمی درباره فعالیتهای خودتون بگید.در حال حاضر به چه پروژه ای مشغولید؟

این تنها چیزی نیست که من انجامش می دم. ما تلویزیون اینترنتی نوا و تلویزیون علمدار رو داریم . ما تمامی کارهایی را که در کانالهایمان می بینین رو با خواهرم انجام می دیم. این تمام چیزیه که می تونم بگم.

سایت رهیافته : درباره تلویزیون های اینترنتی تون آلکابیادس و نوا تی وی بگید. درباره چه موضوعاتی اونجا صحبت میکنید؟

در کشور ما ، جوانان درگیر شبکه اجتماعی Twitch هستن. آنها بازی می کنن وقتشون رو هدر می دهند. کانال آلکابیادس برای جوانان این چنینی است. ما در اونجا با این جوانها بازی می کنیم و در خلال بازی به آن ها مطالب مفیدی می گیم. اگر ما حتی یک مطلب‌ هم بتونیم به آنها بگویم برایمان کافی است. نوا تی وی یک کانال در یوتیوب است. ما در آنجا یک برنامه متفاوت داریم. ما در آن کانال درباره هر چیز در زندگی صحبت می کنیم. ما می خواهیم یک کانال ایجاد کنیم تا یک مسلمان بتواند هر چیزی که مد نظرش است را بتواند در آن کانال پیدا کند.

 

سایت رهیافته : چقدر ایران رو میشناسید و ایا به ایران سفر کرده اید؟

من بارها به ایران آمده ام.نه تنها من، بلکه خانواده ام نیز چندین بار به ایران سفر کرده اند. فکر می کنم ما به اندازه کافی با ایران آشنایی داریم و همچنین ایران را خیلی دوست داری

 

سایت رهیافته : مردم ترکیه چقدر ایران و ایرانیان را می‌شناسند؟

این بستگی به بخشی از مردم کشور ما دارد. نمی توانم بگویم همه مردم ترکیه شناخت درستی از ایران دارند. بخشی از مردم اینجا واقعا ایران رو میشناسند و زبان فارسی را یاد می گیرند برای مثال:(خواهرم). بخشی از مردم هم اصلا شناختی راجع به ایران ندارند و همچنین بخش دیگری از مردم هستند که شناخت نادرستی از ایران دارند.

 

سایت رهیافته : پس خانواده تون هم تو فعالیتهای مذهبی فرهنگی شما رو همراهی و کمک می کنند؟

بله خانواده من همیشه از اولین حامیان من بوده اند. نه تنها از خودم بلکه از تمامی کارهایی که به نظر میرسید دوست داشتم انجام بدهم حمایت کرده اند. من تمامی کارهایی که دوست داشته ام را همراه با خواهرم انجام داده ام. او همانند شریک برای من است. او هیچوقت نخواسته است در برابر من بایستد و همه ی افراد خانواده ام در تمامی کارهایی که انجام داده ام همراه من بوده اند

 

سایت رهیافته : به نظر شما جایگاه تشیع در ترکیه چگونه است؟

جایگاه تشیع در ترکیه بد نیست. مسلما کسانی از مردم هستند که تشیع را زیاد دوست ندارند، اما مردم شیعه در ترکیه با زندگی کردن همراه با اعتقادات خود و چیزهای دیگر محدودیتی ندارند.

 

سایت رهیافته : چی شد که کلیپ معرفی ادواردو آنیلی رو ساختین؟

من یک کلیپ درباره ادواردو ساخته بودم چون خیلی تحت تاثیر او قرار گرفته بودم. همچنین ما یک برنامه در کانال نوا تی وی داریم که ما در آنجا داستان های جالبی درباره زندگی افراد بزرگ می گوییم.

 

سایت رهیافته : بازخوردها نسبت به ادواردو و  کلیپی که شما در مورد ادواردو آنیلی ساختید چی بود؟

واکنش ها همگی خوب بود. برخی از مردم گفتند که او را می شناختند. عده ای دیگر از فهمیدن داستان او واقعا خوشحال بودند

سایت رهیافته : چقدر از مردم ترکیه ادواردو را میشناسند؟

من نمی دانم چقدر از مردم درباره او می دانند اما فکر می کنم تعدادشان زیاد نیست.

سایت رهیافته : به نطرتان برای معرفی شهید ادواردو آنیلی چه باید کرد؟

نمی دانم چه کاری برای معرفی اش میشود کرد. منظورم این است من فکر نمی کنم که تنها یک راه برای معرفی اش وجود داشته باشد. هر کس می تواند با توجه به حیطه علاقه اش برای معرفی اش چیزی درست کند. من یک یوتیوبر هستم بنابر این یک ویدیو در یوتیوب ساختم. یک نویسنده می تواند یک کتاب در این باره بنویسد ، یک شاعر می تواند شعر بگوید ، یا یک خواننده می تواند یک آهنگ درست کند.این با توجه به حیطه کاری متغییر است.

پیشنهاد شما برای کسانی که میخواهند اسلام را معرفی کنند چیست؟

برای معرفی اسلام به مردم ، ما تنها به یک چیز احتیاج داریم. زیستن اسلام واقعی. اگر ما اسلام را در زندگی مان پیاده نکنیم، تمامی کارهایی که انجام می دهیم بیهوده خواهد بود. اسلام یک دین کامل برای بشریت است. این دین نه تنها دینی فردی نیست بلکه یک راهکار کامل برای تعیین حکومت یا برای زندگی اجتماعی ، امور انسانی ، تربیت فرزند و … است


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها