يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۹۵۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
تحلیلگر برجسته جهان عرب در مطلبی به بررسی اهمیت استراتژیک بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس، پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری 598؛ «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب با انتشار مطلبی در روزنامه فرامنطقه ای «رأی الیوم» به بررسی آخرین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که به مناسبت روز جهانی قدس مطرح شد، پرداخت. وی در مطلب خود اینگونه نوشته است.


رهبر عالی انقلاب ایران سخنان بسیار تندی را علیه رژیم صهیونیستی مطرح کرد. ایشان از رژیم صهیونیستی به عنوان مصداق بارز رژیمی که به «تروریسم دولتی» می پردازد، یاد کردند. رهبر انقلاب ایران صراحتا اعلام کردند که رژیم صهیونیستی کودکان و غیرنظامیان را در اراضی اشغالی فلسطین سَر می برند. ایشان همچنین تأکید کردند که ایران از هر گروهی در هر نقطه از جهان که برای ریشه کن کردن غده سرطانی اسرائیل تلاش کند، حمایت به عمل می آورد.

واقعیت آن است که زمان مطرح شدن این سخنان تند توسط مَرد اول ایران از چند ناحیه قابل بررسی است که بدان اشاره می شود؛

۱ـ سخنان رهبر عالی انقلاب ایران علیه رژیم صهیونیستی در شرایطی انجام شد که جنگ سایبری سختی میان تهران و تل آویو در جریان است. ایران اخیرا موفق شده بسیاری از سایت های رژیم صهیونیستی را هَک کند و در آنها شعارهای زوال این رژیم را درج کند. ایرانی ها پس از هَک کردن سایت های رژیم صهیونیستی در این سایت ها نوشتند که شمارش معکوس برای پایان عمر این رژیم آغاز شده است.

۲ـ سخنان رهبر عالی انقلاب ایران در شرایطی مطرح شد که رژیم اسرائیل طی هفته ها و ماه های اخیر در تمامی تلاش هایش برای ضربه زدن به ایران در سوریه متحمل شکست شد. صهیونیستها در طول این مدت تلاش فراوانی کردند تا ایران را از سوریه بیرون برانند اما هیچیک از این تلاش ها با موفقیت رو به رو نشد.

۳ـ این سخنان همچنین در شرایطی مطرح شد که تنش ها میان تهران و واشنگتن بار دیگر افزایش یافته است. اقدامات واشنگتن علیه نفتکش های ایران نشان از افزایش تنش ها میان دو طرف دارد.

۴ـ همچنین باید گفت که سخنان رهبر عالی ایران در شرایطی بود که می توان گفت ایران به صورت تقریبا کامل بر ویروس کرونا سیطره یافته است. کما اینکه این کشور برخلاف دیگر کشورها با فروپاشی قیمت نفت و آسیب های اقتصادی گسترده مواجه نشد.

واقعیت آن است که اشغالگران اسرائیلی در یک زمان واحد توان جنگیدن در چند جبهه را ندارند. علاوه بر این، صهیونیستها خود نیک می دانند که ایران در عرصه جنگ سایبری در مقایسه با آنها دست برتر را دارد و می تواند در این زمینه ضربه مهلکی را بر پیکره تل آویو وارد آورد.

از سوی دیگر، با سر و سامان گرفتن اوضاع در لبنان و عراق پس از گسترش اعتراضات در این کشورها، ایران نیز وضعیت آرامی را سپری می کند، زیرا متحدان و هم‌پیمانانش در منطقه آرام و قرار گرفته اند. این درحالی است که در نقطه مقابل، عربستان سعودی با بحران هایی دست و پنجه نرم می کند و مهمترین آن ها بحران اقتصادی است.

روز قدس امسال با آنچه که در سال های گذشته مشاهده کردیم کاملا متفاوت بود. علت آن هم شیوع ویروس کرونا است. با این حال، این مسأله چیزی از شدت خشم و انزجار ملت ها از رژیم اسرائیل کم نمی کند. ملت های منطقه و جهان همچنان مخالف هجمه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر توسط برخی رژیم های عربی هستند. من معتقد هستم که انتفاضه آینده به رویدادی قریب الوقوع تبدیل شده است.

به نظر می رسد که انتفاضه بعدی در اعتراض به سیاست های تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی انتفاضه مسلحانه باشد. به این نکته نیز باید توجه داشت که امروز سلاح به وفور در فلسطین یافت می شود و تکنولوژی موشکی نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است.

در پایان باید به این نکته مهم اشاره کرد که رهبر عالی انقلاب ایران بسیار زیرکانه یکی از مهمترین کارت های بازی آمریکا و اشغالگران اسرائیلی را از دست آن ها خارج کردند. ایشان با تفاوت قائل شدن میان «جنبش صهیونیستی به عنوان یک جنبشِ نژادپرستِ تروریست» و پیروان دینِ یهود، موفق عمل کردند. ایشان صراحتا اعلام کردند که محو اسرائیل به معنای محو و نابودی یهودیان نیست، بلکه به مثابه نابودی و ریشه کن کردن غده سرطانی تروریستی در فلسطین اشغالی است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها