يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۹۸۲
زمان انتشار: ۱۵:۳۴     ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
آزادسازی سهام عدالت در روزهای منفی بازار سرمایه موجب فروش سهام آنها به قیمتی پایین است که در این حالت سهامداران بازنده و دولت برنده آزادسازی سهام عدالت در روزهای ریزشی بورس لقب می‌گیرند.
به گزارش پایگاه خبری 598؛ رشد بیش از ۱۹ برابری ارزش سهام عدالت. این آخرین آمار و ارقام در خصوص رشد و افزایش ارزش دارایی مشمولان می‌باشد که در پی رشدهای پیاپی بازار سرمایه به ثبت رسیده است.

هر چند که بنظر می‎رسد با توجه به افت‌هایی که شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها بویژه شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت تجربه کرده‌اند، بنظر می‌رسد ارزش سهام دارندگان سهام عدالت هم کاهش یافته باشد.

این که بازار سرمایه بازاری پر از نوسان است و نوسان هم جزئی از این بازار می‌باشد، بر کسی پوشیده نیست و نباید انتطار این را داشت که بازار سرمایه مدام بر مدار روند رو به رشد و روند باشد.

اما نکته متمایز این روزهای بازار سرمایه با وضعیت چند هفته پیش این بازار این است که دیگر از حمایت‌های متولیان اقتصاد کشور از جمله رئیس جمهور و معاون اولش و همچنین رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس از کلیت بازار و تهییج نقدینگی برای ورود به این بازار خبری نیست و در این شرایط که بنظر می‌رسد بازار سرمایه و شاخص بورسش در مسیر نزولی قرار گرفته‌اند، ‌در تصمیمی سریع و بدور از انتظار شرایط فروش سهام عدالت در بازار سهام فراهم شده است.

این که سهام عدالت آن هم در شرایط کنونی اقتصاد باید آزادسازی شود و هر چه زودتر سهامداران به حقوق و حقوق خود برسند امری قابل تحسین است، اما نکته قابل تامل در این میان این است که آیا روند نزولی بازار سهام آغاز شده است؟ و چرا در شرایط نزولی بازار سرمایه دولت اقدام به فروش سهام عدالت کرده است؟

همچنین یکی از نکات قابل توجه در خصوص رفتار بازار سهام در یک ماه گذشته این است که برخی از کارشناسان بر این باورند که دولت از محل تهییج و آوردن سرمایه‌گذاران به تالار شیشه‌ای اقدام به فروش سهام شرکت‌های مختلف در بالاترین قیمت با هدف تامین کسری بودجه کرده است. این در شرایطی است که حالا سهامداران در بورس شاهد آب شدن سرمایه‌های خود، در پی تداوم روند نزولی این بازار هستند و در گام بعدی این مشمولان سهام عدالت هستند که سهام آنها در روند نزولی و قیمت‌های پایین بورس و فرابورس به فروش می‌رسند و از این رهگذر با ارزش پایین‌تری به نقدینگی حاصل از فروش سهام خود دست پیدا می‌کنند.

بنابراین شاید بتوان بهترین و درست‌ترین برداشتی که از آزادسازی سهام عدالت در روند نزولی بازار سرمایه داشت این باشد که در این شرایط سهامداران بازنده و دولت برنده آزادسازی این سهام در روزهای ریزشی بورس هستند!

تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها