يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۹۹۱
زمان انتشار: ۱۷:۱۹     ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سال گذشته بود که اوضاع شرکت و اعتراضات کارگرانی که برای بقای هپکو سینه خود را مقابل منفعت‌طلبان سپر کرده بودند، کار را به جایی رساند که با دستور رئیس جمهور سهام‌دار دوم نیز خلع‌ید و شرکت به صورت موقت در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری 598؛ هنوز یک دهه از واگذاری سپری نشده بود که نه تنها رونقی در شرکت حاصل نشد بلکه تعداد کارگران از 2 هزار و 200 نفر به 800 نفر و میزان تولید از 2 هزار و 150 دستگاه به 70 دستگاه کاهش یافت.

با افزایش بدهی‌های شرکت، نبود برنامه برای تولید و نگرانی از آینده و شکل‌گیری اعتراض کارگری نسبت به وضعیت موجود شرکت بار دیگر تنها با مبلغ 10 میلیون تومان به سهام‌دار دیگری به نام احمدپور که از بدهکاران کلان بانکی آن سال‌ها بود، واگذار شد.

واگذاری شرکت هپکو به سهامدار جدید نه تنها گره‌ای از مشکلات باز نکرد، بلکه وضعیت آن را روز به روز در ورطه نابودی کشاند و مشکلات را هر روز پیچیده‌تر از قبل کرد.

به تعویق افتادن حقوق کارگران و افت شدید تولید و کار در شرکت و بی‌ توجهی مسوولان ذی‌ربط به مسائل پشت پرده و حقایق این شرکت بارها و بارها کارگران را به نشانه اعتراض به کف خیابان‌ها کشاند، اعتراضاتی که گاه موجب ماهی‌گیری شبکه‌‌های معاند از فضای غبارآلود شرکت هپکو ‌شد تا آنها خود را دایه مهربان‌تر از مادر برای این شرکت جا بزنند.

سال گذشته بود که اوضاع شرکت و اعتراضات کارگرانی که برای بقای هپکو سینه خود را مقابل منفعت‌طلبان سپر کرده بودند، کار را به جایی رساند که با دستور رئیس جمهور سهام‌دار دوم نیز خلع‌ید و شرکت به صورت موقت در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفت.

کارگران شرکت هپکو که طی چندین سال اخیر برای بقای هپکو از جان مایه گذاشته و اجازه ندادند چوب حراج عظیم‌ترین سرمایه کشور را بر باد داده و برج‌های مسکونی جای آن را بگیرد، با آمدن حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جدید قوه قضاییه به تلاش‌های خود برای رسوا کردن عاملین فساد و نجات هپکو  ادامه داده و امیدشان را از دست ندادند.

کارگرانی که بارها و بارها حسابرسی ویژه از شرکت هپکو، برخورد با عاملان فساد، عزل مدیران نالایق و واگذاری شرکت به سهامداری بااهل را خواستار بودند امروز در نشستی 3 ساعته با نماینده عالی قوه قضاییه در استان مرکزی درد و دل‌های 13 ساله خود را بیان کردند.

این نشست از ساعت 13:30 با حضور حجت‌الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی، عباس قاسمی دادستان اراک، سعید فرخی معاون امور اقتصادی استانداری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، اعضای شورای اسلامی کار و کارگران هپکو و نمایندگانی از طلاب، جامعه دانشجویی و اصحاب رسانه برگزار شد.

قبل از این نشست رئیس کل دادگستری استان از سالن‌‌ها و سوله‌های خاک گرفته و پر از خالی این شرکت که حرف‌های ناگفته بسیار از در و دیوار آن می‌بارید، بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفت.
سراج
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها