أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۱۱۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ضعف زیرساخت های ایرانسل و ارائه خدمات محدود باند پهن این اپراتور در کشور، باعث برگزاری ناموفق کنسرت آنلاین همایون شجریان شد.
به گزارش پایگاه 598، در هفته های اخیر اپراتور ایرانسل در راستای برگزاری کنسرت آنلاین "همایون شجریان" با رهبری بردیا کیارس در تالار وحدت تبلیغات گسترده ای داشت و این اپراتور که مدعی نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران است، فراخوان گسترده ای برای حضور مخاطبان داده بود اما در زمان اجرا با اختلالاتی مواجه شد که خیل عظیمی از کاربران از تماشای این اجرای آنلاین باز ماندند.

ضمن اینکه بسیاری از مخاطبان نتوانستند ثبت نام کنند و آنهایی هم که هزینه 10 هزار تومانی برای اشتراک پرداخت کرده بودند، قادر نشدند به علت زیرساخت های ضعیف ارتباطی این اپراتور، کنسرت را تماشا کنند، هجمه به این اقدام ایرانسل در شبکه های اجتماعی و خبرگزاری های رسمی ملی و بین المللی نیز جای خود دارد.

قطع و وصلی های خسته کننده اجرای این مراسم در نمایش آنلاین، دور از نظر مدیران و مسئولان ایرانسل نبود و فورا بعد از اتمام مراسم با توجه به نارضایتی های بسیاری که در جامعه ایجاد کرده بود، اقدام به صدور اطلاعیه ای کردند و خبر از عودت پول های دریافتی از مردم دادند.

به عبارت دیگر ایرانسل مشکلات زیرساختی اش را در اجرای این مراسم از طریق "اپلیکیشن لنز" پذیرفت و در برابر اعتراضات گسترده مردم در شبکه های اجتماعی، چاره ای جز قبول نقصان ها نداشت و حاضر به بازگرداند پول های مردم شد.

البته برای آگاهی از دلایل شکست این اپراتور در برگزاری کنسرت آنلاین مذکور، باید به داده های زیرساختی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز توجه کرد.

طبق گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ضریب نفوذ این اپراتور در بازار ارتباطات سیار 61 درصد است در حالیکه ضریب نفوذ اپراتور اول کشور 75 درصد گزارش شده است.

همچنین ایرانسل از نظر وسعت، تنها 86 درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد و اما آمار مربوط به اپراتور اول طبق گزارش های رسمی دولت از 96 درصد گذشته است.

حال اگر نگاهی به بخش های دیگر آماری هم داشته باشیم، متوجه می شویم در بخش پوشش مناطق جاده ای هم، میزان پوشش ایرانسل به 67 درصد کاهش می یابد که در این بخش تنها 50 درصد از مخاطبان ایرانسل به خدمات 4 جی دسترسی دارند و بخش عمده ای از آنها خدمات 2 جی و 3 جی می گیرند و این مساله عملا مانع اتصال برخی از مشترکان به سامانه و استفاده از خدمات آنلاین شد.

به عبارت دیگر در بخش ارائه خدمات 4 جی و 3 جی تعداد مشترکان اپراتور ایرانسل کمتر از مشترکان اپراتور اول است و در بخش پوشش دهی مناطق غیرشهری نیز 17862 روستا از خدمات اینترنت ایرانسل بهره مند هستند در حالی که همین میزان پوشش در اپراتور اول به 45 هزار روستا می رسد و اختلاف بسیار زیاد است.

براساس این گزارش ضعف زیرساخت های ایرانسل و ارائه خدمات محدود 4 جی که شامل 50 درصد از مشترکان ایرانسل می شود باعث برگزاری ناموفق کنسرت آنلاین همایون شجریان شد. از این رو توقع می رود اپراتور ایرانسل برای اینکه بتواند روزی به نخستین اپراتور دیجیتال ایران تبدیل شود، بر روی توسعه ساختار فنی شبکه اش بیش از پیش کار کند و مناطق تحت پوشش خدماتش را نیز در کشور افزایش دهد.

* خبرگزاری موج
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها