أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۱۲۱
زمان انتشار: ۱۷:۳۶     ۰۹ فروردين ۱۳۹۱
استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: حضرت زینب (س) با صبر و استقامت خود در اغلب مشکلات و مصائب و گرفتاری‌ها دشمنان دین الهی را به تسلیم و اظهار عجز وا‌ داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد صبح امروز در مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت زینب (س) در دانشکده پرستاری اردبیل اظهار داشت: این بانوی فداکار چه قبل از حادثه عاشورا و چه بعد از آن با صبر و تحمل و ایستادگی مردانه در مقابل مشکلات و برخی از ناملایمتی‌ها اجازه نداد سختی روزگار بر اراده مصمم‌اش غلبه کند.

وی با یادآوری اینکه این بانوی فداکار به عنوان پرستار کربلا طاقت را از صبر ربود، خاطرنشان کرد: حضرت زینب به مانند مادر بزرگوار خود لحظه‌ای از ترویج حقیقت اسلام و چهره روشن دین ابا نکرد بلکه با تمام توان و ظرفیت خود کوشید تا دشمنان پی به اشتباه و حرکت ناسالم خود ببرند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل در ادامه با بیان اینکه اوج فداکاری حضرت زینب (س) در قافله سالار سید‌الشهدا و حادثه عظیم کربلا رخ نمود، افزود: زینب (س) پیام عاشورا را جهانی کرد و با وجود مصائب مختلف در روز دهم محرم پرده از واقعیت‌های نا‌بخرد دشمنان گشود و اجازه نداد حاکمان اموی بی‌شرمانه و گستاخانه رسالت عاشورا و حرکت تاریخی امام حسین (ع) را مصادره کرده و یا به نفع خود به پایان برسانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رجب‌نژاد با اشاره به اینکه نامگذاری یوم میلاد حضرت زینب (س) به روز پرستار باعث افتخار و سربلندی فعالان این قشر شده است گفت:‌ پرستاران ما نیز امروز با رفتار و حرکت زینبی‌وار به رغم مشکلات و مصائب خود با چهره‌ای گشاده با بیماران و افراد نیازمند روبرو شده و تلاش می‌کنند با بیداری شبانه شمع روشن و امید‌بخش بر بالین بیماران باشند.

وی افزود: از آنجا که جامعه همواره پرستاران را قشری صبور و شکیبا می‌شناسد این قشر به معنای حقیقی تجلی‌گر معنای واقعی این واژه‌ها با تاسی از صبر و شکیبایی زینب (س) هستند و هرگز مشغله‌های زندگی آنها را از انجام وظایف مایوس و دلسرد نمی‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: پرستاران ما در حالی رهرو مکتب زینبی هستند که با وجود برخی از مشکلات کاری و دغدغه‌های زندگی هرگز روحیه با نشاط خود را در مواجهه با بیماران از دست نداده بلکه طبیب‌‌وار و با پیام التیام با افراد بیمار مواجه می‌شوند.

رجب‌‌نژاد حفظ حرمت این قشر را ضروری اعلام کرد و از متولیان امر خواست اجازه ندهند که حقوق مسلم پرستاران به دلایل مختلف نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با روز پرستار مسئولان امر با سرکشی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کنار گرامیداشت روز پرستار و سالروز میلاد حضرت زینب (س) از زحمات شبانه‌روزی این قشر تقدیر و تجلیل کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها