يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۱۲۲۲
زمان انتشار: ۱۶:۱۱     ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۶۷۷ نفر رسید.

به گزارش پایگاه 598، کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (نهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۴۷ مورد بستری و دو هزار و ۲۷۲ نفر (حدود ۸۰ درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر رسید

به گزارش رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۶۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.  بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۱۴ هزار و ۹۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۴۷نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند. در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰ هزار مورد تست جدید از افراد مشکوک به بیماری کووید۱۹ گرفته شده و تاکنون ۸۹۶ هزار و ۵۷۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.  در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و در پنچ استان، فقط یک مورد فوتی ناشی از بیماری کووید۱۹ گزارش شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۹ خرداد ۱۳۹۹+جدول

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است و استان های خراسان رضوی، آذربایجان های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، مازندران و بخش هایی از کرمان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.  مردم می توانند اپلیکیشن ماسک را بر روی تلفن های همراه خود نصب کنند و از وضعیت استان یا شهر مورد نظر خود درباره وضعیت شیوع کرونا مطلع شوند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۸ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا نهم خرداد 99 آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۵۶۷ نفر تا ۸ خرداد   ۸۸۲۰ نفر تا ۸ خرداد
2 آذربایجان غربی ۱۸۶ ۲۱۷ ۳۴۱۶ ۵۲۷۸
3 اردبیل ۲۱   ۱۹۲۷ ۲۷۲۵
4 اصفهان(به‌جزکاشان)   ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۳۴۱ نفر تا ۸ خرداد   ۷۰۸۳ نفر تا ۸ خرداد
6 ایلام ۱۸ ۶۳   ۹۶۱
7 بوشهر ۲۱ ۱۳ ۴۰۲ ۹۶۸
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۹ ۲۹ ۵۸۴ ۶۳۳
10 خراسان جنوبی ۳ ۴۵ ۶۱۷ ۶۶۷
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۲۵ ۱۲۸ ۷۵۳ ۲۱۰۳
13 خوزستان ۷۴۰ ۵۳۰ ۱۲۰۷۶ ۱۳۵۲۸
14 زنجان ۵ ۱۲۹ ۹۵۳ ‭۱۱۵۵
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۵۴ ۱۰۲   ۱۸۹۶
17 فارس ۸۵ ۱۱۰   ۵۸۳۱
18 قزوین        
19 قم ۲۵       
20 کردستان ۱۷۸ ۱۵۱ ۱۵۵۸ ۲۸۹۲
21 کرمان ۵۸ ۷۸   ۱۷۰۷
22 کرمانشاه ۱۸۹ ۱۱۷   ۴۴۹۹
23 کهگیلویه و بویراحمد ۳ ۹   ۶۶۴
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۹۵ ۱۵۸ ۳۹۰۹ ۴۰۹۳
27 مازندران ۶۷      
28 مرکزی ۲۸ ۱۷۰   ۲۱۰۱
29 هرمزگان ۱۸۲ ۴۴   ۳۳۸۱
30 همدان   ۱۰۸نفر تا ۷ خرداد   ۱۰۲۸نفر تا ۷ خرداد
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت    

***

شناسایی ۷۴۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، از دیروز تا امروز (۸ لغایت ۹ خرداد) این تعداد بیمار در استان شناسایی شد که ۵۲۲ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۲۱۸ بیمار نیز بستری شدند. 

دکتر علی احسان پور افزود: این موارد جدید به تفکیک در اهواز ۲۳۹، دزفول ۹۰، آبادان ۸۲، شوش ۵۷، شوشتر ۳۷، خرمشهر و ماهشهر ۳۶، رامشیر ۲۴، اندیمشک ۱۸، هویزه ۱۶، دشت آزادگان و کارون ۱۳، امیدیه و مسجدسلیمان ۱۲، شادگان ۱۰، رامهرمز، باغملک و باوی ۹، حمیدیه ۶، گتوند ۴، هندیجان، لالی و هفتکل ۲، ایذه و بهبهان ۱ مورد بوده است. با احتساب این موارد جدید تعداد مبتلایان به کوئید ۱۹ در استان به ۱۳ هزار و ۵۲۸ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۲۲ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند بیان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم، ۱۲ هزار و ۷۶ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند. متاسفانه در شبانه روز گذشته، ۱۶ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا به ۵۳۰ نفر برسد.

وی افزود: عدم توجه به رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از مردم و انصاف و حضور در تجمعات، باعث انتشار هرچه بیشتر این بیماری می‌شود و نیاز است تا مردم عزیز بیش از گذشته و به شکل جدی نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی اقدام کنند.

شهر‌های جنوبی سیستان وبلوچستان همچنان در وضعیت قرمز

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت، در ۲۴ ساعت گذشته و تا ظهر امروز، تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان ۵۴ مورد افزایش یافت و به ۱۸۹۶ نفر رسید

دکتر هاشمی شهری ادامه داد. تعداد مبتلایان به کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۱۱۵۴ نفر، دانشگاه علوم پزشکی زابل ۳۶۰ نفر و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۳۸۲ نفر است

وی افزود از ابتدای شیوع همه گیری ۳۲۵۴ بیمار با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که متاسفانه در این مدت ۳۴۷ نفر از بیماران حاد تنفسی نیز فوت کرده‌اند که از مجموع موارد فوتی آزمایش کرونای ۱۰۲ مثبت، ۱۵۵ منفی و ۹۰ نیز مشکوک بوده است.

۵ مبتلای جدید به کووید ۱۹ در زنجان

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از ظهر دیروز تا کنون ۵ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۱۵۵ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز ۹۵۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. متاسفانه از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲۹ نفر دراستان جان خود را از دست داده اند.

شناسایی ۲۸ مورد کرونا مثبت در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی از شناسایی ۲۸ مورد کرونا مثبت در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر جمالیان گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی ۲۸ مورد جدید ابتلا شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۲۴ مورد مربوط به شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک می‌باشد و ۵ مورد هم مربوط به خمین بوده است. با توجه به تعداد مبتلایان جدید در استان مجموع افرادی که از زمان شیوع کرونا در استان مرکزی به این بیماری مبتلا شده اند به ۲۱۰۱ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: از ۲۳ مورد جدید در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۲۲ مورد به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل بوده است و ۱ مورد نیز در بیمارستان بستری شده اند و در خمین نیز هر ۵ مورد سرپایی و قرنطینه در منزل بوده است.

دکتر جمالیان در ادامه افزود: از تعداد ۲۱۰۱ مورد مثبت در استان، تعداد ۱۳۹ مورد مربوط به شهرستان خمین، ۵۴۷ مورد مربوط به ساوه و زرندیه و ۱۴۱۵ مورد هم مرتبط با شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک می‌باشد. در روز گذشته نیز ۲۳ مورد مبتلا جدید در استان مرکزی گزارش شده بود که اکثر این موارد نیز به صورت سرپایی و در منزل قرنطینه شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: در این ۲۴ ساعت مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به کرونا ویروس در استان همان ۱۷۰ نفر می‌باشد.

ابتلای ۱۸۶ نفر به بیماری کووید-۱۹ در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از ابتلای ۱۸۶ نفر به بیماری کووید-۱۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز آذربایجان غربی، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در استان گفت: با شناسایی ۱۸۴ مورد جدید تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ به ۵ هزار و ۲۷۸ نفر رسید.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به آمار بهبودیافتگان گفت:تا تاریخ هشتم خرداد ماه، ۳ هزار و ۴۱۶ نفر بهبود یافته است و و تاکنون ۲۱۷ نفر نیز فوت کرده اند.

شناسایی ۲۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اردبیل

براساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ مورد جدید از بیماران مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

ستاد مدیریت کرونای استان اعلام کرد، با افزایش ۲۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون به ۲۷۲۵ نفر رسید.

از این تعداد ۱۹۲۷ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۱۰ بیمار بستری در مراکز درمانی استان، ۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است.

افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ مورد مثبت جدید به بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

دکتر محمد کریمیان افزود: با احتساب موارد مثبت جدید، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان ایلام به ۹۶۱ نفر افزایش یافته است. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا گزارش نشده است. مجموع فوت شدگان بیماری کرونا دراستان ایلام تا این لحظه ۶۳ نفر است.

شهرستان ایلام ۳۹۱ مبتلا و ۲۱ مورد فوتی، شهرستان ایوان ۱۳۹ مبتلا و ١۴ مورد فوتی، شهرستان دهلران ۸۷ مبتلا و ۴ مورد فوتی، شهرستان مهران ۶۵ مبتلا و ۷ مورد فوتی، شهرستان آبدانان ۶۰ مبتلا و ۱ مورد فوتی، شهرستان دره‌شهر ۵۳ مبتلا و ۶ مورد فوتی، شهرستان چرداول ۴۴ مبتلا و ۳ مورد فوتی، شهرستان بدره ۴۰ مبتلا و ۳ مورد فوتی، شهرستان سیروان ۳۰ مبتلا و ٣ مورد فوتی، شهرستان ملکشاهی ۲۹ مبتلا و ١ مورد فوتی، شهرستان هلیلان ۲۳ مبتلا و بدون فوتی.

ابتلای ۲۱ نفر به کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۴۰۲ مورد مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۲۱ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد. تا کنون ۱۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا امروز به عدد ۹۶۸ نفر رسید که از این تعداد ۴۰۲ مورد به‌طور کامل بهبودیافته‌اند. از ۲۱ مورد مثبت جدید، ۱۱ مورد در دشتستان، ۶ مورد در بوشهر، دو مورد در دیلم و در گناوه و تنگستان نیز هرکدام یک مورد توسط مراکز بیماریابی شناسایی‌شده‌اند.

دکتر کشمیری درباره مبتلایان جدید در دشتستان چنین گفت: همه ۱۱ مورد جدید شهرستان دشتستان توسط مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی ادامه داد: از ۶ مورد جدید در شهرستان بوشهر نیز ۵ نفر توسط مرکز بیماریابی شناسایی شدند که همگی در مراقبت خانگی قرار دارند و یک نفر دیگر نیز پس از ترخیص از بیمارستان ادامه درمان خود را با مراقبت خانگی انجام می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از دو مورد جدید شهرستان دیلم یک نفر بومی و نفر دیگر ساکن استان خوزستان است که دارای سابقه مسافرت پیاپی به سایر استان‌ها بوده است.

دکتر کشمیری بیان کرد: در آمار امروز شهرستان گناوه یک مورد به ثبت رسید که با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص و در مراقبت خانگی قرار گرفت و مورد جدید شهرستان تنگستان نیز در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارد. در حال حاضر ۲۱ نفر در بیمارستان‌های استان به علت ابتلا به کرونا بستری هستند که از این تعدادسه نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

ابتلای ۱۸۲ نفر دیگر به کرونا در هرمزگان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۱۸۲ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به سه هزار و ۳۸۱ بیمار افزایش یافت.

دکتر محمود حسین پور در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: از مبتلایان جدید، ۱۲۳ نفر در بندرعباس، رودان ۲ مورد، ۹ نفر میناب، بندرخمیر ۲۷ نفر، در بندرلنگه ۴ مورد، قشم ۹ مورد، حاجی آباد ۴ مورد، کیش ۳ نفر، بشاگرد یک نفر ثبت شده است.  در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر در استان فوت کرده‌اند و شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در هرمزگان به ۴۴ نفر افزایش یافت. بیمار جان باخته آقای بالای ۵۰ ساله از بندرعباس با سابقه بیماری سرطان بود.

حسین پور افزود: روند ابتلا به کوئید ۱۹ در استان رو به افزایش است و در همه شهرستان‌های استان روند صعودی دارد.

شناسایی ۹ مورد جدید/ ابتلای ۶۳۳ نفر به کرونا در چهارمحال و بختاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد.

دکتر مجید شیرانی گفت: با شناسایی ۹ نفر مثبت قطعی در استان، تا امروز جمعه ۹ خرداد، ۶۳۳ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.

وی با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۵۸۴ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کماکان ۲۹ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما این به معنای مهار بیماری نیست. از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون یکهزار و ۵۵۵ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند و از چهار هزار و ۸۸۲ فرد مشکوک به بیماری کرونا نمونه گیری دریافت شده است.

وی گفت: در خانه ماندن، دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند.

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۶۶۷ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۲۴ آزمایش انجام شده، ۱۲۱ مورد منفی و ۳ مورد مثبت اعلام شده است. ۳ مورد مبتلا در شبانه روز گذشته مربوط به شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه و درمیان هر کدام یک نفر بوده است. در ۲۴ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در استان نداشتیم که بدین ترتیب آمار کل فوتی استان ۴۵ نفر است.

مهدی زاده افزود: از ۶۶۷ نفر مبتلایان استان تاکنون ۵ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند که یک نفر از آنان بدحال است، ۶۱۷ مورد با حال عمومی خوب ترخیص شدند و ۴۵ مورد نیز فوتی داشتیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین مجموع کل آزمایشات انجام شده استان تا امروز ۵ هزار و ۵۲۵ مورد بوده که نتیجه ۶۶۷ آزمایش مثبت و ۴ هزار و ۸۵۸ مورد منفی اعلام شده است.

مهدی زاده تعداد غربالگری‌های مرحله دوم را ۴۶۸ هزار و ۵۴۱ نفر عنوان کرد.

مثبت شدن آزمایش ۲۵ بیمار مشکوک به کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با مثبت شدن نتایج آزمایشمثبت شدن آزمایش ۲۵ بیمار مشکوک به کرونا در خراسان شمالی ۲۵ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان استان به دو هزار و ۱۰۳ نفر رسید.

دکتر سید احمد هاشمی گفت: این افراد شامل ۹۲۴ نفر بستری و ۱۱۷۹ نفر سرپایی‌اند و شمار فوتی‌ها بدون تغییر همان ۱۲۸ نفر باقی ماند. در شهرستان‌های بجنورد ۱۱۰۵ نفر، شیروان ۲۴۲ نفر، فاروج ۱۳۱ نفر، مانه و سملقان ۲۰۴ نفر، جاجرم ۶۶ نفر، گرمه ۳۸ نفر، راز و جرگلان ۱۳۸ نفر و اسفراین ۱۷۹ نفر به طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.

هاشمی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد‌های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تماس نداشتن با بیماران و پرهیز از دست زدن به سر و صورت، ضروری است.تاکنون ۷۵۳ نفر از بیماران بهبود یافته اند، آزمایش ۲۹۷۶ نفر از موارد مشکوک، منفی شده است و هم اکنون ۱۳۱ بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا، بستری هستند.

بستری ۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در مازندران

۶۷ بیمار کرونایی جدید ۲۴ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری و تا کنون ۵۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

دکتر موسوی افزود: مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زیرمجموعه ۲۳۶ نفر گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز تعداد بیماران جدید کووید۱۹ پذیرش شده در بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه را ۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت ۱۱ بیمار از بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه ترخیص شدند.

دکتر جلالی افزود: هم اکنون ۶۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

از ابتدای شیوع کرونا در لرستان تا کنون ۱۵۸ نفر فوت کرده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ابتلاء ۹۵ نفر به کرونا در ۲۴ساعت گذشته خبر داد.

دکتر نیکبخت با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۷۲۵ نمونه به آزمایشگاه‌های مرجع استان ارسال شده است، گفت: ۹۵ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شده، ولی خوشبختانه فوتی نداشته ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در لرستان ۱۵۸ نفر در لرستن جان باخته اند، تصریح کرد: تنها راه جلوگیری از ابتلاء و شیوع بیشتر ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۲۴ هزار و ۴۶۷ نمونه از افراد مشکوک به "کووید ۱۹" در استان لرستان به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شده است که به ۲۱ هزار و ۴۹۳ نمونه پاسخ داده شده و از این تعداد ۴ هزار و ۹۳ مورد مثبت و تعداد ۱۷۴۰۰ نمونه منفی اعلام شده است.

دکتر نیکبخت تعداد افراد بستری شده در مراکز درمانی لرستان را در حال حاضر ۲۶ نفر اعلام کرد و افزود: تا کنون ۳ هزار و ۹۰۹ نفر در این مراکز درمانی بهبود یافته و مرخص شده اند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه وبویراحمد

تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان کهگیلویه وبویراحمد به ۶۶۴ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۸۷ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه ویروس شناسی یاسوج؛ ۳ مورد مثبت گزارش شده است.

پرویز یزدانپناه افزود: شمار مبتلایان جدید یک بیمار مرد در شهرستان گچساران، یک بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان بهمئی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه آمار فوتی‌ها همچنان ۹ نفر است، اضافه کرد: یکی از مبتلایان به کرونا سابقه مسافرت به خوزستان را داشته است.

۵۸ مورد جدید مبتلا به کرونا در کرمان شناسایی شد

مهدی شفیعی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بعدازظهر جمعه در نشست خبری اظهار کرد: با ارسال ۴۱۲ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته از نظر کرونا مثبت شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه ۲۳ نفر از این افراد زن و ۳۵ نفر مرد هستند، افزود: موارد جدید شامل هشت مورد بیمار بستری، چهار مورد بیمار سرپایی، ۹ مورد پرسنل و ۳۷ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده هستند.

بیان کرد: از بین موارد جدید ۱۰ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سه نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۶ نفر حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، سه نفر حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۶ نفر حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان هستند.

وی عنوان کرد: تعداد کل موارد دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون به یک‌هزار و ۷۰۷ نفر رسیده که تعداد ۷۲۸ نفر بستری و ۹۷۹ نفر سرپایی و اطرافیان بیمار هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از درگذشت دو بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان خبر داد و افزود: در مدت گفته شده یک مرد از شهرستان‌های تحت پوشش حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و یک مرد از شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

وی تعداد کل جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ از ابتدا تا کنون در استان کرمان را ۷۸ نفر ذکر کرد.

۱۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در استان کرمانشاه ثبت شد

مهدی محمدی رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان افزایش یافته است، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی ۱۸۹ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که ۲۸ مورد مربوط به بیماران بستری و ۱۶۱ مورد هم مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۴ هزار و ۴۹۹ نفر رسید.

اد در ادمه با ابزار تاسف از اینکه طی شبانه‌روز گذشته با ثبت ۲ مورد فوت، جمع جانباختگان کرونا در استان از ابتدای شیوع کرونا به ۱۱۷ مورد رسیده است تصریح کرد: از مجموع تعداد مبتلایان استان ۸۸۱ نفر جزء بیماران بستری و ۳ هزار و ۶۱۸ مورد هم از بیماریابی و از بیماران سرپایی هستند.

محمدی مجموع مبتلایان بستری شده از ابتدای شیوع ویروس تا به امروز را ۳ هزار و ۹۹۳ نفر اعلام کرد و گفت: ۳ هزار و ۶۴۸ نفر از این تعداد ترخیص و هم‌اکنون ۲۲۹ نفر بستری هستند که این آمار ما را نگران کرده، چون چند روزی است که آمار بستر‌ها از ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه تاکنون ۱۷ هزار و ۹۳۲ مورد آزمایش تشخیص کوید ۱۹ در استان انجام شده، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۲۵ مورد آزمایش انجام شده است.

افزایش بی سابقه مبتلایان به کرونا در کردستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها در یک هفته اخیر خبر داد و گفت وضعیت ویروس کرونا در استان به مرز هشدار رسیده است. در شبانه روز گذشته ۱۷۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان می‌گوید تاکنون ۱۰ هزار و ۴۳۴ نمونه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در استان انجام شده که نتیجه ۲ هزار و ۸۹۲ مورد مثبت، ۷ هزار و ۳۹۲ مورد نیز منفی و ۱۵۲ نفر اعلام نشده است. بیشترین آما مبتلایان با ۹۸۴ مورد مربوط به سنندج است. درشبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی در استان به ثبت نرسیده و آمار جانباختگان همان ۱۵۱ نفر است. تاکنون یک هزار و ۵۵۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته‌اند.

دو رقمی شدن بیماران بستری مبتلا به کرونا در قم

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم: نخستین بار تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در قم به زیر ۱۰۰ نفر رسید.

دکتر قدیر افزود: در شبانه روز گذشته، ۱۹ نفر از بیماران بستری، پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند و در حال حاضر حدود ۹۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری است.  در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند؛ که ۱۴ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستانی بستری و بقیه با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شدند. امروز صدمین روز از شیوع ویروس کرونا در کشور است که رنگ وضعیت استان قم همچنان زرد است. در ابتدای شیوع ویروس کرونا، ۵ بیمارستان تقریبا به صورت کامل به بیماران کرونایی اختصاص یافته بود، اما امروز با کاهش تعداد بیماران فقط بیمارستان کامکار قم برای درمان این بیماری اختصاص دارد و می‌توان گفت در قم بیماری کرونا در حال کنترل است.

افزوده شدن ۸۵ بیمار جدید به بیماران کرونایی فارس

عبدالرسول همتی اظهارداشت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۸۵ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است. از یک هزار و ۶۰۷ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تخصصی کووید۱۹ استان، ۸۵ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۵ هزار و ۸۳۱ رسیده است.

همتی، آمار بهبود یافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز پنج هزار و ۱۶۷ نفر اعلام و تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی جدید از بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گزارش نشده است، وآمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس همان ۱۱۰ نفر قبلی است.

معاون بهداشت دانشگاه افزود: در ۲۴ گذشته ۸۵ مورد بر اثر ابتلا به کروناویروس گزارش شده که ۴۱ مورد مربوط به شیراز؛ ۹ مورد مرودشت؛ آباده و زرقان هر کدام یک مورد و مابقی را مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان اعلام کرد. آمار جانباختگان بر اثر کروناویروس در استان، ۵۹ درصد به مردان و ۴۱درصد به زنان اختصاص دارد و میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۵ سال است. بیش از ۹۰ درصد جانباختگان در گروه سنی سالخوردگان و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند، بنابراین لازم است بیشتر از گذشته مراقب سالخوردگان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشیم.

همتی با بیان اینکه ویروس در جامعه در حال انتقال است، تاکید کرد: مردم باید برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره‌های انتقال این بیماری، در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، فاصله مناسب در روابط اجتماعی و استفاده از ماسک در زمان خروج از خانه را جدی بگیرند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها