أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۱۲۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
دبیر سندیکای برق:
دبیر سندیکای برق گفت: افزایش بهای برق به صورت سالانه اعمال و امسال نیز قیمت برق با افزایش بین هفت تا ۱۶ درصد محاسبه می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، بابک باقری دبیر سندیکای برق با ‌اشاره به افزایش هفت درصدی بهای برق بصورت عمومی اظهارداشت: این افزایش قیمت طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها بصورت سالانه انجام خواهد شد و بطور عمومی دولت در بودجه سنواتی خود این میزان درآمد را محاسبه می‌کند. امسال نیز قیمت برق پرمصرف‌ها با ۱۶ درصد افزایش محاسبه می‌شود. طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها همه انواع حامل‌های انرژی باید در مدت پنج سال به قیمت واقعی خود برسد که البته عملیاتی نشده است.

دبیر سندیکای برق ادامه داد: بدهی‌های وزارت نیرو به فعالان صنعت برق هم اکنون ۲۲ تا ۲۳ هزار میلیارد تومان است که این بدهی در حال افزایش است. هزینه تمام شده برق هم به ازای هر کیلووات ساعت برای وزارت نیرو بیش از ۱۲۰ تومان تمام می‌شود اما هزینه دریافتی از مردم ۷۰ تومان است. کمبود منابع و بدهی‌های قابل توجهی که وزارت نیرو با آن روبروست، مانع از سرمایه‌گذاری‌های جدید و اجرای طرح جدید در صنعت برق است.

باقری با ‌اشاره به اینکه این افزایش قیمت‌ها سهم کوچکی در رفع کمبود منابع وزارت نیرو دارد، ادامه داد: در قبض صادر شده از سوی وزارت نیرو مواردی مانند عوارض و آبونمان نیز وجود دارد که این بخش‌ها نیز طبق قانون سالانه اضافه می‌شود.

در عین حال بر اساس گزارش‌های رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در سال‌های قبل به طور معمول در روزهای پایانی خردادماه یا روزهای ابتدایی تابستان مصرف برق از مرز ۵۰ هزار مگاوات می‌گذشت، اما امسال در نخستین هفته خردادماه، شاهد ثبت رکورد مصرف ۵۰ هزار مگاواتی بودیم. این رکورد مصرف مربوط به روز هفتم خردادماه 99 (چهارشنبه) است که در ساعت 14 و 59 دقیقه مصرف برق کشور به 50 هزار و 198 مگاوات رسید.

در روز مشابه سال قبل (هفتم خردادماه 98) میزان مصرف برق کشور در لحظه پیک روزانه به 47 هزار و 424 مگاوات رسیده بود و مقایسه این دو رقم نشان دهنده افزایش حدود سه هزار مگاواتی مصرف برق در پیک مصرف سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها