يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۱۲۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش به اعتبار مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ۱۵ میلیون دانش‌آموز است.
به گزارش پایگاه 598، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر در خصوص ماجرای قتل «رومینا اشرفی» دختر 14 ساله‌ به دست پدرش، اظهار کرد: این موضوع باعث تأسف شد وفضای عمومی را هم جریحه‌دار کرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش برنامه‌های متعددی را در این سال‌ها برای مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی انجام داده است اما به هر حال کافی نیست.

شکوهی به برگزاری آزمون‌های سلامت روان اشاره کرد و افزود: آزمون‌های سلامت روان برای تمام دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم برگزار می‌شود و بیش از 2 میلیون دانش‌آموز چند سال است که در آن شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: نقشه خطرپذیری کشور را آماده کردیم و به مراجع مربوط گزارش‌هایی را دادیم؛ اخطارهای لازم و آنجاهایی که وضعیت اورژانسی دارد، مشخص کردیم و درصد آسیب‌های روانی ـ فردی و روانی ـ اجتماعی مشخص است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش به سامانه نظام مراقبت اجتماعی(نماد) اشاره کرد و ادامه داد: در این سامانه همه دانش‌آموزان صاحب پروفایل هستند و رصد می‌شوند؛ این گزارش‌ها و نیم‌رخ روانی دانش‌آموزان را در اختیار  مدرسه، منطقه و استان قرار می‌دهیم.

وی به اعتبار مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: 6 میلیارد و 800 میلیون تومان برای 15 میلیون دانش‌آموز است؛ حتی آموزش‌های ارتقا و توانمندسازی دانش‌آموزان را نمی‌توان انجام داد؛ اعتبار پیش‌بینی شده برای مراقبت از آسیب‌های اجتماعی در سال 98 نزدیک به 70 میلیارد بود و قاعدتاً خیلی از برنامه‌ها که پیش‌بینی شده بود، به دلیل عدم تخصیص این اعتبار، عملا امکان اجرا را نداشتند.

شکوهی در واکنش به این جمله که «نفری 400 تومان بودجه پیشگیری به ازای هر دانش‌آموز در سال است»، اظهار کرد: در استان‌ها در بحث غربالگری، ارجاع و درمان با مشکلات مواجه هستیم و بخشی از کار باید به بیرون از دستگاه آموزش و پرورش ارجاع شود و آنها هم به دلیل مشکلات مالی، امکان خدمات رسانی آنچنانی را به ما ندارند؛ علی‌رغم این در حوزه مسؤولیت خودمان تلاش کردیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها