أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۱۵۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه موج دوم کرونا فرا نرسیده است، گفت: 2 میلیون و 500 هزار صنف شب عید به خاطر کنترل بیماری کرونا تعطیل شدند.
به گزارش پایگاه 598، حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت،در کنفرانس اینترنتی که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد اظهار داشت: در شرایط همه گیری بیماری کرونا در کشور، نکات سه گانه مهم باید مورد توجه قرار بگیرد تا از این طریق بتوانیم با هم گیری کووید ۱۹ در کشور مقابله کنیم.

وی ادامه داد: اولین جزء این سه گانه، فاصله‌گذاری اجتماعی است و همچنان همه ملت ایران باید به شعار در خانه بمانیم پایبند باشند و فقط در دو مورد می توانیم از منازل خودمان خارج شویم. اول برای فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و دوم رفع مایحتاج مورد نیاز، که اگر برای این دو منظر هم بخواهیم از منزل خارج شویم باید توصیه بهداشتی رعایت شود.

عرفانی اظهار داشت: انجام تست غربالگری برای افرادی که با افراد مشکوک در ارتباط بودند باید انجام شود تا بتوان این بیماری را در مرحله کمون کشف کرد و بیماری را در مدت زمان کوتاه تری تشخیص دهیم و فرصت انتقال بیماری به دیگران گرفته شود.

رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: فایده دوم غربالگری این است که بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده می‌شود و از قرار گرفتن فرد در موارد شدید و نیاز به بستری کاهش می یابد و با کاهش بستری احتمال عوارض ماندگار بیماری کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: در هفته‌های گذشته با بالارفتن موارد تست های آزمایشگاهی و موارد بیشتر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده می‌شود. سومین جزء این سه گانه این است که افراد بیمار در قرنطینه بمانند تا از ابتلای موارد بیشتر پیشگیری به عمل آید.

عرفانی ادامه داد: مردم در صورت نیاز به آگاهی درباره این بیماری به سامانه وزارت بهداشت مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند و همکاران ما از سامانه 4030 با آنها تماس خواهند گرفت و در صورت نیاز به خانه‌های بهداشت ارجاع داده می‌شوند، در کشور ما از نظر جغرافیایی اقلیم‌های مختلفی داریم موجی که در کشور ما وجود دارد، موج اول بیماری است و هنوز موج اول را پشت سر نگذاشته‌ایم که ببنیم موج دوم اتفاق می‌افتد یا خیر، در زوهای گذشته شاهد این هستیم که نایج تست‌های آزمایشگاهی افزایش پیدا کرده است و تعداد موارد شناسایی شده بیشتر شده است.

*دو میلیون و پانصدهزار صنف شب عید به خاطر کنترل بیماری تعطیل شدند​

رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: بین معیشت و سلامت باید یک تعادل برقرار شد، دو میلیون و پانصدهزار صنف شب عید به خاطر کنترل بیماری تعطیل شدند، یعنی حدود هفت میلیون و پانصدهزار خانوار ایرانی تحت تاثیر ضررات اقتصادی کرونا بودند. یعنی به طور کلی سی میلیون نفر از جمعیت کشور ما تحت تاثیر این بیماری قرار گرفتند، لذا فعالیت اقتصادی و اجتماعی باید به صورت حداقلی در جامعه وجود داشته باشد که این موضوع با فاصله گذاری هوشمند دنبال شد و اجرای فاصله گذاری هوشمند به این معنا نبود که مشکل و تهدید کرونا کم شده است به این دلیل بود که با توجه به فرهنگ بالای مردم مسائل بهداشتی از سوی مردم در کنار انجام فعالیت اقتصادی انجام می‌شود.

*تاخیر نتایج 10 الی 12 روزه تست کرونا قابل قبول نیست

عرفانی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره گلایه مردم از تاخیر اعلام نتیجه تست کرونا گفت: روند گرفتن نمونه و ارسال آن به آزمایشگاه چندین ساعت زمان می‌برد و قاعدتا نتایج باید ظرف مدت 24 ساعت اعلام شود، اگر «کلین روم» یا اتاق پاک مرکز بنا به عللی شرایط لازم را نداشته باشد ممکن است 24 ساعت طول بکشد تا به شرایط عادی برگردد، تاخیرهای 10 الی 12 روزه قابل قبول نیست و مصداق این موضوع قابل پیگیری است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها