يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۱۵۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
حادثه آتش گرفتن خودروی حامل قاچاقچیان اتباع غیرمجاز افغان در یزد خبرساز شده است.
به گزارش پایگاه 598، حادثه آتش گرفتن خودروی حامل قاچاقچیان اتباع غیرمجاز افغان در یزد خبرساز شده است.

ماجرای آتش‌سوزی منجر به فوت سه افغان در یزد

جزئیات آتش گرفتن خودروی اتباع غیرمجاز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد علت آتش‌سوزی منجر به فوت سه تبعه غیرمجاز در استان را اعلام کرد.

احمد ترحمی بهابادی به «ایرنا» گفت: با عنایت به وصول اطلاعات موثق مبنی بر حرکت چند خودروی حامل موادمخدر از شهرستان انار به سمت استان، ماموران انتظامی شهرستان مهریز نسبت به تشدید اعمال قانون در کنترل محورهای مواصلاتی اقدام کردند.

در جریان کنترل کاروان خودرویی مذکور که به قاچاق اتباع بیگانه غیرمجاز و موادمخدر اقدام کرده بودند، سه خودرو به همراه اتباع غیرمجاز و مقادیری موادمخدر توقیف و ۲ خودرو نیز از دست ماموران اقدام به فرار کردند.

یکی از خودروهای متواری، با وجود اخطارهای مکرر قانونی و شلیک هوایی به حرکت خود ادامه داد و در نهایت، لاستیک این خودرو هدف تیر اخطار قرار گرفت اما راننده خودرو با حرکت بر روی رینگ و استفاده از مواد محترقه و دودزا، همچنان به فرار ادامه داد که به دلیل جرقه‌های ناشی از حرکت بر روی رینگ، سرعت بالا و وجود مواد محترقه، این خودرو طعمه حریق شد.

راننده خودرو با وجود تذکر اتباع سرنشین، مبنی بر وقوع آتش در خودرو، همچنان به مسیر خود ادامه داده و در نهایت، با برخورد با گارد ریل وسط جاده متوقف و راننده متواری شد که در این حادثه سه نفر از سرنشینان فوت و تعدادی نیز با جراحت روبرو شدند که برای درمان به یزد انتقال یافتند.

بر اساس گفته شاهدان عینی و مستندات موجود، آتش سوزی خودرو هشت کیلومتر بعد از اصابت گلوله با لاستیک و به دلیل سرعت بالا و برخورد شدید با گارد و جرقه‌های ناشی از حرکت خودرو بر روی رینگ حادث شده و هیچ ارتباطی با شلیک گلوله نداشته است.

سودجویی برخی افراد قانون‌گریز و فرصت طلب در قاچاق انسان و موادمخدر و همچنین نداشتن مجوزهای قانونی و رعایت نکردن پروتکل‌های بین المللی توسط برخی اتباع خارجی، منجر به وقوع این حادثه دردناک شد که امید است دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.

واکنش پلیس به حادثه خودروی اتباع غیرمجاز

فرمانده انتظامی استان یزد نیز در گفت وگو با «ایرنا» در خصوص این حادثه گفت: محورهای مواصلاتی استان یزد با اتصال جنوب و شرق کشور به سایر استان‌ها بعضا از سوی قاچاقچیان مواد مخدر و اتباع غیرمجاز مورد سوء استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل ماموران انتظامی با اجرای طرح‌های دائمی کنترلی برای جلوگیری از این موارد اقدام می کنند که در عملیات اخیر، ماموران با استفاده از علائم هشداری به چند دستگاه خودرو مشکوک در این زمینه دستور ایست دادند که موفق به متوقف کردن ٣ دستگاه خودرو و دستگیری تعدادی اتباع بیگانه غیرمجاز و کشف مقداری مواد مخدر شدند.

سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد افزود: از بین این خودروها یک دستگاه خودرو به فرمان ایست پلیس و صدای تیرهوایی توجهی نکرده و با استفاده از سیستم دودزا و احتراق با سرعت زیاد متواری شد که با وجود پنچری لاستیک، خودرو بیش از هشت کیلومتر ادامه مسیر داده و به علت داغ شدن رینگ‌ها بر اثر اصطحکاک، استفاده از سیستم احتراق و دودزا و آتش گرفتن جلو خودرو و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه، خودرو از جاده منحرف و به گاردریل وسط جاده برخورد کرد.

وی ادامه داد: در این حادثه سه نفر از اتباع غیر مجاز که در صندوق عقب بودند بر اثر آتش سوزی در دم فوت کرده و هشت نفر نیز به بیمارستان منتقل می‌شوند که از این تعداد چهار نفر به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان ترخیص شدند، همچنین راننده خودرو به همراه چند نفر از اتباع متواری شدند که دستگیری آنها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

واکنش کابل به حادثه مرگ مهاجران افغان در یزد

در پی وقوع حادثه‌ آتش گرفتن خودرو حامل مهاجران افغان در شهر یزد کابل اعلام کرد که جزئیات حادثه را پی‌گیری خواهد کرد.

وزارت خارجه افغانستان با انتشار رشته توییتی اعلام کرده که با مقامات ایران در تماس است تا اطلاعات کاملی از جزئیات حادثه را در اختیار گیرد و سپس اقدامات لازم را انجام دهد.

در بخشی از این پیام‌های توییتری آمده است که هیئتی به ریاست سفیرافغانستان برای پیگیری امور و دریافت اطلاعات بیشتر از چگونگی وقوع این حادثه به یزد سفر کرده است.

* برترین ها
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها