أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۱۵۳۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: طی 74 روز نخست سال جاری 240 مورد آتش‌سوزی در سطح کشور رخ داده است.
به گزارش پایگاه 598، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: طی 74 روز نخست سال جاری 240 مورد آتش‌سوزی در سطح کشور رخ داده است.

سرهنگ علی عباس نژاد در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: عرصه های جنگلی و مرتعی جزو سرمایه‌های ملی است و از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند که آموزش و ارتقاء آگاهی عمومی تاثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار در این عرصه ها دارد.

وی با اشاره به احتمال ادامه آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع گفت: با توجه به بارش های مناسب فصلی که منجر به افزایش پوشش گیاهی شده است و از طرفی فرا رسیدن فصل گرما و سهل انگاری مردم و گردشگران داخلی در حفظ سرمایه های ملی احتمال وقوع مجدد آتش سوزی در محیط های یاد شده دور از ذهن نیست.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان ادامه داد: کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی و هرگونه اقدام نسنجیده حتی جزیی می تواند به وقوع حوادث ناگوار و ایراد خسارت های جبران ناپذیر در محیط زیست منجر شود.

سرهنگ عباس نژاد با اعلام اینکه طی 74 روز گذشته 240 مورد آتش سوزی در 11 استان کشور حادث شده است، گفت: با حضور به موقع و تلاش های شبانه روزی محیط بانان، جنگل بانان و سایر نیروهای مردمی بیشتر آتش سوزی ها مهار شده است.

وی با اشاره به موانع موجود در مهار آتش سوزی ها گفت: به دلیل وسعت زیاد آتش، صخره ای و صعب العبور بودن منطقه، شیب بالای هفتاد درجه و عدم برخورداری سازمان های متولی از امکانات مناسب برای مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن، صدمات قابل توجهی به بخش عظیمی از طبیعت وارد و منجر به سرایت آن به سایر مناطق شده است.

فرمانده یگان حفاظت با بیان اینکه برای اطفای هرگونه آتش سوزی احتمالی عرصه های طبیعی، نیروهای این فرماندهی در حالت آماده باش کامل به سر می برند، تصریح کرد: از نیمه اردیبهشت‌ شاهد فراوانی بالای آتش سوزی‌ها در مراتع جنوبی کشور از جمله استان های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد هستیم که علیرغم برخورداری از تجهیزات هوایی برای مهار بهتر آتش سوزی ها با کمک و همیاری محیط بانان، جنگل بانان، نیروهای امدادی، مردمی و نیروهای مسلح، مدیریت و کنترل آتش سوزی ها را در حد مقدورات انجام داده ایم.

سرهنگ عباس نژاد با اشاره به اینکه در بحث به کارگیری نیرو به نسبت وسعت مراتع و جنگل های کشور با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم، افزود: در جنگل های انبوه شمال کشور در هر هزار هکتار یک نفر و در جنگل های زاگرس در هر 6 هزار هکتار یک نفر نیروی فعال به کارگیری شده است لیکن با همین نیرو و امکانات کم با تلاش شبانه روزی در حال دفاع از منابع طبیعی هستیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با حمایت دولت نسبت به تامین تجهیزات مدرن و به روز و اختصاص بالگرد بومی سازی شده با قابلیت حمل سبد آب، بخشی از کمبود سازمان های متولی برای اطفای سریع آتش سوزی در مناطق سخت برطرف شود.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها