کد خبر: ۴۷۱۵۶۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
تغییر زمین بازی به سبک ترامپ؛
کسانی که احمقانه باز هم از مساعد بودن شرایط برای مذاکره دم می زنند، متوجه نیستند پیشنهاد توافق‌بهتر ترامپ فقط و فقط یک نیاز تبلیغاتی برای نجات او از باتلاق است نه یک تصمیم برای تغییر رفتار؛ برای او فقط آغاز روند مذاکرات مهم است تا خود را حداقل در مهار ایران و سیاست شکست خورده فشار حداکثری پیروز نشان داده و از شدت فشارهای داخلی کم کند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-محمد عبدالهی؛ ترامپ در توییتی ضمن تشکر از ایران بابت همکاری در تبادل دو زندانی ایرانی و آمریکایی، پیشنهاد داده پیش از انتخابات، ایران و آمریکا به توافق بهتری دست پیدا کنند. بگذریم که منظور ترامپ از توافق بهتر همان چیزی است که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکایی بر آن متفقند و آن توافق روی کاهش مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ست و همین برای نفی هرگونه مذاکره کافیست.


اما از این گذشته، در حال حاضر ترامپ در چنان وضعیت اسفباری از نظر موقعیت سیاسی قرار دارد که اتفاق کوچکی مثل تبادل دو زندانی بین ایران و آمریکا را برای خودش به صورت یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک، رسانه ای می کند و آن را مقدمه ای برای توافق بزرگ تر عنوان می کند.

کسانی که احمقانه باز هم از مساعد بودن شرایط برای مذاکره دم می زنند، متوجه نیستند پیشنهاد توافق‌بهتر ترامپ فقط و فقط یک نیاز تبلیغاتی برای نجات او از باتلاق است نه یک تصمیم برای تغییر رفتار؛

برای او فقط آغاز روند مذاکرات مهم است تا خود را حداقل در مهار ایران و سیاست شکست خورده فشار حداکثری پیروز نشان داده و از شدت فشارهای داخلی کم کند.

وقتی ما با اقتدار دیوار تحریم ها را شکستیم، رفتن پای میز مذاکره یعنی بهم زدن تمامی دستاورد های اقتدار و مقاومت حداکثری ملت ایران!

همچنین "حسین امیرعبداللهیان" معاون امور عربی و آفریقایی  سابق وزیر امور خارجه در وزارت امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در اینستاگرام در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهوری امریکا درباره مذاکره با ایران  نوشت:


ترامپ نمی‌تواند با یک دست فرمان تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد علیه قهرمان جهانی مبارزه با تروریسم (سردار سلیمانی عزیز) را صادر کند و با دست دیگر درخواست مصافحه و مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها