يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۱۶۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۲ روحانی در کشور براثر ابتلا به بیماری کرونا از دنیا رفتند، گفت: ۷ نفر از طلاب و روحانیون درحال خدمت و فعالیت جهادی مبتلا به این بیماری شدند و شهید محسوب می‌شوند.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیع زاده، رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته این اقشار در زمان مبارزه با ویروس کرونا و رزمایش همدلی اظهار داشت: اساتید، طلاب و روحانیون طی دو مرحله ابتدا از زمان شیوع ویروس کرونا تا اوایل ماه رمضان برای مبارزه با این ویروس منحوس و سپس در ایام ماه مبارک، در قالب رزمایش همدلی و مواسات برای کمک به مردم و نیازمندان به میدان آمدند.

۵ فعالیت طلاب و روحانیون در راستای مبارزه با کرونا

وی با اشاره به اینکه در مجموع حدود ۱۰ هزار نفر از اساتید، طلاب و روحانیون کشور برای مبارزه با این بیماری بسیج شدند، تصریح کرد: مرحله اول تلاش‌های این قشر در حوزه کمک به بیماران در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها بود که طلاب برای امید دادن، کمک به دعا و توسل و انجام آداب شرعی و گاهاً انجام برخی امور بهداشتی که نیروهای خدماتی بیمارستان‌ها، فرصت رسیدگی به آن را نداشتند، تلاش کردند.

شفیع‌زاده با اشاره به اینکه دومین حوزه فعالیتی طلاب، تغسیل و تجهیز اموات کرونایی بود، گفت: متأسفانه بر اثر بیماری کرونا، تعدادی از مردم کشور درگذشتند که در ابتدای شیوع این بیماری به دلیل ناهماهنگی‌های لازم برخی از اموات بدون تغسیل به خاک سپرده شدند، اما بعد از فتوای مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تغسیل و تجهیز این اموات، با هماهنگی مسئولان پزشکی، آرامستان‌ها و ... طلاب و روحانیون برای تغسیل اموات وارد عمل شدند.

قدردانی مقام معظم رهبری از تلاش طلاب جهادی

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ۳ سخنرانی اخیر خود ضمن قدردانی از مردم و کادر درمانی به تلاش‌های طلاب اشاره کرده‌اند و از فعالیت‌های صورت گرفته تشکر داشتند، ادامه داد: این قشر در مرحله‌ای وارد عمل شدند که حتی بسیاری از اقوام نزدیک متوفی نیز به دلیل ترس از کرونا نزدیکش نمی‌شدند اما این افراد برای انجام آداب شرعی تلاش خود را کردند که بسیار هم مهم و تأثیرگذار بود.

تعجب نماینده بهداشت جهانی از تلاش‌های طلاب در بیمارستان‌ها

وی گفت: دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت نقل می‌کرد که در زمان حضور نماینده سازمان بهداشت جهانی در کشور درباره  حضور طلاب سؤال کرده بود که این افراد چه کسانی هستند و دکتر حریرچی گفته بود این افراد مشابه کشیش‌های شما هستند که برای مبارزه با این بیماری به کمک کادر درمانی آمده‌اند و او نیز بسیار تعجب کرده بود. دکتر حریرچی در نقل دیگری ضمن قدردانی از تلاش روحانیون گفته بود، دست و بازوی این افراد را می‌بوسم و بیماران نیز از تلاش‌های صورت گرفته روحانیون در زمینه نظافت مو، سر و گرفتن ناخن‌ها بیماران تشکر کرده بودند.

شفیع‌زاده سومین فعالیت طلاب را رسیدگی به خانواده بیماران و اموات کرونایی برشمرد و تصریح کرد: باتوجه به ممنوعیت برگزاری مراسم و تجمع برای اموات کرونایی، عُقده‌ای در وجود خانواده‌ها ایجاد شده بود و نتوانسته بودند به نوعی عزاداری مطلوبی برای عزیز خود داشته باشند. طلاب جهادی با حضور در منازل این خانواده‌ها به ذکر مصیبت و توسل پرداختند که موجب تسلای خاطر خانواده‌ها شده بود. این برنامه مورد تقدیر وراث قرار گرفته بود و اظهار می‌کردند درمانده بودیم که برای متوفی خود چه باید کنیم و با این حضور و ذکر توسل عقده‌دل باز کردیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور اضافه کرد: بسیاری از اساتید، طلاب و روحانیون برای عیادت و سرکشی از بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها رفتند.

طلاب سطوح عمومی شهرها را ضدعفونی کردند

وی چهارمین عرصه تلاش طلاب و روحانیون را در حوزه پیشگیری دانست و گفت: این قشر مانند سایر مردم برای ضدعفونی معابر و سطوح عمومی به خیابان‌ها آمدند و پمپ بردوش انداختند که این اقدامات نیز مورد قدردانی مردم قرار گرفت.

شفیع‌زاده پنجمین حوزه فعالیتی طلاب را کمک به مردم توصیف و تصریح کرد: در این عرصه طلاب با امید دادن به مردم با ذکر احادیث و روایات تلاش کردند تا روحیه از دست رفته مردم را بازگردانند و خطر ابتلا و آسیب آنان در مواجه با این بیماری را کاهش دهند.

شهادت ۷ روحانی جهادگر براثر ابتلا به کرونا 

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با اشاره به اینکه تاکنون متاسفانه ۱۱۲ روحانی در سراسر کشور براثر ابتلا به بیماری کرونا از دنیا رفته‌اند، گفت: ۷ نفر از طلاب و روحانیون به دلیل آن‌که براثر خدمت و فعالیت جهادی مبتلا به این بیماری شدند و از دنیا رفتند، شهید محسوب می‌شوند که در حال انجام روند اداری این موضوع برای ثبت نام آنان به عنوان شهید هستیم. به طور مثال امام جمعه یکی از شهرستان‌های آذربایجان غربی براثر تلاش برای کمک‌رسانی به مردم و پذیرش مراجعات آن‌ها به این بیماری مبتلا شد و در نهایت نیز به شهادت رسید.

توزیع هزاران بسته معیشتی توسط طلاب میان نیازمندان

وی با بیان اینکه بعد از توصیه مقام معظم رهبری برای کمک به نیازمندان در آستانه ماه مبارک رمضان در قالب رزمایش همدلی تصریح کرد: روحانیون و طلاب در این راستا در دو حوزه وارد عمل شدند. ابتدا به تشویق و ترغیب مردم با بهره‌گیری از ظرفیت منبر، تریبون و فضای مجازی پرداختند تا مردم برای کمک به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از این بیماری تلاش کنند.

شفیع‌زاده گفت: در گام دوم، روحانیون به صورت مستقیم وارد میدان شدند و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و شناسایی نیازمندان، هزاران بسته ارزاق و بهداشتی میان آنان توزیع کردند. همچنین این کمک‌ها به روحانیون آسیب‌دیده از این بیماری نیز اهدا شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: بخش دیگری از کمک‌های طلاب در قالب وجوه نقدی به نیازمندان اهدا شد که البته روند کمک‌رسانی‌ها ادامه دارد و اعلام کردیم تا زمانی که بیماری کرونا وجود دارد مردم نیازمند کمک هم در حوزه‌های درمانی و بهداشتی و هم معیشتی هستند لذا طلاب در میدان کمک‌رسانی خواهند ماند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها