يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۱۶۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
در جلسه علنی مجلس انجام شد؛
دیروز وزیراقتصاد و رئیس‌کل گمرک، رئیس‌سازمان بورس و اوراق بهادار و رئیس‌سازمان مالیاتی کشور در صحن علنی حاضر شده و به نمایندگان ملت گزارش دادند؛ نکته مهم در جلسه دیروز جمع‌آوری امضا برای طرح عدم به کارگیری دوتابعیتی‌ها بود.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، با آغاز مجلس یازدهم امیدها نسبت به تصویب برخی طرح‌های مهم که در مجلس دهم به سرانجام نرسید زنده شد. در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی جمعی از وکلای ملت در قسمت انتهای صحن علنی مجلس در حال جمع‌آوری امضا بودند. بر اساس پیگیری‌ها مشخص شد که وکلای ملت به دنبال جمع‌آوری امضا برای در دستور کار قرار گرفتن چند طرح مهمی هستند که در مجلس قبلی مطرح بود اما به نتیجه نرسید.


چنانکه خبرگزاری مهر گزارش داده طرح حمایت از مالکیت صنعتی و طرح ممنوعیت به کارگیری دوتابعیتی‌ها از جمله طرح‌هایی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر هستند هر چه سریع‌تر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

همچنین احمدامیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم نیز چند روز قبل در توئیتی ضمن اعلام این خبر که قوه قضائیه گزارشی از حساب‌های خود را منتشر کرده در ادامه نوشت که شفافیت و عمل به وعده‌ها ستودنی است. وی گفت گام بعدی شفافیت آرای نمایندگان مجلس خواهد بود.

وزیر اقتصاد در صحن علنی
فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و امور دارایی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد: با وجود همه توطئه‌های دشمنان، وضعیت تجارت خارجی ما روند خوبی دارد و مثبت بوده است و صادرات غیرنفتی ما مانند سال گذشته تحقق یافت.
دژپسند گفت: بازار سرمایه در سال گذشته و به ویژه چند ماه اخیر نشان داد که ظرفیت جدیدی در اقتصاد ایران برای تأمین مالی به وجود آمده است و همچنین دولت هم از طریق عرضه سهام و دارایی‌های خود در بازار سرمایه توانست تا حدی تأمین مالی کند و ما بعد از آسیب‌شناسی‌های متعدد به این نتیجه دست یافتیم که مناسب‌ترین راه برای حل مشکلات موجود، توجه به بازار سرمایه است.

به دنبال افزایش درآمد مالیاتی هستیم
وزیر امور اقتصاد و امور دارایی گفت: همه مستحضرید که شرایط نفت ما چگونه است و حتی اگر قیمت نفت شرایط فزینده داشته باشد و صادرات نفت هم افزایش پیدا کند، امسال به معنای واقعی ما باید بودجه غیرنفتی را تجربه کنیم.

دژپسند با‌اشاره به اینکه سال گذشته جهت توجه به تولید، تدبیر خوبی اتخاذ کردیم، گفت: برخی از فعالان اقتصادی بدهی مالیاتی دارند که جریمه‌های زیاد هم به آنان غُل و زنجیر شده بود که ما با توجه به قوانین، جریمه‌ها را بخشیدیم تا بدهکاران مالیاتی بتوانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند که این مسئله باعث شد درآمدهای مالیاتی ما افزایش پیدا کند. ما به دنبال افزایش درآمد مالیاتی هستیم اما نمی‌خواهیم به مؤدیان مالیاتی خوش‌حساب فشار وارد شود و آنان گرفتار غُل و زنجیری شوند که نتوانند فعالیت اقتصادی کنند.

در ادامه جلسه علنی دیروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت اقتصادی کشور، رئیس‌سازمان بورس و اوراق بهادار نیز گزارشی از وضعیت بازار سرمایه کشور ارائه داد. امید علی پارسا رئیس‌سازمان امور مالیاتی و مهدی میراشرفی رئیس‌کل گمرک ایران دیگر مدیران اقتصادی کشور بودند که در صحن علنی مجلس گزارشی به نمایندگان مردم ارائه دادند.

مجلس یازدهم و نظارت میدانی
در ادامه جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در تذکری گفت: مدیرانی که قبل از وزیر اقتصاد در مورد مشکلات اقتصادی صحبت کردند اطلاعات جدیدی را به مجلس ندادند این اظهارات همان حرف‌هایی است که در جامعه و بازار زده می‌شود. این افراد برنامه‌های خود برای حل مشکلات را اعلام نکردند، چنین گزارشاتی در شان مجلس نیست.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی تذکر را وارد ندانست و گفت: «شافعی» در صحبت‌های خود عوامل کاهش رشد را برشمرد و اعلام کرد بخش خصوصی انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری را ندارد که باید در مورد این مشکل قدیمی فکری کرد. آقای عبداللهی نیز ضعف نظارت بر اجرای قوانین را مشکل اصلی اقتصاد بیان کردند. مهم‌ترین دستورکار مجلس یازدهم حل مشکلات اقتصادی با تاکید بر معیشت و ‌اشتغال خواهد بود.

در ادامه جلسه، محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز در تذکری گفت: مجلس دهم در روزهای اول آرام شروع شد و در هفته‌ها و روزهای آخر دچار مشکلات بدی شد. مسائل و موضوعاتی که در این جلسات مطرح می‌شود خوب است. مجلس باید از این فرصت استفاده کرده و پیشنهادات دوستان را عملی کند.

محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر نیز، گفت: در مجلس یازدهم نظارت دقیق با همکاری و هماهنگی میدانی مدنظر خواهد بود.

مذاکره با بدعهدان و قاتلان شهیدسلیمانی ممنوع
احمد نادری در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی  در تذکری، گفت: آنچه امروز در ایالات متحده آمریکا می‌گذرد جنبش اجتماعی تمام عیار است که زمینه تاریخی خاص خود را دارد و البته اتفاق ناگهانی نیست اگرچه قتل فجیع یک سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست که با خونسردی ۸ دقیقه پای خود را بر گلوی کم جان وی می‌فشرد و به قتل مظلومانه وی منجر شد موجب تحریک احساسات عمومی جامعه و خیزش همه‌جانبه را سبب شد، اما بایستی ریشه این اتفاق را در ناعدالتی سیستماتیک در ایالات متحده آمریکا پیدا کرد.

وی  افزود: این بی‌عدالتی‌ها از دهه ۹۰ قرن بیستم و روی کار آمدن ریگان و سیستم نئولیبرال در آمریکا تشدید شد و روز به روز نئولیبرالیسم نهادینه شده در جامعه آمریکا گلوی طبقات متوسط و فرودست را بیشتر می‌فشارد و سرکوب و خشونت همیشگی را برای آنها رقم زده است.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: انباشت سرکوب‌ها و تحقیرها در کنار نژادپرستی آشکار در طول دهه‌های اخیر منجر به شکل‌گیری پتانسیل اعتراضی عظیمی در ایالات متحده آمریکا شده است که هر لحظه منتظر جرقه‌ای بود تا این انبار باروت آتش گیرد و قتل جرج فلوید فرصتی برای فوران خشم و احساسات سرخورده توده‌های تحت فشار را فراهم آورد.

نادری اضافه کرد: ایالات متحده آمریکا سال‌هاست سعی دارد نظام ارزشی خود را از طریق استعمارگری و سلطه بر ملت‌های مظلوم از راه جنگ و کشتار و خونریزی فرافکنی کند اکنون در رسواترین شرایط خود به سر می‌برد.

وی گفت: از سویی ارزش‌های ادعایی همچون حقوق بشر با قتل این مرد میانسال سیاهپوست جلوی چشمان مردم و البته دوربین‌های آنها زیر سؤال رفته و از سوی دیگر سرکوب و خشونت تمام عیار در برابر تظاهرات مردم معترض به این عمل و بازنمایی رسانه‌های دنیا ماهیت دروغین ادعاهای آنان را بیش از پیش آشکار کرده است.

عضو فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی تصریح کرد: برخی از ساده‌دلان داخلی این روزها همنوا با رئیس‌جمهور رسوای ایالات متحده آمریکا از مذاکره سخن می‌گویند و با گفتن آن چنان هیجان‌زده می‌شوند که گویی تجربه تلخ برجام را ندیده‌اند و ماجرای غم‌انگیز فرودگاه بغداد را به یاد ندارند.

نادری با بیان اینکه از این تریبون به آنها می‌گویم مذاکره با قاتل حاج قاسم سلیمانی چیزی جز شرم ابدی برای شما ندارد، تاکید کرد: ملت ایران و ما نمایندگان نیز به شما اجازه چنین کاری نخواهیم داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها