کد خبر: ۴۷۱۷۸۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
موسسه فتوح اندیشه با همکاری دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، برگزار می‌کند:
به‌گزارش معاونت آموزش‌وپژوهش مؤسسه فتوح اندیشه دوره فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی به همت گروه فقه رسانه و فضای مجازی این مؤسسه برگزار می‌گردد.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین پیری درباره اهمیت برگزاری این دوره چنین اذعان داشتند: چندی است که فقه تخصصی، دغدغه برخی فقهای انقلابی حوزه‌های علمیه شده است و به نظر می‌رسد که بدون نظرداشت فقه تخصصی در حوزه‌های علمیه، در درازمدت شاید فقه عام شیعه، به انزوا کشیده شود و نتواند پاسخگوی نیازهای رو به گسترش نهادهای نظام اسلامی و اجتماع گسترده و جهانی  و رو به تزاید مسلمین باشد. از طرفی دیگر، متاسفانه به دلیل سردرگمی برخی از طلاب جوان در ورود به دریای بی‌کران مسائل فقهی در ابتدای دروس خارج فقه و اصول، نوعی بی‌انگیزگی در طلاب جوان برای پژوهش و تحقیق بانشاط در این زمینه دیده می‌شود. لذاست که بر دلسوزان آینده فقه شیعه ضرورت است که تلاش‌هایی برای تحرک‌بخشی و انگیزه‌بخشی به محققان جوان فقه و اصول داشته باشند. به نظر می‌رسد که دوره تخصصی فقه رسانه ارتباطات و فضای مجازی، قدمی باشد در همین مسیر. فقه تخصصی رسانه، به دلیل جذابیت‌های ذاتی رسانه، می‌تواند این مسیر را زودتر در ذهن مخاطبان جوان طی کند و علایق کاربردی و دغدغه‌مندانه‌ای را برای مخاطبان دوره فراهم کند.

ایشان در ادامه به اهداف و سیاست‌های این دوره پرداختند:

اهداف

  • آشنایی عمیق طلاب با یکی از مهم‌ترین فقه‌های تخصصی و پر کاربرد.
  • انگیزه‌بخشی به طلاب در ابتدای دروس خارج برای مطالعه فقه با رویکرد حکومتی واجتماعی و تخصصی رسانه.
  • کاربردی‌سازی فقه عام در جهت تربیت مجتهد متخصص تراز انقلاب اسلامی.
  • توزیع مسأله‌های پژوهشی جامعه و مشکلات واقعی مردم و حکومت در میان فقه‌آموزان جهت تحریک انگیزه آنان برای پژوهش‌های غنی‌تر فقهی ـ اصولی و مطالعه تخصصی فقه.

سیاست‌ها

  • ذهنیت‌سازی و جهت‌دهی طلاب جوان در راستای فقه حکومتی و تخصصی در راستای گفتمان‌سازی فقه حکومتی.
  • کشف استعدادهای ویژه و علاقه‌مند در راستای جذب به گروه فقه رسانه و تربیت کارشناس.
  • برجسته‌سازی اساتید فقه رسانه در ذهن طلاب و علاقه‌مندان در راستای معرفی آنها به جامعه علمی.
  • بسط و ترویج اندیشه فقه حکومتی حضرت امام و مقام معظم رهبری.

آقای پیری در پایان افزودند این دوره به صورت مشترک با دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام قم برگزار می‌گردد و جزییات ثبت‌نام این دوره در پوستر این خبر ذکر شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها