يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۱۸۳۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد؛
معاون وزیر اقتصاد از سود 92درصدی صندوق واسطه‌گری مالی یکم تا روز گذشته خبرداد.
به گزارش پایگاه 598، عباس معمارنژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت صندوق واسطه‌گری مالی یکم(ETF)  گفت: اختصاص این واحدها به افراد ثبت‌نام کننده تا آخر هفته جاری و شنبه ‌آینده انجام می‌شود و اکنون کنترل‌هایی روی فهرست ثبت‌نام صورت می‌گیرد و موارد مغایر و کسانی که پول بیشتر واریز کرده و یا بیش از یک بار ثبت‌نام کرده‌اند، پول آنها برگشت داده می‌شود و از شنبه آینده اختصاص این واحدها به افراد صورت می‌گیرد.

وی خبر داد: همچنین از اول تیرماه طبق تعهدی که قبلاً داده بودیم، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق واسطه‌گری مالی یکم در بورس قابلیت معامله پیدا می‌کند. معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به اینکه چه تعداد افراد در پذیره‌نویسی واحدهای صندوق شرکت کردند، افزود: 3/5 میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند و حدود شش هزار میلیارد تومان پول با فروش واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی جمع‌آوری شد.

معمارنژاد در مورد اینکه کسانی که برای فرزندان زیر سن قانونی خود واحد سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی خریده‌اند، در مورد آن چه باید بکنند، توضیح داد: برای کسانی که کد بورسی صادر شده، از اول تیرماه می‌توانند خرید و فروش انجام دهند، اما هرکس کد بورسی ندارد، این واحدها به نام آنها ثبت می‌شود و هر زمانی که کد بورسی دریافت کردند، در پرتفوی سهام آنها قرار می‌گیرد.

وی همچنین در مورد اینکه آخرین ارزش واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم چقدر است، اظهار داشت: طبق نرخ تابلوی بورس در روز سه شنبه، هر واحد 10 هزار تومانی تبدیل به 19 هزار و 200 تومان شده و ارزش EFT به 32 هزار میلیارد تومان رسیده است.

این مسئول در مورد اینکه اگر کسی بخواهد واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی خود را نگه دارد، چگونه سود می‌گیرد، بیان کرد: وقتی مجمع سالانه شرکـت‌های حاضر در این صندوق برگزار شود و سودی اختصاص یابد، از طریق مدیر صندوق به تناسب هر واحد سود آن به دارنده واحد اختصاص می‌یابد.

معمارنژاد همچنین در مورد برنامه واگذاری ETF پالایشی و فلزی نیز گفت: سازمان خصوصی‌سازی در این زمینه اطلاع بیشتر دارد، اما آنچه گفته‌اند ETF پالایشی از اواسط تیرماه و ETF سوم (فلزی و خودرویی) از اواسط مرداد عرضه می‌شود؛ هنوز دولت در این زمینه تصمیم‌گیری نکرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها