أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۱۹۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند روز شنبه قراردادی را برای پیش سفارش ۳۰۰ میلیون دوز واکسن ویروس کرونا امضا کردند.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از دویچه وله، در حالی که کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند برای تولید واکسن کرونا تواق نامه امضا کردند اما همه کشورهای اتحادیه اروپا می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.


وزارت بهداشت آلمان در همین رابطه اعلام کرد، چهار کشور یاد شده قراردادی با شرکت داروسازی (AstraZeneca) برای ساخت بیش از ۳۰۰ میلیون دوز واکسن ویروس کرونا که در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد، امضاء کردند.

براساس بیانیه وزارت بهداشت آلمان، واکسن به محض آماده شدن، نسبت به جمعیت کشورها توزیع می‌شود.

پیش بینی می‌شود که تولید این واکسن تا پایان سال ۲۰۲۰ صورت گیرد.

در بیانیه وزارت بهداشت آلمان آمده است، برای اینکه واکسن به تعداد زیاد تولید شود، باید هم اکنون ظرفیت‌های تولید را با قرارداد تضمین کرد.

جنس اسپن وزیر بهداشت آلمان گفت: بسیاری از کشورهای جهان قبلاً تولید واکسن‌ را تضمین کرده‌اند، هنوز چنین اتفاقی در اروپا رخ نداده است.

با انتشار این خبر "رابرت اسپانزا" وزیر بهداشت ایتالیا درباره این توافق در فیس بوک نوشت که بیش از ۴۰۰ میلیون دوز واکسن برای جمعیت اروپا در دسترس خواهد بود.

براساس اعلام بانک جهانی، جمعیت اتحادیه اروپا حدود ۴۴۷ میلیون نفر است.

ارزش قرارداد اولیه توسط کشورهای اروپایی برای تولید واکسن کرونا تا کنون اعلام نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها