أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۲۲۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
کم تحرکی دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران درباره حوادث اخیر کشور آمریکا، علت نگارش این نامه مختصر به جنابعالی است. بر اساس برخی مفاهیم مطرح در فقه نفی سبیل، نکاتی را درباره چگونگی مدیریت این اتفاق تمدنی توسط جنابعالی پیشنهاد می کنم.
به گزارش پایگاه 598، متن نامه حجت الاسلام علی کشوری به دکتر ظریف درباره حوادث اخیر آمریکا در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف؛ وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم


کم تحرکی دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران درباره حوادث اخیر کشور آمریکا، علت نگارش این نامه مختصر به جنابعالی است. بر اساس برخی مفاهیم مطرح در فقه نفی سبیل، نکاتی را درباره چگونگی مدیریت این اتفاق تمدنی توسط جنابعالی پیشنهاد می کنم.

نکته اول اینکه: آنچه امروز در ایالات متحده آمریکا مشاهده می شود؛ معلولِ اختلال اساسی در تنظیم روابط انسانی این کشور به وسیله طاغوت است. پایه های اصلی روابط انسانی در همه زمان ها و مکان ها شامل ۱۳ حوزه ۱- رابطه فرد با امام و مسئول، ۲- رابطه فرد با معلم، ۳- رابطه فرد با خانواده، ۴- رابطه فرد با همسایه، ۵- رابطه فرد با دوست، ۶- رابطه فرد با شریک شغلی، ۷- رابطه فرد با طرف معامله، ۸- رابطه فرد با دشمن، ۹- رابطه فرد با همسفر، ۱۰- رابطه فرد با فقیر، ۱۱- رابطه فرد با یتیم، ۱۲- رابطه فرد با ابن سبیل و ۱۳- رابطه فرد با مهمان است؛ که همگی این شاخص ها در کشور آمریکا با چالش بنیادین روبرو هستند. تحلیل های ناقص یا تبلیغاتی از این پدیده پیچیده اجتماعی -مانند تحلیل این پدیده بر اساس شاخصه های توسعه غربی- مانع طراحی یک راهبرد صحیح درباره این موضوع خواهد بود. (رجوع شود به تعریف رساله تخصصی الگوی پیشرفت از نظام سازی)

نکته دوم آنکه: برای امداد به کسانی که در فضای استضعاف ناشی از اختلال در روابط انسانی تحقیر می شوند؛ تعریف یک افق جدید مبتنی بر روابط انسانی تکامل یافته مهمترین اقدام است. امید به تغییر در روابط انسانی غلط، توان و تدبیر لازم برای تغییر در این نظام استکباری را فراهم می آورد و لازم است تا وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی با اتکاء اجتهادی و دقیق به مجموعه روایات و آیات آخر الزمان و مهدویت، فرآیند تصویر سازی درباره آینده مطلوب از حیث روابط انسانی را برای مستضعفین و مظلومان جهان تسریع کند. (رجوع شود به مباحثات فقه نفی سبیل)

نکته سوم اینکه: برای تعریف و تصویر یک افق جدید در سیاست خارجی کشور بر اساس اصل قابل تفاهم روابط انسانی-با توجه به شرایط و امکانات فعلی وزارت امور خارجه- چهار پیشنهاد راهبردی شامل: ۱- معرفی شخصیت های بهبود دهنده روابط انسانی مانند حضرت دانیال علیه السلام و حضرت حبقوق علیه السلام بجای شخصیت های ساقط شده نظام برده داری و سرمایه داری(الگو سازی برای تحولات آتی جهان)، ۲- معرفی نقشه جغرافیائی مناطق مرتبط با بهبود روابط انسانی؛ به عنوان پایتخت های جهان آینده (نقشه جغرافیائی ظهور)، ۳- معرفی و تطبیق شاخصه های جدید پیشرفت (تولید شده در حوزه علمیه قم) بر حوادث سیاسی، امنیتی و اقتصاری جهان در قالب تولید گزارش های راهبردی و ارسال آن به نهادها و شخصیت های بین المللی (معرفی علم آینده) و ۴- ارتباط منظم با اندیشکده های مرتبط با بی عدالتی و استضعاف(ساختارهای تصویر کننده جهان آینده)، قابلیت تحقق دارد.

وزیر امور خارجه دولت جمهوری اسلامی ایران

 مفاهیم و نهادهای اصلی حقوق بین الملل در حوادث مختلف جهانی و از جمله در تجربه تاریخی و پر از عبرت برجام به صورت مکرر آزموده شده اند و لازم است تا تحلیل ها و اقداماتِ مرتبط با رابطه ملت ایران و جهان را بر اساس مفاهیم جدید فقهی پی گیری نمائیم؛ امیدوارم قدم های اولیه این مسیر پر بهجت، ذخیره آخرت جنابعالی باشد.


والسلام علی من اتبع الهدی

علی کشوری- دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی

جمعه انتظار- ۲۷ شوال المکرم ۱۴۴۱ - مصادف با ۳۰ خرداد ۱۳۹۹- قم مبارک 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها