کد خبر: ۴۷۲۳۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۰۲ تير ۱۳۹۹
دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: پرونده گوهرناز زمان زیادی نیست که تشکیل شده و بیش از 4 هزار شاکی دارد و تا امروز 2200 شاکی شکایت کردند.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام حسن غریب ظهر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، با اشاره به پرونده پروژه رضوان اظهار داشت: این پرونده مراحل آخر رسیدگی خود را طی می‌کند و بیشتر به دنبال شناسایی اموال هستیم.

وی افزود: طبق آخرین تحقیقات بیش از 500 میلیارد تومان از پول‌هایی که در قالب کلاهبرداری از مردم اخذ شده مشخص نیست در کجا هزینه شده و متهم نیز هیچ همکاری با بازپرسان پرونده ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب قم بیان کرد: پرونده گوهرناز زمان زیادی نیست که تشکیل شده و بیش از 4 هزار شاکی دارد و تا امروز 2200 شاکی شکایت کردند، ردیابی مالی میزان سرمایه‌ای که رخ داده رقم بالایی بود و باید مشخص شود که چه میزان صرف املاک و ماشین و امور رفاهی شده است و تمام تلاشمان این است که تحقیقات کامل شود.

غریب با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دستگاه قضا در زمینه پرونده گوهر ناز شناسایی اموال متعلق به متهم است، بیان کرد: این اموال توسط کارشناسان اداره اطلاعات شناسایی و توقیف‌شده و در ادامه باید مشخص شود وجوه اخذ شده از مردم در چه جاهایی هزینه شده است، با توجه به میزان جذب سرمایه و تعداد شاکیان هنوز مدت زیادی از رسیدگی به این پرونده نگذشته و باید تحقیقات ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به پرونده اشاعه فحشا از طریق فضای مجازی عنوان کرد: این پرونده نیز روشی برای کلاهبرداری است که توسط تبلیغات در یکی از کانال‌های پیام‌رسان انجام با معرفی شماره کارت‌بانکی و سپس اعلام آدرس، انجام‌شده است، دراین پرونده که به‌صورت گروهی و باندی اداره می‌شود‌ افراد زیادی دستگیر شده‌اند و ممکن است ده‌ها باند دیگر نیز حضور داشته باشند.

‌دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به حادثه میدان کشاورز که منجر به فوت چند شهروند قمی شد، گفت: پرونده این حادثه در دستور کار قرار گرفت که علت فرورفتگی و گودالی به چه علت بوده و چه کسی مقصر است و همچنین علت فوت همشهریان در این حادثه باید کارشناسی می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 4 نفر در پی آتش‌سوزی‌های سطح استان دستگیر شده‌اند و تحقیقات پرونده ادامه دارد‌.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها