يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۲۳۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۰۳ تير ۱۳۹۹
بررسی سوابق دانیال‌زاده و ارتباطات ویژه او با حسین فریدون، خدمات متقابل دانیال‌زاده و طبری به یکدیگر و ارتباطات پیچیده آنها با مفسدین اقتصادی دیگر همچون خانواده‌ نجفی نشان از وجود یک ابر شبکه فساد اقتصادی است.
به گزارش پایگاه 598، با برگزاری جلسات دادگاه اکبر طبری، هر روز ابعاد تازه‌ای از فساد در این پرونده آشکار می‌شود. در اولین جلسه محاکمه اکبر طبری، رسول دانیال‌زاده به‌عنوان یکی از متهمان پرونده در دادگاه حضور داشت. در ابتدا معلوم نبود اتهامات دانیال‌زاده در پرونده طبری چیست اما با برگزاری ادامه جلسات مشخص شد که طبری برای دانیال‌زاده، همچون بسیاری از افراد دیگر، کارچاق‌کنی انجام می‌داده است.

یکی از رشوه‌های دریافتی‌ وی از نجفی، مالک کلاک، ملکی در خیابان «کریمخان» بوده است. طبری نیز در مقابل این رشوه‌ با اعمال نفوذهای بسیار در پرونده کلاک زمینه صدور حکم به نفع مالکان را فراهم می‌کند. طبری بعد از دریافت این ملک، آن را تحت شرایطی و با هدف رد گم‌کنی، با واحدی از برج سلطنتی «روما رزیدنس» متعلق به دانیال‌زاده معروف به سلطان فولاد معاوضه می‌کند.

ملک خیابان کریمخان که نجفی به طبری به‌عنوان رشوه پرداخت کرده در سال 92 و 96 ستاد انتخاباتی آقای روحانی بوده است.

رسول دانیال‌زاده با بیش از چهار هزار میلیارد تومان بدهی، یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی کشور می‌باشد که بعد از دستگیری اکبر طبری، در مهرماه سال گذشته از کشور فرار کرد.
22 آبان ماه بود که سخنگوی قوه‌قضائیه از دستگیری و انتقال این بدهکار کلان بانکی  توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج) به کشور خبر داد.

ازجمله تکنیک‌های دانیال‌زاده ایجاد کارخانه‌ها و شرکت‌های اقماری کوچک به‌عنوان ویترین فعالیت‌هایش برای اخذ تسهیلات نجومی از بانک‌ها بوده است. یکی دیگر از تکنیک‌های این مفسد اقتصادی نیز پرداخت رشوه به مدیران شعب بانکی جهت همراهی در ارائه تسهیلات بوده که حداقل منفعت آن عدم شکایت بانک از بدهکار بوده است!

دانیال‌زاده  بخش عمده تسهیلات بانکی را صرف برج‌سازی در داخل و خارج کشور کرده است که از جمله آن برج‌های فوق سلطنتی در کامرانیه تهران است!

دانیال‌زاده علاوه‌بر اینکه حامی بزرگ ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92 و 96 بوده، رابطه بسیار نزدیکی با برادر رئیس‌جمهور داشته است، آنقدر نزدیک که هزینه مراسم ختم مادر رئیس‌جمهور را متقبل شد. دانیال‌زاده در یک مورد ۲۵۰ میلیون تومان به‌حساب همسر خواهر حسین فریدون واریز می‌کند. مراودات مالی فریدون و دانیال‌زاده تنها به همین مورد ختم نمی‌شود. برادر رئیس‌جمهور مجموعاً 34 میلیارد تومان پول تحت عناوین مختلف
در ازای کارچاق‌کنی، از دانیال‌زاده دریافت کرده است. در نهایت دانیال‌زاده در پرونده حسین فریدون به اتهام رشوه محکوم شد.

در همان روزها جمعی از نمایندگان مجلس وقت در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستند که در مورد ارتباط حسین فریدون با برخی از بدهکاران کلان بانکی از جمله رسول دانیال‌زاده توضیحاتی ارائه دهد. به همراه این نامه نیز یک سند که نشان می‌داد یک واحد مسکونی به ‌ارزش 14 میلیارد تومان توسط دانیال‌زاده به اسم همسر حسین فریدون خریداری شده نیز برای رئیس‌جمهور ارسال شده بود. اما پاسخی به این نامه داده نشد.

بررسی سوابق دانیال‌زاده و ارتباطات ویژه‌ او با فریدون، خدمات متقابل دانیال‌زاده و طبری به یکدیگر و ارتباطات پیچیده آنها با مفسدین اقتصادی دیگر همچون خانواده نجفی نشان از وجود یک ابر شبکه فساد اقتصادی می‌باشد. ابر شبکه‌ای که برساخته اصحاب ثروت و قدرت است و مهم‌ترین اهداف آن ارائه خدمات متقابل به یکدیگر، توسعه نفوذ و افزایش قدرت خود و در یک کلام در دست گرفتن حیات و ممات مردم می‌باشد.
منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها