أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۲۳۶۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۰۳ تير ۱۳۹۹
برگزاری یا عدم برگزاری پیاده روی اربعین در سال جاری با وجود ویروس کرونا در هاله ای از ابهام و هنوز هیچ تصمیمی برای آن گرفته نشده است.
به گزارش پایگاه 598، باشگاه خبرنگاران نوشت: برگزاری یا عدم برگزاری پیاده روی اربعین در سال جاری با وجود ویروس کرونا در هاله ای از ابهام و هنوز هیچ تصمیمی برای آن گرفته نشده است.

در پی جلساتی که درخصوص برنامه ریزی برای اربعین با حضور کارشناسان و متخصصان ایرانی این حوزه برگزار شد، چند پیش بینی برای اربعین امسال مطرح شد، احتمال اول اینکه ممکن است به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا و جمعیت انبوه در پیاده روی اربعین این امر دینی برای همه زائران و مشتاقان زیارت اباعبدالله فراهم نباشد و لغو شود، احتمال دوم این است که پیاده روی اربعین تنها با حضور خود زائران عراقی و سایر کشورها به جز زائران ایرانی برگزار شود، احتمال سوم این است در صورت کاهش ویروس کرونا نهادهای مربوطه در این زمینه یک برنامه ریزی منسجمی داشته باشند و تعداد زائران محدودی با یک برنامه خاص راهی کشور عراق شوند و احتمال چهارم این است کشورهای شرکت کننده به شیوع ویروس کرونا هیچ توجهی نداشته باشند و همچون سال‌های گذشته این راهپیمایی را برگزار کنند.

با وجود این احتمالات و ویروس کرونا وضعیت پیاده روی اربعین در سال جاری نا مشخص خواهد بود، اما در کشورمان به امید برگزاری این مراسم باشکوه برنامه ریزی‌هایی مطابق با روال گذشته در حال انجام است و ستاد باسازی عتبات عالیات در حال ثبت نام و برنامه ریزی‌ها برای موکب‌های ایرانی است، موکب‌هایی که با وجود ویروس کرونا قرار است علاوه بر توزیع غذا و دادن اسکان به زئران برای استراحت، برنامه ریزی‌هایی برای پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

سفر به عتبات عالیات از اسفندماه سال گذشته متوقف شده است، زائران زیادی به امید اینکه پیاده روی اربعین برگزار شود در انتظار خبر خوشی هستند در خصوص همین موضوع محمد آزاد سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برای پیاده روی اربعین منتظر تصمیم نهادهای مربوط در این حوزه هستیم و با برنامه ریزی های انجام شده در صورت برگزاری این برنامه ما آمادگی کامل را خواهیم داشت.

سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هنوز تصمیم جدیدی برای برقراری سفرهای زیارتی در روزهای عادی اتخاذ نشده است، افزود: امیدواریم با فروکش شدن کرونا سفرهای زیارتی از سر گرفته شود و عاشقان به عتبات اعزام شوند. اما همچنان به دلیل شیوع کرونا و به دستور ستاد مبارزه با کرونا سفرهای زیارتی امکان‌پذیر نیست و زمان دقیقی برای برپایی این سفرها نمی‌توان اعلام کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها