أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۲۴۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۰۴ تير ۱۳۹۹
کارشناس مسائل دینی گفت: ایران اسلامی با بهره‌مندی از روحیه کرامت و احسانِ امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، در فاجعه کرونا خوش درخشید و سربلند خارج شد.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام احمد پناهیان کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: امام رضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برای ما ایرانی‌ها غنیمت بسیار گرانسنگی هستند.

وی افزود: این دو بزرگوار طبق فرموده مقام معظّم رهبری با حرکت جهادی‌شان و آمدن به این سرزمین، اگرچه در شرایط سخت زمان و ظلم ظالمان قرار گرفتند، اما این هجرت و جهاد منشأ خیرات و برکات بسیاری برای زمان‌‌های متمادی شد. امروز همه بشریت از برکات این ذوات مقدس بهره‌مند هستند.

کارشناس مسائل دینی اظهار کرد: یکی از جلوه‌های این برکت و فیض در این دو وجود مقدس، رأفت، صفا، کرم و کرامت آنهاست، اگر نگاه توأم با رحمت، کرامت و حُسن اعتمادشان به محبان و شیعیان نبود، این عزیمت و اتفاق بزرگ در این سرزمین رخ نمی‌داد.

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: اعتماد آنان به شیعیان به‌دلیل گوهر محبتشان، باعث شد شیعیان آن حضرات مسیر حق را ادامه دهند. این اعتماد موجب شد خدای متعال به ارتباط میان شیعیان در این سرزمین با محوریت امام رضا و حضرت معصومه سلام الله علیهما استحکام بیشتری ببخشد.

وی یادآور شد: در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم: «وَ عَادَتُكُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِيَّتُكُمُ الْكَرَمُ؛ عادت شما احسان و خلق و خوی شما بخشش است»، حضرت معصومه نیز در اوج قرار داشتند و جانشان را در راه اجابت فرمان برادر و امام خود بذل کردند. نشر علم و معرفت که سرمایه اصلی تعالی و به قدرت رسیدن امت اسلامی است هم از رهگذر این امر رونق قابل‌توجهی پیدا کرد و عالمان بسیاری در این مسیر پا در عرصه ترویج ارزش‌های دینی و مبارزه با ظلم و ستم گذاشتند.

«امروز قم اصلی‌ترین محل نشر معارف اسلامی و دینی در سراسر عالم است. امروز ایران اسلامی با بهره‌مندی از روحیه کرامت و احسانِ امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها، در فاجعه ویروس کرونا طبق فرمایش رهبر معظّم انقلاب خوش درخشید و سربلند خارج شد؛ به‌ویژه در عمل به رزمایش کمک مؤمنانه و مواسات و همدلی، باید اعتراف کرد این اقدام جهادی به یک قالب بزرگ ماندگار در طول تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شد.»

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان مطلب فوق گفت: در روایات بسیاری از اهل‌بیت(ع) داریم اگر خیری انجام می‌دهیم ــ چه کم و چه زیاد ــ سعی کنیم پردوام باشد، دوام در انجام کار خیر خیلی مسأله مهمی است.

وی تأکید کرد: همان‌طور که در ذکر و یاد خدا به این امر دعوت شدیم «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذکُرُوا اللَّهَ ذِکرًا کَثیرًا؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! خدا را بسیار یاد کنید» درباره احسان و کار خیر نیز دعوت به دوام آن شده‌ایم.

در ایام دهه کرامت، دستگاه‌ها، نهادها، گروه‌های جهادی و عموم مردم همان‌طور که در گذشته خوش درخشیدند و حضور چشمگیر و قابل‌توجهی داشتند، لازم است بار دیگر پای کار بیایند و همه با هم این حرکت را با قوت بیشتر ادامه دهیم.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها