يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۲۴۶۰
زمان انتشار: ۲۰:۵۱     ۰۴ تير ۱۳۹۹
هنرمند صنایع دستی مطرح کرد:
یکی از جذاب ترین محصولات دست ساخت هنرمندان جوان در ایرانی ارائه شده است، درست کردن گردنبند و دسبند با سنگ است که جذابیت این محصول را دو چندان کرده است. صنایع دستی ریشه در فرهنگ ایرانی دارد و این صنعت بسیار زیبا و آرامش می باشد.
رپرتاژ/ واژه صنایع دستی مفهومی مدرن و متعلق به دنیای کنونی است و دوره مدرنیته با انقلاب صنعتی در حدود سال 1800 میلادی در کشورهای اروپایی آغاز شد و پیش از این دوران واژه ای بعنوان صنایع دستی وجود نداشت، زیرا آنچه که امروزه از آن با عنوان صنایع دستی یاد می شود در گذشته صنعت رایج زمان بوده و صنعتی دیگر جز آن وجود نداشته است.

یونس صابری هنرمندی که دستی بر آتش دارد و در بازار بزرگ تهران به هنرنمایی می پردارد و در زمینه درست کردن دستبند، گردنبند، پابند و انگشتر فعالیت دارد در خصوص صنایع دستی می افزاید: صنایع دستی ریشه در فرهنگ ایرانی دارد و این صنعت بسیار زیبا و آرامش می باشد.


وی تاکید کرد: در بازار تهران به فعالیت کار صنایع دستی مشغول می باشم و انواع دستبد، گردنبند، انگشتر مردانه و زنانه با قیمت بسیار مناسب برای کلی شهرودانی در دکه خود دارم.

ایشان با گله از کم توجهی مسئولین به این هنر، گفت: امیدوارم مسوولان به صنایع دستی بیشتر از بیش بها بدهند و این صنعت حتی می تواند در ارز آوری و اشتغال زایی سهم بهینه را ایفا نماید.

در پایان اشاره می شود که آنچه مقوله صنایع دستی را از هنر کاردستی متمایز میسازد، هدف از ساخته آنهاست. صنایع دستی لوازمی هستند که قرار است مورد استفاده قرار گرفته و کهنه، پوسیده و غیره شوند و مورد استفاده آنها بیش از یک تزئین ساده است.


صنایع دستی اغلب کارهای فرهنگی و رسومی تری تلقی میشوند زیرا به عنوان بخشی از ملزومات زندگی روزمره مطرح هستند. همچنین جواهرات یک عنصر جهانی در آراستگی انسان است و زیورآلات از صدفها، سنگ، و استخوان های باقی مانده از زمان های قدیم ساخته می شود و احتمالا در اوایل، هدف از استفاده زیورآلات و جواهرات، حفاظت در برابر خطرات زندگی و یا نشانه ای از موقعیت یا جایگاه خاص بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها