يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۲۶۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۰۹ تير ۱۳۹۹
همه نظرسنجی‌ها حاکی از کاهش محبوبیت رئیس‌جمهور امریکاست؛
مدیریت ضعیف دولت در مقابله با ویروس کرونا و اعتراضات ضد نژادپرستی در امریکا، دونالد ترامپ را در آستانه رئیس‌جمهور یک دوره‌ای قرار داده است و همانگونه که نشریه پولیتیکو نوشته است، رئیس‌جمهور امریکا به این نتیجه رسیده که امید زیادی به انتخاب مجدد ندارد.
به گزارش پایگاه 598، درحالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا بار‌ها مدعی شده است که دولتش در چهار سال گذشته بهترین عملکرد را در بین دولت‌های این کشور داشته است، اما تحولات اخیر شرایط را برای انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ سخت کرده است. پولیتیکو روز یک شنبه در مطلبی نوشت به نظر می‌رسد انبوهی از نظرسنجی‌های منفی و همچنین هشدار‌های اطرافیان، دونالد ترامپ را به این سمت سوق داده است که دیگر امید زیادی به انتخاب مجدد در انتخابات پیش‌رو نداشته باشد. چند نفر از افرادی که در ارتباط نزدیک با ترامپ هستند به پولیتیکو گفتند: «این روز‌ها او به این نتیجه ناخوشایند رسیده است که شاید دیگر برنده انتخابات نشود». به نوشته پولیتیکو، نظرسنجی‌ها همگی حاکی از کاهش مقبولیت ترامپ در برابر بایدن، نامزد دموکرات‌ها است و از سوی دیگر برخی از نزدیکان و حامیان او به او هشدار می‌دهند که شاید رئیس‌جمهور یک دوره‌ای باشد». به توصیف نزدیکان ترامپ، «او در حال حاضر در بد‌ترین بخش از دوره ریاست جمهوری خود به سر می‌برد، از جمله آنکه با انتقاد شدید از نحوه عملکرد دولتش در برابر شیوع کرونا روبه‌رو است و از سوی دیگر ناآرامی‌ها علیه نژادپرستی آرامش سراسر کشور را بر هم ریخته است». پیش از این، خود ترامپ نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز به احتمال شکست در انتخابات پیش‌رو اذعان کرده بود. او در این مصاحبه گفت: «ممکن است بایدن رئیس‌جمهور بعدی امریکا شود، چون بعضی‌ها من را دوست ندارند». همچنین، نتایج یک نظرسنجی نشان داد که درصد عدم محبوبیت دونالد ترامپ رکورد جدیدی را تجربه کرده و این نشان‌دهنده نارضایتی امریکایی‌ها از عملکرد او در قبال بحران‌های متعدد کشورشان است. به گزارش پایگاه هیل، «بر اساس یک نظرسنجی جدید که از سوی NPR/PBS NewsHour/Marist انجام گرفت، ترامپ تنها ۴۰ درصد محبوبیت کسب کرده، هرچند که بهتر از ۳۵ درصد محبوبیتی است که در نظرسنجی اوت ۲۰۱۷ برای وی ثبت شد». پیش‌تر شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی نوشته بود که شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات به ۲۰ درصد رسیده است. باتوجه به مدیریت ضعیف دولت امریکا در مقابله با ویروس کرونا و شروع دور جدید اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی، نظرسنجی‌ها حکایت از کاهش محبوبیت ترامپ دارد و به همین خاطر ترامپ در هفته‌های اخیر با انتقاد از جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کرده تا افکار عمومی را علیه دموکرات‌ها سوق دهد و با بیان اینکه اگر بایدن رئیس‌جمهور شود، امریکا نابود خواهد شد راه را برای پیروزی مجدد خود فراهم کند. علاوه بر اعتراضات گسترده، انتشار کتاب جنجالی جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا علیه دولت ترامپ نیز بر مشکلات او در این روز‌ها افزوده است و افشای جزئیات مسائل کاخ سفید می‌تواند به ضرر ترامپ در انتخابات منتهی شود. علاوه بر کاهش محبوبیت ترامپ در داخل، امریکایی‌ها بر این باورند که در عرصه بین‌المللی هم ترامپ کشورشان را منزوی کرده است. شبکه سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی با اشاره به سیاست‌های ترامپ طی سه سال و نیم گذشته تأکید کرد که ایالات متحده تنها شده و عزت و احترام خود را در نظام بین‌المللی از دست داده است.
منبع: روزنامه جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها