يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۲۷۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۱۰ تير ۱۳۹۹
خبر صدور حکم تعقیب قضایی ۳۶ تن که در پرونده ترور سردار سپهبد سلیمانی نقش داشته‌اند در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشته است. در راس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598، علی القاصی مهر دادستان تهران در جلسه امروز مسئولان قضایی تاکید کرد: ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، از جمله مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند.  در رأس این فهرست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.

این خبر در رسانه‌های خارجی به طور گسترده منتشر و واکنش‌های گوناگونی را در پی داشته است.

خبرگزاری رویترز با پرداختن به صحبت‌های القاصی مهر نوشت که دستور دستگیری دونالد ترامپ در پی ترور قاسم سلیمانی صادر شده است.

شبکه سی‌ان‌بی‌سی به نقل از دادستان تهران نوشت که دستور تعقیب قضایی ترامپ و ۳۵ شخص دیگر توسط ایران صادر شده و این کشور در این زمینه از اینترپل یاری خواسته است.

ایندین اکپسرس نیز با بازنشر این خبر نوشت: این تصمیم می‌تواند نشانگر تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا -که به‌طور یک‌جابنه از توافق هسته‌ای خارج شد- باشد.

روزنامه نیویورک تایمز با پرداختن به این خبر اشاره کرد که رئیس‌جمهور آمریکا و ۳۵ شخص دیگر به اتهام «قتل» و «اقدام تروریستی» تحت تعقیب قضایی ایران قرار گرفته‌اند.

بیزینس اینسایندر نیز تأکید کرد که ایران برای دستگیری رئیس‌جمهور آمریکا از اینترپل تقاضای کمک کرده است.

اکونومیک تایمز نیز در خبر دیگری نوشت که ترامپ حتی با وجود صدور حکم قضایی علیه او ممکن است با تهدید دستگیری روبه‌رو نشود.

روزنامه گاردین نیز با تأکید بر اینکه القاصی مهر هویت کسی از این ۳۶ شخص به جز ترامپ را مشخص نکرده است، اعلام کرد که اینترپل تاکنون به درخواست این روزنامه برای اظهارنظر درخصوص این مهم پاسخی نداده است.

اورشلیم پست نیز در خبری کوتاه، حکم دستگیری دونالد ترامپ توسط ایران را انعکاس داده است.

خبر تحت تعقیب قرار گرفتن ترامپ همچنین در رسانه‌های الجزیره، اکسپرس، ایندیپندنت، رادیو آزاد اروپا، نشنال، تلگراف، سی‌ان‌ان، دیلی میل، العربیه، فرانس ۲۴، نیوزویک و ... نیز به طور گسترده منتشر شده است.
این در حالی است که روزنامه نشنال مدعی شده که اینترپل از درخواست ایران برای اعلام هشدار قرمز علیه رئیس‌ جمهور آمریکا پیروی نمی‌کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها